Food
Alimente pe care e bine să le mănânci seara
Știm cu toții că seara este ideal să mâncăm mai puțin și mai ușor decât în timpul zilei, că nu ne ajută cu nimic dacă servim cina la ore târzii și că nu ne facem nici o favoare înfulecând ceva dulce. Pentru a nu avea nici un disconfort pe timpul nopții, pentru a ocoli problemele digestive și, în fine, pentru a dormi ca un bebeluș, e musai să fii atent la ce bagi în gură.
Oana Borviz
|Reading time: 3 mins
Știm cu toții că seara este ideal să mâncăm mai puțin și mai ușor decât în timpul zilei, că nu ne ajută cu nimic dacă servim cina la ore târzii și că nu ne facem nici o favoare înfulecând ceva dulce. Pentru a nu avea nici un disconfort pe timpul nopții, pentru a ocoli problemele digestive și, în fine, pentru a dormi ca un bebeluș, e musai să fii atent la ce bagi în gură.
Oana Borviz
|Reading time: 3 mins
Share this article

Știm cu toții că seara este ideal să mâncăm mai puțin și mai ușor decât în timpul zilei, că nu ne ajută cu nimic dacă servim cina la ore târzii și că nu ne facem nici o favoare înfulecând ceva dulce. Pentru a nu avea nici un disconfort pe timpul nopții, pentru a ocoli problemele digestive și, în fine, pentru a dormi ca un bebeluș, e musai să fii atent la ce bagi în gură. Specialiștii în nutriție ți-ar spune că salatele, supele de legume, carnea slabă și lactatele ar fi opțiunile perfecte pentru o cină și, dacă stai să te gândești, cam asta îți puneau pe masă și buneii la țară.
În principiu, masa de seară trebuie să fie bogată în proteine și săracă în calorii provenite din grăsimi saturate și carbohidrati. Nu au ce căuta în farfuria ta prăjelile și dulciurile, în schimb sunt ideale iaurturile, carnea slabă, legumele.

Am întocmit mai jos o listă cu alimente recomandate pentru cină:

Lactatele sunt ideale la cină pentru simplul fapt că acestea conțin triptofan, un aminoacid ce contribuie la inducerea somnului natural, la atenuarea migrenelor. Laptele îndulcit cu o linguriță de miere, iaurturile simple sau cu fructe, brânza de vaci în cantități mici pot acționa ca antidepresive naturale, ajutând la reducerea anxietății și a tensiunii nervoase.

Peștele și fructele de mare se numără printre cele mai bune opțiuni pentru masa de seară, așa că tonul, somonul sau sardinele, preparate la gratar, abur sau în salate, pot fi alegerea perfectă pentru o cină ușoară și un somn liniștitor.

Legumele sunt, de asemenea, extrem de potrivite pentru cină, din această mare categorie cele mai indicate fiind legumele verzi precum broccoli, mazărea, prazul, roșiile sau ciupercile. Este absolut necesar însă ca acestea să nu fie părăjite, ci copate, fripte sau gătite la cuptor.

Carnea de pui, de vită sau de curcan asigură o cină gustoasă, ci și una hrănitoare. Preparată la grătar sau la abur, aceasta poate fi, alături de câteva legume sau o salată, cina ideală.

Fructele, neapărat proaspete, sunt de asemenea indicate, mărul, portocala, grepfrutul, mango, rodia sau strugurii numărându-se printre variante. Totuși, mulți nutriționiști recomandă consumul de fructe dimineața și în timpul zilei, pe motiv că seara glucidele rapide din compoziția loc se transformă în ţesut adipos de rezervă.

Cerealele integrale, pastele din făină integrală, orezul brun se numără printre acele alimente care au un proces rapid de digestie și care nu favorizează balonarea excesivă, așadar ai ales bine dacă te-ai gândit la ele pentru cină.

Grăsimile pe care ar fi bine să le iei în calcul la mesele de seară sunt uleiul de măsline presat la rece, uleiul de floarea soarelui presat la rece, avocado, seminţe şi nuci crude.

Food
Share this article