fbpx

Căutare

Share this article

Corina Dogaru este femeia care a reușit să creeze două branduri internaționale de succes. Și-a început cariera de designer în momentul în care a aflat că este însărcinată cu o fetiță. Avea peste 100 de accesorii brodate manual pentru ea. În momentul în care au început să o întrebe prietenele de unde a cumpărat bentițele, Corina a realizat că poate crea o afacere de succes din asta. Peste o scurtă perioadă de timp era deja contactată de către cei de la Vogue UK care au rămas impresionați de calitatea și frumusețea produselor ei. Creațiile Corinei au ajuns în Elle și au obținut premiul Luxury Fashion for Kids acordat de revista Forbes. Astăzi, Corina Dogaru este mamă a doi copii și o femeie de afaceri de succes. 

Cum ai ajuns în revistele Vogue UK Și ELLE?

Cei de la Vogue UK mi-au văzut o postare de pe Instagram cu încălțămintea Petite Roa și m-au contactat. Erau curioși dacă produsele sunt atât de calitative precum le prezentam eu. Le-am trimis imediat diferite produse de la Petite Roa și Anoucka, în următoarea clipă eram deja pe revista lor. (râde) Le-au plăcut mult produsele și au postat articolul despre Anoucka și Petite Roa în următoarea revistă. După apariția în Vogue, m-au contactat și cei de la Elle. 

Cum e să fii pe coperta pentru Paris a unei reviste de modă din State

Incredibil și măgulitor. Nu există alte cuvinte care să descrie această experiență, e atât de simplu. Nu mi-aș fi închipuit acum câțiva ani că voi ajunge să îmi expun și complimentez munca în acest fel, așa că odată cu apariția în La Belle am început să simt un scop și mai măreț în tot ceea ce fac.

Ce este important să știm despre Corina Dogaru? 

Dacă ar fi să rezum totul în doar o frază, Corina Dogaru este omul care a îndrăznit întotdeauna să își urmeze instinctul, femeia care nu și-a pus limite doar pentru că e femeie și mama devotată a doi copii incredibili și a două brand-uri de suflet.

Sunt un om simplu, dar cu viziune și asta m-a ajutat mai mereu să știu ce îmi doresc, chiar dacă mi-am dorit lucruri diferite de-a lungul timpului. De asemenea sunt un om asumat și încrezător, chiar dacă au existat perioade în care mă întrebam ”Oare cum voi reuși să fac asta?”. Cred că eu, ca mai toate femeile din lume, am căpătat un fel de super puteri în momentul în care am devenit mamă, super puteri ce m-au ajutat să mă completez ca femeie și să mă ”nasc” ca designer și antreprenor.

Care este secretul succesului din punctul tău de vedere? 

În business, ca și în viața personală, secretul succesului este că nu e niciun secret, ci doar multă muncă și încredere în propriile idei, forțe, gânduri, în propriul instinct. În ceea ce privește cariera, mai ales pe cea de antreprenor, este destul de simplu să pici în capcana neîncrederii și apoi, oricât de genială ar fi viziunea ta asupra unei idei de business, îndoiala nu îți va permite să îți duci la bun sfârșit demersurile.

Ah, ar mai fi două lucruri! Este vorba de buna organizare și consecvența. 

Toate acestea nu alcătuiesc un secret al succesului. Ele sunt știute dintotdeauna, dar cred că trebuie amintite cu fiecare ocazie, pentru a nu idealiza viața de zi cu zi în antreprenoriat, pentru a nu face ca totul să pară bine și roz în business, pentru că realitatea este foarte diferită și succesul este foarte subiectiv.

Instinct, încredere, viziune, organizare, consecvență, muncă.

În viața personală este vorba de echilibru. Este cel mai dificil de atins, dar odată atins aduce liniște și cele mai împlinitoare satisfacții. Echilibrul perfect între a fi femeie, mamă, om de carieră, fiică, prietenă… oh, câte roluri sunt de jonglat, atâtea posibilități de a o da în bară, sau de a avea succesul spiritual la care toți visăm! Cred că succesul în viața personală se atinge și se resetează de la zi la zi. Așa că încă e ”work in progress”.

Citește și: Cum reușește Laura Sardescu să aibă unul dintre cele mai puternice magazine online de obiecte sanitare într-o lume în care „factorul de decizie” trebuie să fie un bărbat? Și mai ales cum a reușit un nume ca Nea Kaisă.ro să ajungă în topul comerțului online

Cum a fost copilăria ta? Te vedeai atunci o femeie de afaceri de succes? 

Am avut o copilărie frumoasă. Nu prea ușoară, nici foarte grea, o copilărie așa cum mi-aș dori să o aibă orice copil: cu părinți alături, cu joacă și alergătură, cu povești și modele de urmat.

Nu cred că m-am născut în generația în care copiii să se fi visat ”oameni de afaceri”. Pentru noi era totul mult mai specific atunci și visele noastre se rezumau la ceva mult mai concret: ”Când voi fi mare vreau să fiu doctor!”, sau avocat, sau pilot, sau polițist.

Cu toate acestea, așa cum am mai spus în trecut, eu am ajuns la concluzia că nici la 7 și nici la 20 de ani nu știi EXACT ce vrei să devii. Pentru că ”A DEVENI” este precum învățarea: un proces continuu care nu se termină vreodată cu adevărat. Poate pare profund, dar e adevărat: deși sunt astăzi o femeie de afaceri, încă devin.

Povestește-ne puțin cum a fost la începutul afacerii. De unde ți-a venit inspirația pentru business-ul tău?

Exact cum spuneam, inspirația a venit cu adevărat în momentul în care am devenit mamă. Pentru că deși cochetasem cu design-ul înainte și aveam studii în acest sens, pusesem totul ”în cui” la un moment dat. Însă copiii mei au venit pe lume ca un izvor de inspirație, pentru că o dată cu ei am simțit nevoia să încep a crea lucruri absolut unice, frumoase și foarte calitative. Iar ce a ieșit inevitabil în evidență au fost bentițele și ținutele pe care le realizam pentru fetița mea Anya. Reacțiile pe care le primeam de la alte mămici în parcuri sau pe stradă, m-au făcut să scot iarăși la suprafață pasiunea mea pentru creație vestimentară și să o și transform în ceva mult mai concret, cum sunt brand-urile Anoucka și Petit Roa.

Cum reușești să te afirmi într-o piață populată de atât de multe branduri?   

Rămân asumată și fidelă crezului de a crea doar piese pe care le-ar purta copiii mei. Adică unice și doar din materiale premium, calitative. Deși uneori poate fi dificil. Acest tip de creație pe care am abordat-o încă din faza de concept, a presupus intrarea pe o nișă luxury, deci foarte competitivă și clar mult mai restrânsă decât altele dedicate fast fashion-ului. Însă, în același timp, această nișă mi-a oferit cadrul perfect pentru a mă diferenția firesc, natural, fără să fie nevoie să testez, ”să văd ce merge”, ci doar fiind eu însămi, cu viziunea mea și stilul care izvorăște din imaginația mea. 

Care este realizarea de care te mândrești cel mai mult? 

Nu cred că este sănătos să ne rezumăm la un singur lucru în viață, referitor la nimic. Nu am o realizare cu care mă mândresc cel mai mult. Am mai multe realizări care mă împlinesc, fiecare în altă manieră. Mă mândresc foarte mult cu copiii mei, cu decizia de a-mi asculta instinctul atunci când acesta mi-a dictat să o iau de la capăt și în altă direcție, mă mândresc cu relațiile interumane valoroase pe care am reușit să le clădesc în timp, cu premiul Forbes primit anul trecut, cu extinderea Anoucka pe piețele internaționale, cu feedback-ul inestimabil venit de la părinți și copii din toată lumea și lista poate continua, fără doar și poate.

Ce rol a avut familia în parcursul tău profesional? 

A avut un rol deosebit de important, deoarece totul a plecat de acolo, din sânul familiei. De la bucuria de a fi avut eu când eram copil o familie frumoasă, la împlinirea de a-mi forma chiar eu o familie, am cultivat tot ce a fost mai bun în materie de experiențe și le-am transpus apoi în aceste piese vestimentare ce pot fi pasate din generație, în generație.

Te-ai simțit vreodată demoralizată? A existat vreun moment în care ai vrut să renunți la tot? 

Oh, bineînțeles, și nu doar o dată! Stările emoționale mai joase sunt o realitate pentru fiecare dintre noi și se accentuează cu cât ai mai multe responsabilități. Exact cum răspundeam la una din întrebările anterioare, nu este o utopie să ai o afacere. Nu e totul doar ”lapte și miere”, din contra; atât de multe lucruri depind de tine, de cum te trezești tu dimineața și de ce decizii iei peste zi iar uneori poate fi foarte copleșitor. Atât de copleșitor încât dacă auzi vreodată un om de business ce spune că nu a avut niciodată măcar un gând de a renunța la tot, să știi că minte.

Ce înseamnă să fii mamă a doi copii și cât de greu este să le oferi atenția de care au nevoie? 

A fi mamă a doi copii înseamnă că am o mică parte din responsabilitatea conturării viitorului. Pentru că formez în copiii de azi, adulții de mâine, adulți ce sper să fie independenți, curajoși, puternici, inspirați, drepți. 

Nu aș ști să spun cât este de greu să le ofer atenția de care au nevoie, dar pot spune că deși este într-adevăr greu, nu este ceva negociabil. Indiferent ce am de făcut, copiii mei sunt pe primul loc, de aceea le acord întotdeauna atenția de care au nevoie. Știu că doar așa, doar fiind 100% prezentă și implicată în viața lor, îi pot ajuta să capete și să dezvolte toate abilitățile de care vor avea mai târziu nevoie.

Ce părere au copiii tăi, Anya și Robin despre Anoucka și PetitRoa? Nu se simt amenințați de faptul că dedici mult timp acestora? 

”Amenințați” e un cuvânt atât de greu! Anoucka și Petit Roa au crescut odată cu Anya și Robin, dar am făcut tot posibilul să prioritizez corect de-a lungul timpului. Datorită acestui efort, Anya și Robin înțeleg rolul meu, efortul pe care îl depun și importanța celor două brand-uri. Nu se simt amenințați; poate și-ar dori să am și mai mult timp pentru ei, dar sunt lângă mine exact cum sunt și eu lângă ei și sunt mândri de ceea ce face mama lor.

Ești mamă a doi copii și femeie de afaceri. Cum reușești să găsești echilibrul? 

Sunt atentă la detalii. Și ca mamă, și ca femeie de afaceri trebuie să te organizezi foarte bine și nu poți face asta decât dacă ești atentă chiar și la cele mai mici detalii. Pentru că tocmai acelea pot face diferența fie pentru copii, fie pentru afacere.

Un alt lucru care ajută la găsirea echilibrului, este să îmi dedic ȘI MIE timp. Pentru că o femeie liniștită, calmă, fericită, va găsi întotdeauna resursele pentru a fi o mamă și o femeie de afaceri echilibrată. 

Cu siguranță, au fost momente în care ai fost forțată să faci sacrificii. Care a fost cel mai mare sacrificiu sau compromis pe care l-ai făcut? 

Cred că am o abordare diferită asupra vieții. Nu cred în catalogarea lucrurilor de tipul ”cel mai bun”, ”cel mai important”, ”cel mai dificil”, ”cel mai mare” etc.. Nu cred că este sănătos să identifici dintr-o multitudine de experiențe, gânduri sau situații unul sau una pe care să o pui etalon fie pentru succes, fie pentru eșec, fie pentru sacrificiu. Pentru că această abordare, în timp, naște frustrări. Vei căuta întotdeauna acel lucru care să fie și mai bun decât ”cel mai mare succes”, vei avea întotdeauna resentimente față de acel lucru care a fost ”cel mai mare sacrificu/compromis”, vei dezvolta constant teama de ”cel mai mare eșec”… Cu toții facem compromisuri, indiferent că suntem sau nu părinți, oameni de afaceri. În ceea ce mă privește, compromisurile/sacrificiile făcute în timp au fost legate de timpul și spațiul pe care mi le acord mie însămi, de nopți nedormite și folosite pentru a duce la bun sfârșit ceea ce îmi propuneam, de oameni în care am crezut că e bine să cred.

Ce sfat ți-ai da ție din trecut? Ce sfaturi le-ai da acum tinerilor care se află la început de drum? 

Sfatul pe care mi l-aș da mie din trecut este: ”Ia fiecare zi cum vine și să nu îți fie teamă de nimic; ești puternică!”. Tinerilor care se află acum la început de drum le-aș spune să se cunoască foarte bine pe ei înșiși. Pentru că îi va ajuta nespus în tot procesul decizional. Îi va ajuta să își asculte intuiția, să își cultive din timp pasiunile, să găsească rezolvări și resurse în ei înșiși… nu vor depinde atât de mult de alte persoane pentru a-și îndeplini obiectivele. Știu că la prima vedere poate părea simplist, dar a te cunoaște cu adevărat pe tine însuți este poate unul din cele mai complexe lucruri pe care le avem de făcut în viață!

Share this article
Ți-a placut povestea? Ajută-ne și promoveaz-o pe social media
read
next
promoted
articles
loading...

Abonează-te la newsletter-ul LIFE.RO