Căutare

Share this article

Bvlgari este un nume de referință în domeniul bunurilor de lux, fie că vorbim de ceasuri, bijuterii, parfumuri, cosmetice sau accesorii. Cu o istorie de peste 130 de ani în domeniu, compania este cel de-al treilea mare producător de bijuterii din lume, cu venituri de peste un miliard de euro în fiecare an. Începuturile sale datează de la finalul secolul al XIX-lea, iar fondatorul Bvlgari este dovada că începuturile modeste pot pune bazele unui imperiu. Mai mult, deși brandul este cunoscut ca fiind unul italian, afacerea a fost pornită de un grec, într-un oraș grecesc.

Fondatorul Bvlgari – Copilul născut ca să creeze și să vândă

Sotirios Voulgaris s-a născut în 1857, în nordul Greciei, într-o familie de imigranți bulgari ce avea 11 copii. El însă a fost singurul copil al familiei care a supraviețuit vremurilor marcate de boli și lupte violente. Bunicul său, Constantine, era creator de bijuterii din aur și argint pe care le vindea pe stradă, în Epirus. Sotirios i-a moștenit talentul și sub atenta oblăduire a tatălui său a dus talentul și mai departe. Și-a descoperit și spiritul de afacerist, așa că împreună cu tatăl său a deschis primul magazin, în Paramythia, satul natal.

În acele vremuri însă acea parte a Greciei era mereu afectată de atacurile repetate ale otomanilor, care jefuiau și ardeau tot în incursiunile lor în regiune. Așa că în 1877 familia rămasă în viață se mută în Corfu. Cum însă nici acolo lucrurile nu au mers cu mult mai bine, a decis să ia viața de la capăt în Italia. Prima alegere a fost Napoli, unde a deschis un magazin cu bijuterii din aur. Criminalitatea crescută din oraș și jafurile repetate l-au trimis până la urmă pe Sotirios la Roma. În 1881 începe să își vândă creațiile în diferite magazine din capitala Italiei, iar 3 ani mai târziu deschidea propriul magazin de bijuterii și antichități, pe celebra Via Sistina.

Fondatorul Bvlgari – Talentul s-a moștenit și a făcut istorie

Un an mai târziu locul acestuia era luat de un magazin ce avea să devină emblematic pentru întreaga istorie Bvlgari, la numărul 10 pe Via Condotti, devenit între timp monument istoric.

Foto: greece.greekreporter.com

Fii lui Sotirios, Constantino și Giorgio, pe atunci în vârstă de 16, respectiv 15 ani, erau deja ajutoare importante în afacerea tatălui, iar bijuteriile lor aveau în continuare puternice influențe grecești, romane și bizantine, fascinând clienții, din ce în ce mai numeroși. Tot în acea perioadă numele de Voulgaris este transformat în Bvlgari, ca să fie mai apropiat și mai ușor de folosit de către italieni.

În 1910 lucrurile încep să se așeze mult mai temeinic în direcția ce avea să ducă numele Bvlgari printre cei mai mari producători de bijuterii din lume. Tatăl și fiii încep să se specializeze în producerea bijuteriilor inspirate de școlile din Paris și SUA, păstrând însă inspirația originală, astfel încât lucrurile încep să se contureze tot mai clar. Piesele originale și calitatea lor sunt tot mai apreciate, iar numele de Bvlgari devine din ce în ce mai cunoscut fie că vorbim de localnici sau de turiști.

Sotirios Bvlgari continuă să muncească până la vârsta de 75 de ani, când decide să predea compania celor 2 fii ai săi. La numai câteva luni de la acest moment Sotirios își pierdea viața.

Sotirios Voulgaris în Veneția, 1932, cu câteva luni înainte să moară, foto: greece.greekreporter.com

Fondatorul Bvlgari – Familia care a ridicat bijuteria de aur la rang de artă

Constantino și Giorgio însă au știut să ducă mai departe moștenirea construită cu mult efort de către tatăl lor și au făcut ca imaginea brandului să devină una emblematică. Au introdus marmura în creațiile lor, i-au adus celebritatea aurului roșu în lumea bijutierilor de peste tot și au creat modele devenite iconice.

Foto: pinterest.com

Magazinul de pe Via Condotti este extins și refăcut, iar odată cu inaugurarea acestuia este dat publicității și noul logo al companiei, cel cunoscut și până în zilele noastre. Cei doi aveau să mărturisească mai târziu că și-au dorit să păstreze în acest fel originile grecești în istoria brandului.

În anii `50 numele Bvlgari era deja unul de referință pe piața bijuteriilor de lux, vedete precum Elizabeth Taylor, Marlene Dietrich, Audrey Hepburn, Ingrid Bergman și Gina Lollobrigida fiind fascinate de acest brand și de creațiile celor 2 frați.

Elizabeth Taylor purtând un colier Bvlgari, foto: greece.greekreporter.com

Moartea lui Giorgio Bulgari îl aduce în companie pe fiul său, Gianni, cel care avea să o conducă pentru mai bine de 25 de ani și cel care a făcut din ea un brand internațional odată cu deschiderea magazinelor în cele mai importante orașe din punct de vedere comercial: Paris, New York, Geneva, Monte Carlo.

read
next
promoted
articles
loading...

Abonează-te la newsletter-ul LIFE.RO