Căutare

Share this article

Cristina Bâtlan, fondatoarea Musette, este, fără doar și poate, unul dintre antreprenorii români de mare succes. A construit de la zero un brand ce este prezent acum nu doar în toate orașele mari din țară, ci și la New York, Paris, Viena sau Luxemburg. A avut nu doar spirit antreprenorial și viziune, ci și curajul de a renunța la o facultate care nu i se potrivea și de a începe o afacere într-un domeniu despre care știa lucruri, dar prea puține pentru a începe un business. Și totuși…

Fondatoarea Musette – Începuturile

Cristina Bâtlan avea doar 19 ani când și-a dat seama că nu îi place Facultatea de Drept și că nu va practica niciodată în acest domeniu. A făcut atunci ceea ce și acum pare un act de curaj, act pe care alții îl numesc inconștiență: a renunțat la cursuri. Nu singură, ci cu Roberto Bâtlan, soţul ei, care a renunţat tot atunci la aceeaşi facultate.

Au început cumpărând materiale de calitate, pe care le vindeau unor magazine. Când au vândut cu adaos de 1000% şi au început să primească oferte de angajare de la diverse firme de ţesături şi-au dat seama că sunt pe drumul cel bun. Au deschis un magazin pe Calea Victoriei. Într-un București gri, abia ieșit din comunism, în care moda însemna niște rochii făcute la croitoreasa din cartier, după cataloage aduse din străinătate, fondatoarea Musette aducea în vitrine textile colorate și avangardiste.

În timp ce afacerea lor creştea, fondatoarea Musette şi-a dat seama că dacă va rămâne în acest punct va pierde. În 1995 au achiziţionat prima fabrică, unde fabricau genţi. Pasionată însă, ca mai toate femeile, de pantofi s-a orientat şi în această direcţie. Începutul anilor 2000 a găsit-o cu magazine în cele mai mari şi unicele mall-uri din capitală, în Unirea şi Bucureşti Mall. Aducea marfă din Italia şi Spania, dar era mereu nemulţumită de termenele de livrare, de marfa primită, de preţurile ridicate. Aşa că a vândut tot stocul către un mare retailer din acea vreme şi a cumpărat o a doua fabrică, în Bucureşti. I s-a spus clar că utilajele pe care le avea nu le erau de folos dacă voia să facă pantofi de lux. Le-a vândut şi a cumpărat altele, la sfaturile unor tehnicieni veniţi din Italia. Nu a fost însă de ajuns. Au urmat luni de zile de teste şi sute de pantofi distruşi, dar şi satisfacţiile reuşitei.

Cristina Bâtlan, fondatoarea Musette. Foto: Facebook Cristina Bâtlan

Fondatoarea Musette – Consolidarea brandului

A deschis magazine în toate oraşele mari ale ţării, ajungând la peste 20. Cristina Bâtlan a devenit director de creaţie şi a început să coordoneze o echipă impresionantă formată din designeri italieni şi francezi. Tot ea este cea care concepe sezon după sezon fiecare nouă imagine a brandului. Brandul Musette a început să fie menţionat în reviste celebre de fashion precum Harper`s Bazaar, Marie Claire, Elle sau Cosmopolitan, apoi au început colaborările cu acestea.

Anul 2008, anul crizei economice care a afectat o mulţime de companii, a fost anul de cotitură al business-ului. Fondatorii Musette au simţit că e momentul în care să urce şi mai mult calitatea produselor, au decis să aducă în magazine lux la preţ moderat. Au investit tot în materie primă de cea mai bună calitate, design avangardist şi producţie fără greş. Au riscat, dar au câştigat. În acel moment brandul şi-a căpătat identitatea şi s-a stabilizat.

 

View this post on Instagram

 

@musette.official Summer Fashion Show, thank you for your time. Good friends, good vibe!

A post shared by Cristina Batlan (@cristinabatlan) on

În 2010 au deschis primele magazine din afara ţării. Brandul Musette poate fi găsit în Statele Unite ale Americii, Luxemburg, Ungaria, Austria, Franţa, Israel, Mongolia, Bulgaria şi nu numai. În paralel au dezvoltat şi segmentul online, livrând oriunde în lume.

Fondatoarea Musette a fost inclusă de mai multe ori în Topul Forbes al celor mai influente femei din România. Nu e de mirare, având în vedere că Musette a ajuns la 3 fabrici, zeci de magazine în România şi străinătate, 600 de angajaţi şi cifră de afaceri de peste 16 milioane de euro. Cererile de francizare vin frecvent însă reprezentanţii brandului au înţeles că ideile de acum câţiva ani, când făceau planuri să ajungă la 200 de magazine în toată lumea, nu au legătură cu realitatea din producţie. Angajaţii se găsesc greu, se pregătesc şi mai greu, iar cererea continuă să fie mult mai mare decât capacitatea de producţie.

 

View this post on Instagram

 

J U L I E bag – from FW 19/20 Collection! . #fw2019 #musettecollection #bags #shoes #accessories #newcollection

A post shared by Musette Official (@musette.official) on

Fondatoarea Musette – Lupta pentru sustenabilitate

Cristina Bâtlan este iubitoare de natură şi de viaţă şi încearcă să transfere acest lucru în toate elementele din jurul ei: în concedii, la locul de muncă, dar şi în felul în care îşi conduce business-ul. Nu mănâncă peşte, carne, lapte, ouă şi îşi doreşte foarte tare să apară o soluţie bună la pielea naturală astfel încât să poată produce încălţămintea dintr-un alt material. Până atunci ia deciziile de achiziţie în funcţie de aceste legi după care se conduce. Una dintre colecţiile capsulă, de exemplu, a fost realizată exclusiv din materiale rămase din colecţiile anterioare. Mai mult, a creat pantofi din in, bumbac, lemn, solzi. Apoi a decis să nu folosească niciodată piele de la animale crescute sau prinse pentru piele, cum ar fi şerpii sau crocodilii. Iar pielea pe care o utilizează nu este luată de la abatoare, ci de la producători mici, de multe ori de la animale născute moarte.

read
next
loading...

Abonează-te la newsletter-ul LIFE.RO