fbpx

Căutare

Share this article

Istoria brandului de lux

Pe scurt, fondatorii brandului Oliver Peoples, au cumpărat prin anii ‘80, o întreagă colecţie de rame vintage americane, realizate de diverşi manufacturieri ai timpului. Multe din aceste rame erau în ambalaje închise, nici măcar nu fuseseră purtate. Într-unul dintre pachete se afla chiar o reţetă de ochelari eliberată pentru Oliver Peoples.
Acesta a şi fost ales a fi numele brandului care avea să producă de atunci încolo rame de ochelari de inspiraţie vintage.
Ramele sunt elegante, clasice, nu fac abuz de forme şi culori. Sunt preferate de multe din celebrităţile americane şi nu numai: de la Barack Obama până la Robert Downey Jr, şi de la Glenn Close la Johnny Depp.
Parcursul de la vintage şi până la elementele futuriste, de la formele geometrice până la culorile folosite de-a lungul timpului a fost o lungă călătorie asupra căreia şi-au pus amprenta toate schimbările cultural-sociale prin care a trecut America până în prezent. Dar estetica vintage rămâne în continuare „inima” brandului.

Unul dintre fondatorii Oliver Peoples este Larry Leight, născut şi crescut în Los Angeles. Leight este optician şi, după ce a terminat studiile, şi-a început aventura în industria ochelarilor.
Inspiraţia modelelor create de Leight vine tocmai din stilul său de viaţă: pasiunea pentru surf şi călătorii. Formele create de acesta au o filosofie aparte, care a influenţat procesul universal al designului de ochelari.
Toţi ochelarii Oliver Peoples sunt produşi în atelierul din West Hollywood, sub atenta supraveghere a lui Leight.
Detaliile sunt cele mai importante, regăsite în toate etapele creaţiei, de la schiţă şi până la forma finită. Inovaţia şi curiozitatea pentru tot ce este nou, fac ca ochelarii Oliver Peoples să fie recunoscuţi pentru lentilele cu polarizare superioară, realizate din materiale conscious care filtrează lumina şi sunt protejate chiar şi atunci când nu sunt purtate.
O altă amprentă Oliver Peoples este aceea a atemporalităţii. Ochelarii devin iconici şi sunt moşteniţi din generaţie în generaţie.
Campaniile de brand reflectă luxul lejer made in L.A., iar colaborările de brand au avut de-a lungul timpului asocieri relevante cu lumea modei (în parteneriat cu CFDA sau cu designeri precum Paul Smith sau Kris Van Assche), cu arta, fotografia şi muzica, devenind un reper şi totodată un trend maker.
Facts:
În 1987, Larry Leight a realizat o pereche de ochelari pentru Andy Warhol, purtaţi de artist pe coperta Vogue Germania.
În 1989, Time Magazine a realizat un material amplu despre povestea brandului. Iar în 2012, Oliver Peoples au reeditat ochelarii purtaţi de Gregory Peck în iconicul film „Să ucizi o pasare cântătoare”, cu ocazia aniversării a 50 de ani de la premiera filmului.
Reputaţia construită de Oliver Peoples se reflectă şi în relaţia cu partenerii internaţionali. Ochelarii Oliver Peoples sunt vânduţi în puţine concept store-uri şi alte locaţii exclusiviste din lume.

În România, modelele Oliver Peoples se găsesc la OPTIblu Feeria Băneasa.

Share this article
Ți-a placut povestea? Ajută-ne și promoveaz-o pe social media
read
next
promoted
articles
loading...

Abonează-te la newsletter-ul LIFE.RO