FoodHealth
Dieta cu arpacaș din orz
Pentru slăbire și detoxifiere, trebuie să mâncați numai arpacaș fiert circa 4 ori pe zi, timp de 5 zile.
Cristina Bucur
|Reading time: 3 mins
sursa foto: iStock
Pentru slăbire și detoxifiere, trebuie să mâncați numai arpacaș fiert circa 4 ori pe zi, timp de 5 zile.
Cristina Bucur
|Reading time: 3 mins
Share this article

Dieta cu arpacaș din orz este o dietă dură, dar foarte eficientă, dacă este să ne luăm după cei care au reușit să o țină. Nu e ușor să mănânci câteva zile numai orz fiert, însă aparent kilogramele dispar ca prin minune. Înainte de a vă apuca să țineți dieta cu arpacaș din orz, este indicat să consultați un medic nutriționist.

Dieta cu arpacaș din orz:

Cum trebuie consumat arpacașul de orz pentru a slăbi

Cu o zi înainte să îl fierbeți, puneți arpacașul din orz la înmuiat, peste noapte. Apoi, a doua zi, îl fierbeți în jur de oră, până când vedeți că boabele s-au înmuiat suficient. Nu adăugați sare, zahăr sau alte arome.  Veți observa că boabele se vor mări în volum de circa cinci ori.

Pentru slăbire și detoxifiere, trebuie să mâncați numai arpacaș fiert circa 4 ori pe zi, timp de 5 zile. După cum spuneam, nu e o dietă ușoară, iar în primele zile până se obișnuiește organismul s-ar putea să fiți de mai multe ori tentați să renunțați.

Dieta cu arpacaș din orz este inspirată de dieta Oshawa, o dietă pe bază de cereale. De obicei, ai voie de consumi 4 cereale diferite, în diverse forme de preparare (de exemplu grâu, orz, mei, orez, hrișcă etc). Dacă vi se pare prea dură dieta cu arpacaș din orz, puteți să combinați orzul și cu alte cereale. Persoanele care țin dieta Oshawa încearcă să reziste 7 zile.

Cei care au reușit, susțin că au slăbit un kilogram pe zi, la finalul celor cinci zile de regim fiind mai slabi cu cinci kg.

sursa foto: iStock

Proprietățile arpacașului de orz

Arpacașul se obține prin decorticarea boabelor de orz și este cunoscut pentru proprietățile sale benefice pentru sănătate.

Dacă vă apucați să țineți dieta cu arpacaș din orz, trebuie să știți că acesta conține suficiente minerale și vitamine încât să vă faceți griji legate de acest aspect. Nu conține grăsimi saturate și colesterol, este bogat în zinc, calciu, seleniu, magneziu, fier, potasiu și iod, ajută la curățarea tractului gastrointestinal și este recomandat persoanelor care au probleme cu constipația.

Acest aliment-minune în diete conține 16  % din doza zilnică recomandată de niacin. Consumând arpacas din orz, vă bucurați și acid folic, de vitaminele A, B6, B12, K, colină sau acid pantotenic.

Arpacașul de orz este recomandat în curele de detoxifiere, elimină grăsimile din corp și reduce inflamațiile. Deoarece conține și colagen, arpacașul de orz ne ajută să avem un ten frumos, prevenind formarea ridurilor. Consumul de arpacaș fiert are și proprietăți antiinflamatorii și diuretice. De asemenea, este și bogat în fibre.

Orzul are cel mai mic indice glicemic dintre toate cerealele, 35, fiind o alegere bună și pentru persoanele care suferă de diabet.

Nu uitați să consumați multă apă pe tot parcursul dietei.

FoodHealth
Share this article