De ce ai nevoie pentru a ajunge pilot de Formula 1 - LIFE.ro
Mergi la conținut

De ce ai nevoie pentru a ajunge pilot de Formula 1

Formula 1 este considerată apogeul sportului cu motor, mulți piloți de curse visând doar cum ar fi să concurezi în seria de elită. Cu doar 20 de locuri disponibile pe grilă, doar cei mai buni dintre cei mai buni au șansa de a ajunge vreodată în Formula 1 și chiar mai puțini au șansa de a concura în fruntea terenului.
Share this article

Formula 1 este considerată apogeul sportului cu motor, mulți piloți de curse visând doar cum ar fi să concureze în seria de elită. Cu doar 20 de locuri disponibile pe grilă, doar cei mai buni dintre cei mai buni au șansa de a ajunge vreodată în Formula 1 și chiar mai puțini au șansa de a concura în fruntea terenului.

Talent

În primul rând, șoferii trebuie să aibă talent. Cele 20 de locuri de curse disponibile în cursele de Formula 1 sunt rezervate celor mai buni din lume, prin urmare fiecare pilot pe care îl vedeți pe pistă va excela la curse.

Majoritatea piloților de F1 și-au început cariera de curse participând chiar de jos pe scara sporturilor cu motor, în karting, de la vârsta de 8-14 ani, deși unii piloți încep kartingul chiar și la patru sau cinci ani.

Kartingul ajută la îmbunătățirea abilităților de curse și arată care șoferi au potențialul de a merge mai departe, inițial în categorii mai rapide de monoloc, cum ar fi Formula Ford, Formula 4 sau Formula Renault.

Citește și: Alexandra Marinescu, pilot de Formula 4 la numai 16 ani

De ce ai nevoie pentru a ajunge pilot de Formula 1? Bani

Din păcate, sportul cu motor este un sport scump – iar finanțele reprezintă unul dintre cele mai prohibitive motive pentru care copiii de la nivel de bază încetează să concureze sau nici măcar nu pot începe în primul rând.

De la fiecare nivel, prin karting până la Formula 1, costurile vor fi mari și vor deveni mai scumpe pe măsură ce trec prin categorii.

Cei care sunt suficient de norocoși să dețină un kart pentru început, vor trebui să aibă destui bani pentru a rezolva problemele mecanice, pentru a participa la curse și multe altele.

De aceea, unii piloți s-ar putea să nu ajungă niciodată la nivelul de Formula 1, chiar dacă sunt extrem de talentați.

Nu este ușor să găsești sponsori și, având în vedere costul de participare la curse atât de mare, chiar dacă obții sponsorizare, șoferii vor trebui, în mod normal, să găsească alte modalități de a achita costurile.

Tatăl lui Lewis Hamilton, Anthony, a lucrat în mai multe locuri de muncă pentru a ajuta la finanțarea carierei de curse a lui Lewis la o vârstă fragedă, în timp ce făcea rețea cât mai mult posibil pentru a-l ajuta să găsească sponsorizări.

Uneori, banii pot fi cei care îi ajută să-i propulseze pe unii piloți într-un loc de Formula 1 față de alții, dacă aduc suficient sprijin cu ei pentru ca echipa să primească și investiții.

Cunoscuți sub numele de „șoferi plătiți”, acești șoferi nu primesc adesea același salariu ca alții de pe grilă, dar valoarea lor pentru echipă este ajutată enorm printr-o combinație de talent și bani pe care să-i adauge în cuferele echipei.

Echipele mai mici au folosit în mod tradițional mai mult piloții plătiți de-a lungul deceniilor în Formula 1, fiecare bănuț câștigat în sponsorizare ajutându-i să-și dezvolte mașinile.

Citește și: Zoe Florescu Potolea, puștoaica de 13 ani, care a câștigat Cupa României la karting și care se aliniază cu cele mai bune nume masculine pentru a fi o elită în lumea Motorsport-ului românesc

De ce ai nevoie pentru a ajunge pilot de Formula 1? Fitness

Piloții de Formula 1 trebuie să fie incredibil de apți la minte și la corp pentru a putea rezista forței 5G pe care o poate experimenta o mașină atunci când intră într-un viraj la viteză mare, tură după tură.

Piloții de F1 de astăzi sunt unii dintre cei mai buni sportivi din lume – sunt foarte în formă și participă adesea la competiții sportive și de atletism între sezoanele de curse.

Piloții de curse trebuie să fie puternici și rezistenți pentru a putea rezista forțelor la care sunt supuși pe pistă și a finaliza cursa cu succes.

În cursele foarte fierbinți, interiorul cockpitului se poate supraîncălzi, ceea ce înseamnă că un șofer pierde aproximativ 3 kg (7 lb) de lichid într-o cursă, Singapore fiind cea mai grea provocare fizică a anului prin durata cursei și umiditatea pe care o experimentează șoferii. .

Piloții de F1 au nevoie, de asemenea, de mușchi puternici ai brațelor și gâtului pentru a controla vehiculul în curse lungi și vor efectua adesea exerciții care îmbunătățesc coordonarea ochi-mână, concentrarea și timpul de reacție.

Unele echipe și piloți au postat videoclipuri pe rețelele sociale cu testele de reacție pe care le fac și încălziri înainte de cursă pentru a ilustra priceperea fizică necesară pentru a conduce o mașină modernă de Formula 1.

Dedicare

A deveni șofer de curse necesită mult timp și necesită multă dedicare. Chiar dacă piloții nu sunt la nivelul Formula 1, se va aștepta ca ei să-și dedice cea mai mare parte a timpului pentru a ajunge acolo. Weekend-urile vor fi ocupate de concurența în curse, în timp ce unele dintre curse vor necesita călătorii extinse.

​După curse, șoferii vor trebui să-și analizeze datele despre curse pentru a vedea unde ar fi greșit și unde s-ar putea îmbunătăți. De asemenea, șoferii vor trebui să viziteze regulat sala de sport pentru a menține starea de fitness pregătită pentru următoarea cursă și să participe la întâlniri regulate cu sponsorii.

Timpul petrecut cu prietenii și familia va fi sacrificat în mod regulat, din cauza anilor de viață pe care piloții vor trebui să-i pună în urcare pe categorii, în încercarea de a fi selecționați pentru un loc de Formula 1.

Super Licență FIA

Pentru a deveni pilot de curse Grand Prix, piloții vor trebui să posede o Super Licență FIA Racing, care să permită titularului licenței să concureze în Campionatul Mondial de Formula 1.

Pentru a aplica pentru o Super Licență, șoferii vor trebui să îndeplinească următoarele criterii:

Să ai peste 18 ani

Să fii titular de licență de competiție de clasă internațională

Deține un permis de conducere valabil în țara ta de origine

Treci un test de teorie FIA privind regulamentele sportive de Formula 1

Finalizați 80% din două sezoane în campionatele de calificare cu un singur loc

Acumulează 40 de puncte Super Licență în 3 sezoane în orice campionat de calificare

Deține un punctaj de licență

Citește și: Vlad Petrescu, inginerul român din echipa de Formula 1 a lui Lewis Hamilton, la numai 25 de ani

Am văzut în trecut mulți șoferi care nu au îndeplinit cerințele pentru a deține o Super Licență, iar modul în care punctele sunt împărțite între diferitele serii a provocat dezbateri în cercurile sporturilor cu motor – cu argumente că IndyCar nu primește suficiente puncte pentru șoferi, de exemplu.

Sursa foto: Facebook

Share this article

Citește mai multe


Creșterea taxelor | Ce se întâmplă cu banii de pensii ai românilor și cu investițiile la bursă
Cu investiții totale de 23,5 mld. lei pe bursă – adică aproape un sfert din banii de pensii private ai românilor – fo...
Creșterea taxelor | Biriș pune punctul pe ”i”: Pierdem miliarde din PNRR sau supărăm mediul de afaceri?
Pus în fața unui deficit bugetar scăpat de sub control, Guvernul României are în prezent de ales: crește impozitele ș...
Cum se simte oboseala cauzată de cancer. Apare aproape în toate tipurile de neoplasme avansate
Cum se simte oboseala de la cancer? Oboseala este un simptom comun al cancerelor avansate, însă acest tip de oboseală...
Asociația Caritas Alba Iulia, despre reforma sistemului de asistență socială: Serviciul social nu e muzeu
Asociația Caritas Alba Iulia, despre reforma sistemului de asistență socială: Serviciul social nu e muzeu Sectorul fu...
Animalul de companie are o respirație urât mirositoare? Iată câteva cauze
Nimic nu se compară cu afecțiunea câinelui, cu excepția cazului în care animalul de companie are un caz grav de halit...
Cum dansează pe manele mireasa lui Oțil și nașa Roxana Ionescu. Ramona Olaru și Diana Munteanu, campioane și ele
Dani Oțil și Gabriela Prisăcariu au făcut cununia religioasă duminică, 30 iulie, la 2 ani de când au devenit soț și s...
Spune-le și altora