Primul avion supersonic de pasageri ce va ajunge de la Londra la New York în numai 3 ore - LIFE.ro
Mergi la conținut

O companie americană din Colorado, SUA, a anunţat lansarea unui avion supersonic ce va merge cu o viteză de două ori mai mare decât cea a sunetului şi va putea ajunge de la Londra la New York în maxim 3 ore şi 15 minute, după cum anunţă independent.co.uk.

Implicat în acest proiect este şi miliardarul britanic, Sir Richard Branson care a anunţat deja că a achiziţionat primele 10 astfel de avioane de pasageri ce vor fi scoase pe linie de către compania sa Virgin Airlines.

Modelul de avion supersonic de pasageri XB – 1 a fost denumit ”Baby Boom” şi pretinde a fi cea mai rapidă aeronavă civilă din lume. Mai mult decât atât, promite pasagerilor că se vor bucura de o călătorie supersonică la preţuri rezonabile. Chiar dacă primul zbor comercial nu este aşteptat decât în anul 2023, preţul pentru un bilet de călătorie de la Londra la New York a fost deja stabilit la suma de 2500 de lire sterline.

Viteza de croazieră a acestui avion va fi de două ori mai mare decât viteza sunetului şi de 2,6 ori mai mare decât a oricărei alte aeronave de pasageri.

Spre deosebire de avioanele Concorde (cele mai rapide de până acum) care pot transporta aproximativ 100 de pasageri, Baby Boom va putea trece oceanul doar 40 de pasageri.

Istoria nu a fost de partea supersonicelor

În 1962, în urma unui tratat semnat între Marea Britanie şi Franţa a luat naştere avionul Concorde, prima aeronavă supersonică destinată transportului de pasageri. În 1965 a fost construită prima aeronavă care a zburat abia în 1969, iar trei ani mai târziu a efectuat primul zbor transatlantic. Concorde erau însă nişte avioane extrem de costisitoare, un bilet era foarte scump, cu un grad foarte mare de poluare şi deloc confortabile în interior pentru pasageri. Cu toate acestea, Air France şi British Airways au rămas singurele companii care au operat zboruri supersonice, deşi la lansarea Concorde, foarte mulţi se arătaseră extrem de interesaţi.

Construirea unei singure aeronave  costa 23 de milioane de lire sterline, consumul de combustibil era extrem de mare, la fel şi costurile pentru întreţinere, motiv pentru care nu au fost proiectate decât 20 de astfel de aeronave  (14 pentru pasageri şi 6 pentru procesele de cercetare).

Un avion Concorde parcurgea distanţa de la Paris la New York în 3 ore şi jumătate, la o altitudine de 18300 de metri (faţă de 10000 de metri cum zboară avioanele obişnuite), având o viteză de croazieră de 2140 de km/oră.

Primele curse de pasageri au început în 1976, însă nu au avut deloc succes, fiind extrem de scumpe. Declinul a început pe data de 25 iulie 2000 când 100 de pasageri şi-au pierdut viaţa după ce avionul Air France 4590 s-a prăbuşit în Franţa. În timpul decolării o piesă metalică pierdută de la un alt avion a tăiat roata aeronavei, aceasta a luat foc, iar incendiul s-a transformat imediat într-o explozie.

După această tragedie, oamenii nu au mai avut încredere în aceste aeronave, iar după atacul de la 11 septembrie, vânzarea biletelor a scăzut drastic. Astfel, în 2003, cele două companii aeriene, Air France şi British Airways au anunţat scoaterea avioanelor Concorde din circulaţie pe motiv că sunt extrem de costisitoare. Încă de atunci, Sir Richard Branson s-a arătat interesat de tehnologie şi a făcut o ofertă de 5 milioane de lire sterline pentru achiziţia fiecărui avion Concorde, însă a fost refuzat.

Un miliardar pasionat de avioane şi de spaţiu

De multă vreme sunt pasionat de inovaţiile din domeniul aerospaţial şi de evoluţiile în domeniul zborurilor comerciale de mare viteză”, a mărturisit Sir Richard Branson, fondatorul  grupului de firme Virgin. „Ca inovator al spaţiului, decizia Virgin Galactic de a lucra cu compania Boom a fost una extrem de simplă. Suntem extrem de entuziasmaţi de acest contract prin care vom achiziţiona primele 10 avioane”, a mai spus Branson.

Richard Branson este unul dintre cei mai admiraţi şi apreciaţi oameni de afaceri din Regatul Unit al Marii Britanii, care în anul 2011 a ajuns pe poziţia a cincea în topul celor mai bogaţi oameni din Anglia, cu o avere estimată la 4,2 miliarde de dolari. În acelaşi timp este şi unul dintre cei mai controversaţi afacerişti datorită modului excentric de viaţă şi al stilului în care îşi cheltuie banii. A fost prima persoană care a traversat Oceanul Atlantic într-un balon, iar în anul 2007 a sărit de pe acoperişul Casino Palm din Las Vegas pentru a sărbători primul zbor al companiei sale aeriene Virgin America.

Deţine insula Neker Island unde a construit o staţiune de lux, insulă ce poate fi închiriată în întregime cu 60.000 de dolari pe noapte şi este fondatorul brandului Virgin, un grup ce înregistrează 400 de companii, cu 50.000 de angajaţi ce operează în 50 de ţări.

Printre firmele incluse în Virgin Group se numără casa de muzică Virgin Records, compania aeriană Virgin Atlantic, hoteluri, companii de telefonie mobilă, bănci, agenţii de turism, servicii financiare, transporturi feroviare şi chiar servicii matrimoniale.

În anul 2004, Branson a înfiinţat Virgin Galactic o companie specializată în zboruri orbitale pentru turism spaţial, iar un an mai târziu The Space Company a construit prima aeronavă. La 29 aprilie 2013 a avut loc primul zbor turistic în spaţiu, iar un bilet pentru această aventură a costat 250.000 de dolari.

Share this article

Citește mai multe


Creșterea taxelor | Ce se întâmplă cu banii de pensii ai românilor și cu investițiile la bursă
Cu investiții totale de 23,5 mld. lei pe bursă – adică aproape un sfert din banii de pensii private ai românilor – fo...
Creșterea taxelor | Biriș pune punctul pe ”i”: Pierdem miliarde din PNRR sau supărăm mediul de afaceri?
Pus în fața unui deficit bugetar scăpat de sub control, Guvernul României are în prezent de ales: crește impozitele ș...
Cum se simte oboseala cauzată de cancer. Apare aproape în toate tipurile de neoplasme avansate
Cum se simte oboseala de la cancer? Oboseala este un simptom comun al cancerelor avansate, însă acest tip de oboseală...
Asociația Caritas Alba Iulia, despre reforma sistemului de asistență socială: Serviciul social nu e muzeu
Asociația Caritas Alba Iulia, despre reforma sistemului de asistență socială: Serviciul social nu e muzeu Sectorul fu...
Animalul de companie are o respirație urât mirositoare? Iată câteva cauze
Nimic nu se compară cu afecțiunea câinelui, cu excepția cazului în care animalul de companie are un caz grav de halit...
Cum dansează pe manele mireasa lui Oțil și nașa Roxana Ionescu. Ramona Olaru și Diana Munteanu, campioane și ele
Dani Oțil și Gabriela Prisăcariu au făcut cununia religioasă duminică, 30 iulie, la 2 ani de când au devenit soț și s...
Spune-le și altora