Căutare

Share this article

Atunci când facem o rezervare la hotel, cel mai adesea ne orientăm în funcție de numărul de stele pe care acesta îl are. Ce spune despre un hotel numărul de stele? Din păcate, nu există o reglementare la nivel internațional. Dacă în Uniunea Europeană există o clasificare comună, în afara continentului fiecare țară își face propriile reguli. Dotările de la trei stele în Europa ar putea fi total diferite de cele, de exemplu, din India.

Existat câteva hoteluri despre care se spune că ar avea șapte stele, cum sunt celebrul Burj Al Arab din Dubai, Emirates Palace Hotel din Abu Dhabi sau Galleria din Milano. În realitate însă, șapte stele nu există, așa că și aceste “bijuterii” de hoteluri tot cu cinci stele au fost evaluate.

În Europa există o organizație care se ocupă de clasificarea hotelurilor din 30 de țări europene, HOTREC (Hotels, Restaurants & Cafés in Europe), însă România nu face deocamdată parte din această asociație. Poți vedea AICI țările membre.

Astfel, din 2009 a apărut o clasificare europeană, la care au aderat din ce în ce mai multe țări. Dimensiunea camerei, dotările și comoditatea patului sunt doar o mică parte din numeroasele criterii după care hotelurile sunt evaluate atunci când li se acordă stelele. Cele mai importante criterii sunt calitatea managementului, partea de wellness și condițiile de somn.

Ce spune despre un hotel numărul de stele: O STEA

Ce dotări minime trebuie să aibă hotelurile de o stea, potrivit reglementărilor HOTREC:

–         Toate camerele hotelului să fie dotate cu duș/wc sau cadă/wc

–         Să se facă zilnic curățenie

–         Să fie dotate toate camerele cu tv color și telecomandă

–         Masa și scaun

–         Săpun sau gel de duș

–         Recepție

–         Fax la recepție

–         Telefon public

–         Mic dejun

–         Să servească băuturi la bar

Ce spune despre un hotel numărul de stele: DOUĂ STELE

Pe lângă dotările de la o stea, la două stele se mai adaugă:

–         Mic dejun tip bufet suedez

–         Lampă de citit lângă pat

–         Esență de baie sau gel de duș

–         Un dulap de depozitat

–         Prosoape de baie

–         Produse sanitare (pastă de dinți, periuța etc)

–         Card de credit

Ce spune despre un hotel numărul de stele: TREI STELE

Pe lângă dotările de la două stele, la trei stele hotelurile trebuie să îndeplinească și următoarele condiții:

–         Recepția să fie deschisă 14 ore și accesibilă la telefon 24 de ore din 24

–         Recepționerii să fie îmbrăcați la costum

–         Servicii de preluare a bagajelor

–         Băuturi în cameră

–         Telefon în cameră

–         Acces la internet din cameră sau din zona publică

–         Sursă de căldură în baie, uscător de păr, șervetele

–         Oglinda

–         Loc unde să îți pui bagajele

–         Kit de cusut, cremă de pantofi

–         Servicii de spălătorie

–         Pernă și pătură în plus, la cerere

–         Un sistem de reclamații

Ce spune despre un hotel numărul de stele: PATRU STELE

Pe lângă dotările standard de la trei stele, un hotel de patru stele trebuie să îndeplinească și condițiile:

–         Recepția deschisă 18 ore, accesibilă la telefon 24 de ore din 24

–         Recepție cu scaune/fotolii și băuturi

–         Mic dejun tip bufet suedez sau posibilitatea de a-l servi în cameră, via room service

–         Minibar sau posibilitatea de a solicita băuturi 24 de ore din 24 via room service

–         Scaun cu o măsuță în cameră

–         Halat de baie și papuci, la cerere

–         Produse cosmetice în baie ( ex cască de duș, pilă de unghii, dischete demachiante etc), oglindă de machiaj

–         Acces la internet

–         Restaurant a la carte

Un hotel poate primi patru stele categorie superioară pentru dotări peste medie, cum ar fi sala de fitness sau spa, pe lângă criteriile de mai sus.

Ce spune despre un hotel numărul de stele: CINCI STELE

Un hotel “de lux” de cinci stele trebuie să îndeplinească următoarele condiții, pe lângă cele de la 4 stele:

–         Recepție deschisă 24 de ore din 24, staff care să vorbească mai multe limbi străine

–         Valet sau servicii de parcare

–         Un asistent care să ajute turiștii

–         Recepție spațioasă cu posibilitatea de a servi băuturi

–         Primire personalizată pentru fiecare oaspete în parte cu flori sau un cadou în cameră

–         Minibar sau posibilitatea de a comanda mâncare și băuturi via room service 24 de ore din 24

–         Produse de îngrijire personală în sticluțe

–         Computer în cameră

–         Safe în cameră

–         Serviciu de călcat haine

–         Serviciu de lustruit pantofi

–         Pregătirea patului pentru culcare seară de către cameristă

Share this article
Ți-a placut povestea? Ajută-ne și promoveaz-o pe social media
read
next
promoted
articles
loading...

Abonează-te la newsletter-ul LIFE.RO