Căutare

Share this article

Fondatorul Sephora a fost Dominique Mandonnaud, primul care a creat un concept store în domeniul frumuseții, într-un mod cu totul vizionar. Se întâmpla în Franța anilor ’70. La acel moment, parfumurile și produsele de îngrijire pentru frumusețe erau ținute în spatele tejghelei și erau monitorizate cu atenție de teamă să nu fie furate.

Mesajul era unul foarte clar: „Întâi cumperi și apoi testezi!”.

Fondatorul Sephora, Dominique Mandonnaud a avut viziunea și a schimbat felul în care se vindeau produsele de înfrumusețare. El a scos produsele din spatele tejghelelor și le-a așezat în față. Le-a oferit clienților flexibilitatea și libertatea de a se plimba prin magazin, de a încerca, a atinge și a le examina fără restricții.

Cine a fost fondatorul Sephora?

Dominique Mandonnaud s-a născut pe data de 5 septembrie 1947, în localitatea franceză Limoges. A fost copilul a doi vânzători ambulanți de parfumuri care nu și-au permis niciodată să-și țină copilul în facultate. Fără educație superioară, fondatorul Sephora a mizat pe o sigură carte: a îndrăznit să gândească și să fie diferit.

Iar pe lângă faptul că este cunoscut ca fondatorul unuia dintre cele mai mari lanțuri de magazine de beauty, este un renumit pictor francez, peisagist și sculptor.

Avea numai 22 de ani când a deschis un magazin-galerie clasic de parfumuri, sub numele „Shop8”  iar una dintre principalele sale colaborări a fost cu brandul britanic Boots PLC.

În 1993, Dominique a cumpărat numele Sephora de la partenerii săi britanici și și-a redenumit întregul lanț de magazin astfel.

Mandonnaud a extins cu sârguință marca Sephora prin anii 1990, deschizându-și cel mai mare magazin în Champs Élysées în 1997.

În iulie 1997, Mandonnaud și partenerii săi au vândut Sephora către LVMH, care a extins magazinele la nivel global și a extins ofertele de produse ale lanțului pentru a include și produse cosmetice.

Din păcate, în spațiul public nu există nici o fotografie cu fondatorul Sephora, Dominique Mandonnaud și nici cu primul magazin deschis. Iar informațiile despre viața lui personală lipsesc cu desăvârșire.

Însă, după o căutare neobosită, am aflat o parte din poveste de la Isabelle Masson-Mandonnaud, soția sa și partenera sa de afaceri.

Ea povestește că încă de mică a fost fascinată de parfumuri și de produsele de înfrumusețare și activitatea sa preferată era să stea la măsuța de toaletă a mamei sale și să miroasă și să simtă fiecare produs. După terminarea studiilor a întrat într-un magazin Shop8, fără să-și imagineze că acolo îl va întâlni pe cel care va deveni partenerul ei de viață și tatăl copiilor ei.

Împreună cu Dominique a creat și dezvoltat brandul Sephora până ce el a ajuns la 50 de ani și a decis că e momentul să vândă afacerea pentru a profita de timpul petrecut împreună cu familia.

O perioadă Isabelle Masson-Mandonnaud a fost de accord cu el, însă pasiunea din copilărie nu-i dădea pace. Astfel a creat gama de parfumuri Sabé Masson, extrem de cunoscute și apreciate în întreaga lume.

Isabelle Masson-Mandonnaud

Cum arată azi brandul Sephora?

Sephora nu este doar brandul de unde comandă azi magazinele de parfumuri și cosmetice din Franța, ci un lanț prezent în întreaga lume.

Deținută de LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton, emblema mondială a produselor de lux și extravaganță, Sephora este privită în mod excepțional ca un pionier datorită aranjamentului său de neegalat de articole distincte, serviciului echitabil oferit de specialiști, mediului de cumpărături intuitiv, dezvoltării și creativității.

Sephora este primul concept store de pe piața mondială care prezintă un aranjament interior deosebit, magazinul online fiind întotdeauna accesibil în limba țării de origine.

Angajații sunt numiți „cast members„ – mebrii ai echipei, iar podeaua magazinul este numită „scenă”.

De asemenea, una dintre exclusivitățile Sephora este gadgetul Color IQ care examinează pielea clientului pentru a determina nuanța exactă a machiajului potrivit.

Astăzi organizația are un venit de peste 4 miliarde de dolari, peste 2300 de magazine în 33 de țări și peste 250 de branduri de beauty pe rafturile sale.

Sephora scoate în evidență un sortiment de diverse articole de îngrijire a frumuseții de la mai mult de 100 de mărci, inclusiv NARS Cosmetics, Make Up For Ever, Mode Signature, Urban Decay, Benefit Cosmetics, First Aid Beauty, Herôme Cosmetics, Sunday Riley Skincare, reasoning, Tatcha și Too Faced Cosmetics .

Numele brandului provine de la cuvântul grecesc Zipporah, soția lui Moise.

Share this article
Ți-a placut povestea? Ajută-ne și promoveaz-o pe social media
read
next
promoted
articles
loading...

Abonează-te la newsletter-ul LIFE.RO