fbpx

Căutare

Share this article

Unul dintre cei mai cunoscuţi beauty bloggeri din România, Dana Sota, deschide azi uşa Frumuseţii pe care o serveşte de mulţi ani, ca să ne invite în lumea ei, şi a industriei pe care ea o naşte şi o subjugă în acelaşi timp. Frumuseţea azi este industrie. Sau tehnică. Este un concept de viaţă, este o filosofie şi un business… Frumuseţea nu mai este demult un atribut fizic şi atât.

Dana, se pare că ai descoperit un secret, pentru că reuşeşti perfomanţa aceea de invidiat de a rămâne tânără mereu. Sau de a arăta aşa. Lucru care ne alarmează puţin. Ce faci? Cum faaaci?

Haha! Mulţumesc! Nu este niciun secret, chiar nu este, pentru că tot, dar absolut tot ceea ce fac, scriu povestesc, împărtăşesc! Pe blog sau la întâlnirile AGELESS BEAUTY CONCEPT STORY pe care le organizez periodic cu cititoarele mele! Cred cu convingere că asta este menirea mea – să dau mai departe ceea ce aflu şi experimentez. Marele meu atu în domeniul Beauty este că sunt foarte corectă şi recomand doar locuri şi lucruri pe care le-am încercat. Astfel mi-am creat acea credibilitate, pe care este foarte greu sa o obţii în ziua de azi. Ne cunoaştem de foarte mult, ştii că pentru mine Beauty este o pasiune veche de peste 20 de ani, pasiune care s-a transformat în job. Învăţ mereu, în fiecare zi. Pot să spun, fără să mă laud, că „mănânc beauty pe pâine” – cum se spune. Iubesc ceea ce fac!
Mă străduiesc să fiu mereu la curent cu ultimile noutăţi, inovaţii, cercetări în domeniu, fie că e vorba despre produse de îngrijire, terapii, aparaturi, spa-uri, centre de beauty etc. Evident că nu le ştiu pe toate nici eu, nici nu aş avea cum, totul se mişcă şi evoluează fantastic de repede, dar încerc să fiu cât mai bine documentată.
Dacă ar fi să rezum totul în câteva cuvinte, să dau cumva reţeta mea, aş spune aşa: disciplină şi 8 ore somn pe noapte. Adică sunt organizată şi consecventă când vine vorba de îngrijire, de stil de viaţă în general. Sunt perfecţionistă şi fac tot posibilul să scot ce e mai bun din orice. Poate sună greu şi plictisitor, dar aşa m-am obişnuit.
Nu în ultimul rând, faptul că mi-am creat acel echilibru interior (despre care se tot vorbeşte) contează enorm, chiar contează să ştii. Adaugă la asta că sunt o fire exuberantă, optimistă, râd, dansez, mă bucur de viaţă…
Şi apoi, totdeauna e super important exemplul personal când dai sfaturi şi faci recomandări, indiferent de domeniu.
Îmi doresc ca femeile să vadă că da, se poate! să arăţi bine şi fără bisturiu, botox în exces, pomeţi şi buze umplute cu acid hialuronic şi câte şi mai câte intervenţii mai mult sau mai putin invazive.

Ai un blog de beauty care aduce tot ce este nou în materie de frumuseţe. De când scrii şi studiezi acest fenomen, la ce concluzii ai ajuns despre evoluţia frumuseţii şi a percepţiei sale?

Am început să scriu paginile de beauty în presa glossy din 2004, apoi am scris/publicat cartea „Frumuseţea se învaţă”, iar din 2009 scriu pe blogul meu, danasota.comFrumusetea nu mai înseamnă doar un makeup asezat bine pe faţă sau o coafură elaborată! A evoluat în ceva holistic, într-o combinatie de îngrijire, cu nutriţie corectă, cu sport şi mişcare, cu linişte sufletească şi minte calmă, cu grijă faţă de natură şi de semeni, cu blândeţe şi graţie .. „A fi frumoasă” presupune un cumul din toate acestea, plus multe zâmbete pentru cei din jur. Dacă ne referim doar la îngrijire ca trend, ea se împarte în două mari categorii, din punctul meu de vedere. Cea cu produse naturale şi organice – pe care o utilizez şi o recomand în mentenanţa de zi cu zi, şi cea Hi-Tech – acele produse de skincare super-eficiente, cu ingredienţi activi super performanţi, creaţi în laborator – pe care, de asemenea, o folosesc atunci când vreau să previn sau să corectez. Concluzia: frumuseţea e ceva ce se învaţă, se educă, se exersează zi de zi. Este un stil de viaţă, de fapt. Frumuseţea este profundă şi cu siguranţă vine mult şi din interior!

Ce femei frumoase cunoşti şi admiri? De ce?

Am vazut multe femei frumoase la exterior, dar după ce le cunoşti, îţi dai seama că este doar un ambalaj şi atât. Nu ţi se mai par frumoase. Eu personal nu mai pot să văd doar „carcasa”, nu mi se mai pare suficient. Pe de altă parte, toate prietenele mele, persoane publice sau nu, sunt femei frumoase, fiecare în felul ei. Am mereu de învăţat ceva de la fiecare, sunt, cum se spune, oglinzile mele, cu bune şi cu rele. Pe Andreea Raicu o admir pentru felul în care a făcut acest shift în viaţa publică şi privată, pe Sonia Argint pentru curiozitatea de a afla mereu lucruri noi şi determinare, pe Malvina pentru fineţe şi dedicare în business-ul ei, pe Ileana Badiu, pentru felul în care se reinventează… Toate astea pe lângă faptul că toate sunt femei superbe. Să nu se supere nimeni dacă am uitat să amintesc pe cineva, sunt doar câteva din prietenele mele pe care le admir şi preţuiesc! Deşi nu am cunoscut-o, Audrey Hepburn, mi se pare cel mai aproape de idealul meu de frumuseţe, adică the whole package.

Unde te relaxezi ? Ce faci pentru a-ţi încărca bateriile?

Îmi place să fug de 2-3 ori pe an în destinaţii mai puţin umblate, să fiu mai mult în natură, mai departe de oameni şi aglomerări urbane. Dar nu sunt o persoană care munceşte până la epuizare, burned out, cum se spune, nu trag de mine până cad jos, am învăţat să mă protejez şi, când nu mai pot, mă opresc, îmi ascult permanent corpul şi nu neapărat mintea.
Aşa că aici mă răsfăţ cu un masaj la centrul Shakti sau la Stejarii sau la Clinica Eliade cu terapiile de relaxare, sau dau o fugă la Bella Medical Spa pentru un tratament facial. Când plec din ţară aleg obligatoriu destinaţii cu Spa şi terapii Wellness, pentru că ador să stau la spa – de dimineaţă până seara dacă se poate, dar şi pentru documentare.
Rezonez foarte bine cu filozofia Ayurveda – ştiinţa vieţii adică, iar Asia este favorita mea pentru a explora Ayurveda la ea acasă.

Cum se poate îmbătrâni frumos?

Nu-mi place expresia „a îmbătrâni”, aş spune „a evolua” sau nu ştiu, altfel oricum! Nu ştiu să-ţi răspund la întrebarea asta, e pur şi simplu o chestie de „cum simţi” şi cum transmiţi treaba asta. Dacă te simţi tânăr, te comporţi ca atare şi aşa te percepe toată lumea, indiferent de cifra din buletin; dacă te simţi bătrân, plictisit, obosit, acest lucru transpare în tot ce faci. Cred că ai vazut oameni de 30 de ani care sunt mai lipsiţi de viaţă şi energie decât alţii de 45. Cei dintâi sunt deja oameni bătrâni, aşa cred eu. Îmbătrâneşti atunci când refuzi să înveţi lucruri noi, când nu mai eşti curios să afli, să cunoşti, să vezi, când pesimismul ia locul optimismului… Filosofia Ayurveda, că tot vorbeam de ea, spune că „mintea şi corpul sunt puternic conectate şi că nimic nu are putere mai mare de a vindeca şi transforma corpul, ca mintea noastră”.

Eşti, mai nou, consultant pentru unul dintre cele mai renumite spa-uri – „Six Senses”. Mai exact, ce faci pentru ei? Când vor deschide în România şi, mai ales, unde? Care este conceptul Six Senses?

Daaa, este un proiect minunat căruia am fost fericită să mă alătur. Deocamdată Six Senses a deschis o reprezentanţă în România, pentru a-i ajuta pe iubitorii de travel de la noi să ajungă mai uşor în destinaţiile lor şi să înţeleagă exact conceptul Six Senses, de „integrated wellness”. Six Senses Hotels Resorts Spas reprezintă un concept inovator, integrativ şi intuitiv care îmbină în mod armonios valorile comunităţii locale, un respect deosebit faţă de mediul înconjurător, cu cerinţele şi facilităţile oferite de un hotel premium. Nu este doar un cumul de destinaţii minunate în care poţi călători, ci au peste 30 de locaţii de spa în întreaga lume, reinventând, astfel, experienţa şi noţiunea de spa. După îndelungate cercetări, în parteneriat cu lumea medicală occidentală, dar şi în acord cu principiile filosofice orientale tradiţionale, Six Senses introduce conceptul de Integrated Wellness – o abordare holistică care propune oaspeţilor un program personalizat de activităţi precum masaj, yoga, fitness, meditaţie, sfaturi nutriţionale, lifestyle, scopul final fiind de a oferi posibilitatea fiecăruia de a se reconecta la sine însuşi. Aici intervin eu: în funcţie de ceea ce îşi doreşte fiecare client din România care vrea să plece într-o destinaţie Six Senses, propun un pachet personalizat de activităţi spa, yoga etc. astfel încât fiecare poate pleca în vacanţă cu tot programul făcut încă de aici. Îmi doream demult să devin consultant spa şi m-am pregătit făcând cursuri la The Travel Institute USA, pe nişa well-being travel specialist. Clienţii de well-being caută mai mult decât vacanţe de relaxare, doresc schimbări profunde şi de durată în stilul de viaţă, adică exact filosofia Six Senses. Sperăm ca şi România să devină parte din lanţul Six Senses cât de curând.

Ce nu trebuie să lipsească din trusa de beauty a unei femei de 20? Dar de 30? Dar la 40? Şi la peste 50?

Dacă te referi la îngrijire, la 20 aş spune o cremă de hidratare şi protecţie, la 30 – produse de prevenţie şi folosirea primelor produse anti-age (seruri/creme cu vitamine, acid hialuronic), la 40 – corecţie (creme cu AHA, BHA, ceramide), la 50 – creme nutritive şi reparatoare anti-rid, cu retinoizi, celule stem, peptide etc. În general nu îmi place să dau sfaturi în funcţie de vârstă, pentru că fiecare ten evoluează diferit, indiferent de numărul de ani. Am recomandat, de exemplu, produse cu acid hialuronic şi la 20 şi la 50 de ani, dacă tenul are nevoie de hidratare în profunzime. Dacă vorbim de make-up, la 20 aş folosi un BB cream şi gloss, la 30 un fond de ten transparent şi strobe cream pentru iluminare, la 40 eyeliner şi ruj, iar la 50 ceva foarte simplu, pentru prospeţime, plus machiajul sprâncenelor. Mascara şi puţin blush la toate vârstele.

Share this article
Ți-a placut povestea? Ajută-ne și promoveaz-o pe social media
read
next
promoted
articles
loading...

Abonează-te la newsletter-ul LIFE.RO