Căutare

Share this article

Pandemia de coronavirus a luat pe toată lumea prin surprindere. Ne-am mutat viața în mediul digital. Și ne-am transformat sufrageria în birou sau în săli de spectacole. Dar cum s-a adaptat comunitatea creativă, despre care Bogdan Jurge, Senior Communication Manager, Philip Morris România crede că „a fost una dintre cele mai afectate de această criză”, la toate aceste schimbări? Și cât de receptiv a fost publicul la mutarea spectacolelor în online?

Am vrut să ne răspundem la aceste întrebări, așa că am vorbit cu Bogdan despre cum a fost afectată comunitatea creativă de la noi de pandemia de coronavirus și care a fost ideea din spatele proiectului Qreator – Home Together Edition.

Bogdan, cum a pornit proiectul Qreator – Home Together Edition, de unde v-a venit ideea?

La fel ca în cazul tuturor proiectelor pe care le facem, comunitatea noastră a fost punctul de plecare pentru Qreator – Home Together Edition.

Bogdan Jurge: Qreator – Home Together Edition s-a născut natural, pentru că am dorit să oferim publicului nostru continuitate și o insulă de normalitate într-o situație nemaiîntâlnită până acum de niciunul dintre noi.

Criza a luat pe toată lumea prin surprindere, dar pe noi ne-a ajutat faptul că eram deja familiarizați cu schimbările pentru că suntem într-o transformare radicală la nivel de companie de mai mulți ani. Așa că ne-am adaptat destul de repede și, aș spune, neașteptat de bine noului context și am reușit să luăm, din timp, măsurile prin care să păstrăm vie conversația cu comunitatea Qreator by IQOS.

Deși am fost constrânși să acceptăm incertitudinea ca parte din viețile noastre, de un lucru am rămas convinși în continuare: că oamenii nu vor înceta niciodată să caute lucrurile care îi hrănesc creativ. Așa că am schimbat puțin abordarea: ce-ar fi să mergem noi acasă la ei, împreună cu artiștii, muzicienii, actorii pentru care veneau în trecut la Qreator? Răspunsul comunității Qreator by IQOS a fost mai mult decât încurajator: am avut parte de numeroase aprecieri, laude, complimente și multe, foarte multe like-uri.

Primul eveniment din proiect a fost lansarea noului single semnat Vița de Vie: 84 – 85 (Muzica nu moare niciodată), cum a fost primit de câtre public?

Inițial, lansarea celui mai nou single Vița de Vie, „84 – 85 (Muzica nu moare niciodată)” ar fi trebuit să aibă loc fizic, la Qreator by IQOS. Dar, având în vedere instituirea stării de urgență, ne-am adaptat repede și am decis, împreună cu membrii trupei, să mutăm evenimentul în mediul online. Până la urmă, chiar dacă ne dorim să oferim o experiență completă comunității noastre, siguranța este întotdeauna pe primul loc.

Qreator – Home Together Edition

Evenimentul a fost un exercițiu pentru noi toți: echipa Qreator, trupa, publicul și echipa tehnică, pentru că a trebuit să învățăm unele lucruri din mers.

Publicul a fost receptiv și s-a adaptat și el situației. Deși unele lucruri se pierd în lipsa unei interacțiuni directe, cred că evenimentele live construiesc o experiență diferită, cu avantajele și dezavantajele ei. Din experiența live-urilor de până acum, am observat că se creează un dialog autentic între trupe și public, iar emoția oamenilor e cât se poate de reală. Oamenii discută așa cum ar face-o într-un context obișnuit – liber. Se bucură că sunt acolo împreună, aplaudă artiștii și se împrietenesc între ei, chiar dacă virtual.

După acest prim eveniment realizat împreună cu Vița de Vie, care a adunat peste 20 de mii de vizualizări unice, am creat seria Qreator – Home Together Edition. Fiecare ediție e specială și am ajuns deja la șapte live-uri – concerte, spectacole de teatru, discuții. Ziua de joi a devenit un fel de tradiție pentru fanii noștri, iar pe 18 iunie îi avem invitați pe Moonlight Breakfast, live din Viena.

Qreator – Home Together Edition

Cum alegeți artiștii invitați?

Alegerea artiștilor este o muncă de echipă. Suntem permanent conectați la tot ce se întâmplă în plan artistic atât intern, cât și internațional, fie că vorbim despre trenduri, artiști sau evenimente.

Curatorii comunităților de teatru și muzică (Marius Manole, Lia Bugnar, Adrian Despot) ne-au ghidat în efortul de a rămâne fideli misiunii noastre și de a ne adapta la noile condiții de distanțare socială. Am ales împreună cele mai bune reprezentații și asta a făcut ca, în aceste două luni, Qreator by IQOS să însemne o colecție de experiențe menite să susțină artiștii și să-i inspire pe iubitorii de artă.

Trupele au fost alese în funcție de preferințele noastre, uneori s-a întâmplat chiar să vină ele către noi. Iar gândul nostru a fost: de ce să nu oferim publicului opțiuni variate, care să recreeze experiența de concert, de care ne este tuturor atât de dor?

bogdan jurge

Pandemia de coronavirus ne-a schimbat viața, fără doar și poate. Viitorul pare că nu o să mai fie așa cum îl știam. Unii artiștii spun că au reușit să se adapteze la noile condiții. Dar cât de afectați au fost în realitate? Cum susțineți voi comunitatea prin acest proiect?

Nu pot vorbi în numele artiștilor, dar cred că nu greșesc dacă spun că această comunitate a fost una dintre cele mai afectate de această criză. Iar noi credem că, pe termen lung, o societate nu poate supraviețui fără comunitățile sale creative. Recunosc că am dezvoltat Qreator – Home Together Edition și cu acest gând, de a veni în sprijinul artiștilor. Acest program a reprezentat o scenă, un punct de întâlnire între artiști și publicul lor. Din interviurile pe care le-am făcut cu fiecare artist sau trupă pentru blogul Qreator după fiecare eveniment, am aflat că tuturor, invariabil, le era dor să fie pe scenă și să simtă o conexiune cu publicul lor.

Cum au reacționat atunci când i-ați chemat în mediul digital? A fost ușor pentru ei să se adapteze la noul spațiu?

Atât artiștii, cât și managerii lor au fost, în tot acest timp, foarte flexibili și dornici să ajute. Am fost impresionat de cât de bine s-au mobilizat pentru ca să ne putem încadra în termene limită foarte strânse. Pentru toată lumea a fost ceva inedit, practic nimeni nu mai lucrase așa înainte, dar ne-am adaptat și am învățat din mers. Partea bună e că toți cei implicați s-au concentrat pe esența proiectului, nu pe detalii inutile.

Am fost plăcut surprinși să ne apropiem de public într-un fel în care n-am făcut-o până acum și să ajungem chiar să ne cunoaștem și să avem inside jokes: „la concertele de la Qreator stau mereu în primul rând” sau „vecinii mei ascultă și ei muzica asta bună”.

Ce am descoperit cu toții e că mediul digital nu e nici atât de complicat, nici atât de rău pe cât se zicea. Ba din contră, folosit cum trebuie, e un prieten bun. 

Pe de altă parte, nu doar zona artistică a fost afectată de criză. Spune-mi, Bogdan, cât de mult v-a afectat pe voi pandemia de coronavirus.

Este prematur să mă pronunț cu privire la efectele pandemiei de coronavirus, chiar și pe termen scurt, asupra companiei. Prioritățile noastre în această perioadă au fost siguranța angajaților și a consumatorilor și continuarea activității. Iar acum ne concentrăm pe revenirea la „noua normalitate”, cu tot ce înseamnă asta. Trebuie să fim precauți, în continuare, și să ne adaptăm la orice va urma.

Ce măsuri ați luat pentru această perioadă?

În această perioadă, am încercat să facem tot ce ține de noi pentru a reduce la minimum riscurile pentru colegii și consumatorii noștri. Măsurile de protecție și de prevenire a răspândirii noului coronavirus au fost implementate încă din luna februarie în cadrul companiei, când a fost creat un comitet pentru situații de urgență.

În prima parte a lunii martie, conform recomandărilor autorităților și împreună cu partenerii noștri, am contramandat sau amânat majoritatea evenimentelor și am luat toate măsurile de protecție necesare pentru zonele în care interacționam cu consumatorii. Din 12 martie, am anulat toate evenimentele cu public, indiferent cât de mici, și ne-am retras din orice eveniment în care eram parteneri și care nu a fost contramandat sau amânat de organizatorii săi. Acolo unde s-a putut, am găsit soluții creative, cum este transmisia live pe Facebook a lansării noului single Vița de Vie, care ar fi trebuit să fi avut loc cu public la Qreator.

Din 13 martie, am decis închiderea temporară a spațiului Qreator by IQOS, iar colegii mei au lucrat de acasă.

Și ce o să se întâmple cu evenimentele de la Qreator by IQOS, când ne mai vedem în casa voastră faină de la Piața Victoriei?

În acest moment, Qreator by IQOS este închis. Lucrăm la mai multe scenarii care să ne permită redeschiderea în condiții de maximă siguranță atât pentru public și artiști, cât și pentru angajații noștri. Toate demersurile pe care le facem țin cont, bineînțeles, de măsurile și recomandările autorităților.

Între timp, lucrăm la planul de evenimente din toamnă – ne concentrăm asupra parteneriatului nostru cu Romanian Design Week și suntem foarte mândri că, anul acesta, Qreator by IQOS va fi inclus în circuitul principal cu o nouă categorie de evenimente, Design Flags.

Lia Bugnar și Marius Manole pregătesc un spectacol de teatru cu o piesă creată special pentru publicul Qreator by IQOS, pe care sperăm să îl punem în scenă tot în toamna aceasta.

Magazinul IQOS din interiorul clădirii din Piața Victoriei va fi redeschis în 8 iunie.

Tu ai stat acasă, cum ai rezistat perioadei de izolare?

Da, am stat în casă în această perioadă si m-am împăcat destul de bine cu ideea izolării, mai ales că știam că distanțarea socială este cea mai bună metodă pentru a mă proteja pe mine si pe cei din jurul meu. Trăim o perioadă în care aproape tot de ce avem nevoie este la un click distanță, așa că avem acces la servicii și produse, doar contactul uman ne lipsea. Și în acest caz, tot mediul online ne-a ajutat.

În ianuarie am avut o vacanță în care am reușit să-mi încarc bateriile și asta a contat mult în această perioadă. Așa că pot spune că am reușit să fac față cu bine și să fiu optimist. Mi-am băut cafeaua pe balcon, am citit și am muncit mult deoarece într-o perioadă de criză comunicarea este în prima linie.

Care au fost cele mai importante lecții pe care le-ai învățat în această perioadă? Există lucruri pe care le vei păstra și acum după ce am ieșit din auto-izolare?

Criza a luat pe toată lumea prin surprindere, dar pe noi ne-a ajutat faptul că eram deja familiarizați cu schimbările. Ne-am adaptat foarte repede la lucrul de acasă, iar digitalizarea proceselor sau activităților pe care, în trecut, credeam că le putem face doar offline a devenit acum un avantaj care va rămâne cu noi pe termen lung.

Bogdan Jurge: Munca de acasă și încrederea angajatorului că angajatul va fi productiv când muncește de acasă reprezintă o altă lecție a acestei perioade. Munca de acasă trebuie să devină o opțiune tot mai comună pentru angajatori.

Mai mult ca oricând, acum am învățat lecția solidarității și responsabilității și îmi doresc foarte mult să rămânem puternici și să multiplicăm acțiunile de solidaritate și de umanitate care ne fac să sperăm într-o societate mai bună.

Și ultima întrebare. Să ne întoarcem la Qreator – Home Together Edition, care sunt mesajele pe care doriți să le transmiteți prin acest proiect?

Separați, dar împreună – cred că acesta este gândul pe care îl avem cu toții și care descrie cel mai bine perioada și dorințele noastre. Nu l-am inventat noi, dar încercăm să ne aducem contribuția și să construim acest împreună cât mai natural, pornind de la comunitatea noastră, de la dorințele și nevoile ei.

read
next
promoted
articles
loading...

Abonează-te la newsletter-ul LIFE.RO