Health
Dieta Tim Ferriss: cum slăbești cu dieta “slow carb”
Dieta slow carb a lui Tim Ferriss îți permite să alegi o zi pe săptămână în care să mănânci ce vrei, în orice cantitate. În această zi, nu trebuie să respecți nicio regulă. Este ziua în care îți poți face toate poftele de la care te-ai abținut în timpul dietei.
Cristina Bucur
|Reading time: 3 mins
sursa foto: iStock
Dieta slow carb a lui Tim Ferriss îți permite să alegi o zi pe săptămână în care să mănânci ce vrei, în orice cantitate. În această zi, nu trebuie să respecți nicio regulă. Este ziua în care îți poți face toate poftele de la care te-ai abținut în timpul dietei.
Cristina Bucur
|Reading time: 3 mins
Share this article

Dieta “slow carb” –  cu carbohidrați cu digestie lentă – a fost inventată în 2010 de Timothy Ferriss, autorul cărții The 4-Hour Body. Dieta Tim Ferriss promite o pierdere rapidă în greutate, urmând cinci reguli simple și consumând un număr limitat de alimente timp de șase zile consecutive, în principiu carbohidrați cu absorbție lentă. O zip e săptămână poți mânca orice, fără să ții cont de cantitate.

Dieta “slow carb” include doar cinci grupe principale de alimente: proteine animale, legume, leguminoase, grăsimi și condimente. O masă trebuie să fie alcătuită din alimente din primele trei grupe în cantități nelimitate, plus mici cantități din ultimele două.

În plus, planul sugerează că poți lua suplimente alimentare suplimentare pentru a ajuta procesul de scădere în greutate. Cu toate acestea, acest lucru nu este obligatoriu.

Cele cinci reguli pe care trebuie să le urmezi în dietă Tim Ferriss:

  1. Evita carbohidrații “albi”

Dacă ții dieta Tim Ferriss trebuie să renunți la “carbohidrații albi”. Aceștia includ toate tipurile de carbohidrați procesați care sunt făcuți din făină rafinată, inclusiv paste, pâine și cereale. Dacă dorești să crești masa musculară, atunci ai voie să mănânci acest gen de alimente în 30 de minute de la terminarea unui antrenament de forță. Însă, dacă vrei să slăbești, acești carbohidrați trebuie evitați.

  1. Mănâncă aceleași alimente la nesfârșit

Tim Ferriss susține că, deși există mii de mâncăruri din care să alegi, doar câteva te ajută să scapi de kilogramele în plus. Ideea e să combini în mod corespunzător alimentele permise în această dietă și să le repeți în fiecare zi.

  1. Nu “bea calorii”

Dieta Tim Ferriss presuspune să bei foarte multă apă pe parcursul unei zile. De asemenea, mai sunt permise ceaiurile neîndulcite, cafeaua simplă, dar și alte băuturi care nu conțin calorii. Ideea e că băuturile cu mult zahăr nu au o valoare nutițională prea ridicată, neaducând niciun beneficiu corpului nostru, numai calorii.

  1. Nu mânca fructe

Deși fructele sunt incluse în orice dietă echilibrată, dieta Tim Ferriss le interzice, pe ideea că fructoza pe care o conțin te împiedică să slăbești.

 Ia o pauză de o zi

Dieta slow carb a lui Tim Ferriss îți permite să alegi o zi pe săptămână în care să mănânci ce vrei, în orice cantitate. În această zi, nu trebuie să respecți nicio regulă. Este ziua în care îți poți face toate poftele de la care te-ai abținut în timpul dietei.

Alimente permise în dietă Tim Ferriss “slow carb”:

  • Ouă
  • Piept de pui sau pulpe
  • Carne de vită
  • Pește
  • Carne de porc
  • Pudră proteică fără proteine din zer, fără lactoză

Leguminoase:

  • Linte
  • Fasole neagră
  • Fasole Pinto
  • Fasole roșie
  • Boabe de soia

Legume:

  • Spanac
  • Legume crucifere, cum ar fi broccoli, varza de Bruxelles, conopida și varza
  • Varză murată
  • Sparanghel
  • Mazăre
  • Fasole verde

Grăsimi

  • Unt
  • Ulei de măsline de folosit crud
  • Uleiul din boabe de struguri sau din nuci macadămia pentru gătit la temperaturi ridicate
  • Oleaginoase
  • Ghee

Condimente

  • Sare
  • Pudră de usturoi
  • Sare cu trufe albe
  • Ierburi

Mâncăruri pe care trebuie să le eviți din dieta Tim Ferriss:

Dieta slow carb îți recomandă să nu mănânci fructe, lactate și prăjeli.

Health
Share this article