fbpx

Căutare

Share this article

Multe dintre figurile pe care le vezi pe etichetele produselor de pe rafturile magazinelor sunt de fapt personaje fictive. Betty Crocker? Nu a existat niciodată. Aut Jemima? Un personaj inventat? Bunica româncă de pe eticheta de ulei? Marketing 100%. Cu toate acestea este un personaj pe eticheta unei sticle din barurile personale sau cele comerciale care chiar a existat. Acesta este Johnnie Walker, fondatorul celui mai faimos brand de whisky din lume.

Chiar și cu câteva nelămuriri în povestea istoriei lui Johnnie Walker, poți fi sigur că, atunci când răsucești capacul sticlei pătrate cu eticheta unghiulară, faci parte dintr-o lungă serie de băutori, care a început cu o ființă umană reală ce răspundea numelui „Mr. Walker”.

Fondatorul Johnnie Walker, omul, mitul, legenda

Legendarul, originalul Johnnie Walker s-a născut la data de 25 iulie 1805, la ferma Todriggs, din ținutul scoțian East Ayrshire. Ferma nu era departe de Glasgow și era poziționată pe partea vestică a insulei. În 1819, tatăl lui Johnnie a murit, iar ferma unde el și-a petrecut primii 14 ani din viață, a fost vândută.

Deși avea numai 15 ani, Johhnie a știut de la început că banii nu pot fi irosiți. Astfel a ținut morțiș să cumpere un magazin alimentar chiar în interiorul fostei sale proprietăți. După o scurtă perioadă în care a învățat toate secretele meseriei de comerciant, John a preluat frâiele întregii afaceri, fiind probabil cel mai tânăr manager din ținut.

Fondatorul Johnnie Walker. Comerciantul cu o idee strălucită

Deși principala sa activitate era aceea de vânzare a produselor alimentare, de-a lungul timpului a devenit cunoscut ca fiind furnizorul principal al zonei de ceaiuri, vinuri fine și spirtoase, vindea toate tipurile de alcool, inclusiv rom, coniac și gin, dar și propria marcă de whisky care i-a adus celebritatea în regiune. Cei mai mulți dintre proprietarii de magazine ale acelor vremuri, puneau pe tejghea malț cu un gust și o textură inconsistente. Mr. Walker, fiind un om de afaceri priceput, a știut că trebuie să vândă direct whisky îmbuteliat în sticle, astfel încât să poată păstra calitatea aromelor.

Fondatorul Johnnie Walker. Urcușurile și coborâșurile unui drum cu un singur sens

În 1833, John s-a căsătorit cu Elizabeth Purves, care puțin mai târziu i-a dăruit un fiu, pe Alexander. John era cunoscut la nivel local ca membru al asociațiilor comerciale și al francmasonilor. O inundație majoră a afectat multe întreprinderi locale în 1852, iar rapoartele arată că întregul său stoc a fost distrus. A durat aproape doi ani pentru a reconstrui afacerea, dar după aceea, popularitatea whiskey-ul său a continuat să crească până la moartea sa, în 1857.

Fondatorul Johhnie Walker și legăturile de familie ce au scris mai departe istoria

După moartea sa, business-ul familiei a fost preluat cu forțe proaspete de Alexander. Marea Britanie se afla în mijlocul Revoluției Industriale și odată cu apariția căii ferate, în 1843, Alexander Walker a reușit să creeze o rețea de distribuție care putea duce whiskey-ul Johnnie Walker peste tot în lume.

Până în 1962, vânzările au ajuns la aproape 400 de mii de litri de whiskey pe an. Prima sticlă ca marcă înregistrată „Old Highland Whisky”, a ajuns pe rafturi în 1867. Această rețetă este strămoșul direct al băuturii pe care o știm azi drept Johnnie Walker Black Label.

Fondatorul Johnnie Walker. Un brand construit cu mândrie

Faimoasa sticlă pătrată și eticheta înclinată la 24 de grade au fost introduse la scurt timp după aceea, creând un aspect distinct. Și mai avea ceva în plus: faptul că sticla avea această formă, se spărgea mult mai greu în comparație cu sticlele rotunde utilizate anterior. Mulți istorici îl consideră pe Alexander adevărata forță motrice care a făcut din whisky-ul Johnnie Walker, un bestseller al orașului natal, un brand recunoscut la nivel mondial. Fiii lui Alexander au fost cei care au introdus „Etichetă roșie” și „Etichetă neagră” în 1909. În același timp, schița originală a omului sofisticat, fondatorul Johhnie Walker, a fost creată și adăugată pe sticle. Site-ul web al mărcii spune cel mai bine: „Într-un accident vascular cerebral, John Walker, băcanul victorian, a devenit Johnnie Walker, dandy-ul edwardian”.

Alexander Walker

Compania a continuat să crească, desigur, venind cu noi etichete, Blue, Double Black, Gold și Platinum, Johnnie Walker. Acum, în portofoliul de mărci deținute de o mare companie internațională, whisky-ul nu mai este distilat în Kilmarnock, iar fabrica originală a fost demolată. Deși aceste lucruri au dispărut, veți găsi în fiecare înghițitură gustul perfecționat de însuși Johnnie Walker.

read
next
promoted
articles
loading...

Abonează-te la newsletter-ul LIFE.RO