FoodHealth
Dieta Oshawa
Dieta Oshawa este una aparent simplă, însă foarte greu de pus în practică: presupune ca timp de 10 zile să mănânci cereale Yang - grâu, orez (integral), hrișca, secară, orz, ovăz sau mei.
Cristina Bucur
|Reading time: 3 mins
sursa: iStock
Dieta Oshawa este una aparent simplă, însă foarte greu de pus în practică: presupune ca timp de 10 zile să mănânci cereale Yang - grâu, orez (integral), hrișca, secară, orz, ovăz sau mei.
Cristina Bucur
|Reading time: 3 mins
Share this article

Dieta Oshawa sau dieta macrobiotică, așa cum mai este ea cunoscută, a apărut prima oară în mănăstirile japoneze în urmă cu sute de ani, însă a fost popularizată de George Oshawa.

Pe numele lui adevărat, Nyoichi Sakurazawa, Oshawa a pus bazele unei diete care se bazează pe conceptul energiilor yin și yang, două forțe opuse, dar complementare, care ne influențează viața în toate aspectele ei. Energiile Yin și Yang trebuie să fie menținute într-o stare de echilibru, pentru a păstra sănătatea corpului și a minții. Fondatorul dietei macrobiotice susține că putem face acest lucru prin alimentație.

Principiile dietei Oshawa

Principiile de bază ale dietei Oshawa sunt reducerea produselor de origine animală (alimente yin), consumarea de alimete locale, de sezon, și moderația. Cea mai faimoasă dietă macrobiotică, cunoscută și ca Oshawa nr. 7, nu permite decât consumarea a patru cereal (alimente yang), apă și sare. Dieta Oshawa este o dietă de detoxifiere, însă mulți o țin pentru a slăbi, promițând o pierdere de circa 7 kg în 10 zile.

George Oshawa a afirmat că s-a vindecat de tuberculoză la 19 ani aplicând principiile dietei macrobiotice, iar susținătorii acestui regim alimentar cred că dieta Oshawa poate să vindece orice boală, inclusiv bolile cronice și cancerul. Studiile nu au adus însă suficiente dovezi pentru a demonstra aceste afirmații, iar mulți nutriționiști avertizează că dieta Oshawa este periculoasă pentru sănătate.

sursa: iStock

Ce trebuie să mănânci dacă ții dieta Oshawa

Dieta Oshawa este una aparent simplă, însă foarte greu de pus în practică: presupune ca timp de 10 zile să mănânci cereale Yang – grâu, orez (integral), hrișca, secară, orz, ovăz sau mei – cât mai puțin preparate, pentru a le păstra proprietățile

Dacă unele variante ale dietei macrobiotice sunt mai permisive și te lasă să mai consumi și alte alimente pe lângă cereale, regimul Oshawa nr. 7, cel mai popular, este și cel mai restrictiv, însă, spun mulți, și cel mai eficient. Timp de 10 zile, ai voie să mănaci doar grâu, hrișca, orez și mei, în orice cantitate sau combinație. Pot fi fierte, coapte, făcute terci, turte etc, singurul condiment permis fiind sarea grunjoasă. De preferat ar fi ca aceste cereale să fie bio.

Singurul lichid permis în dieta Oshawa nr. 7 este apa platsă sau de izvor.

După 10 zile, se poate face o pauză de o săptămână, după care dieta poate fi reluată. Cel mai bine ar fi să cereți sfatul unui nutriționist înainte de a aplica principiile dietei macrobiotice. Regimul Oshawa este unul foarte sever și poate să vă afecteze sănătatea. Deși cerealale în sine sunt sănătoase și conțin multe vitamine și nutrienți, ele nu pot asigura tot necesarul de care corpul nostru are nevoie. Așa că după câteva zile de regim s-ar putea să vă simțiți un pic slăbiți, deși o parte din cei care au ținut dieta susțin că s-au simțit foarte energici.

Ce trebuie să faci după terminarea dietei Oshawa

Dacă ești una dintre (puținele) persoane care a reușit să după la bun sfârșit una dintre cele mai grele diete din lume, revenirea la alimentația normală trebuie să se facă treptat, introducând două alimente noi pe zi în prima săptămână. În perioada de reacomodare ai voie să mănânci legume, fructe, carne și brânză slabă.

 

FoodHealth
Share this article