Sonia Năstase: „Femeia viitorului este conectată, comunicativă şi atentă la detalii” - LIFE.ro
Mergi la conținut

Sonia Năstase: „Femeia viitorului este conectată, comunicativă şi atentă la detalii”

Sonia Năstase este Country Manager Nespresso România, ceea ce înseamnă că „a-şi bea cafeaua la birou” nu e numai plăcere, ci parte din job.
Share this article

Îşi bea cafeaua la birou ca noi toţi, cu deosebirea că a bea cafeaua la birou… face parte din jobul său, fiindcă Sonia Năstase este Country Manager Nespresso România. Este o #femeiedesucces pentru care luxul este serviciul ei de fiecare zi. A condus mulţi ani Hotelul Howard Johnson (Sheraton acum) fiind prima femeie General Manager al unui hotel de 5 stele. De aceea, alegerea ei de către elveţieni ca lider al echipei primului boutique Nespresso din România, a fost firească.

Când, unde şi cum îţi bei cafeaua dimineaţă?

Îmi place să îmi beau cafeaua în locuri care mă inspiră, care îmi dau o stare de bine şi mă motivează să îmi încep ziua făcându-mi planuri frumoase. Unul dintre aceste locuri este chiar Nespresso Boutique, din Calea Dorobanţilor 210, poziţionat între case de poveste şi străduţe cu parfum de tei.

În ceea ce priveşte sortimentul, este greu să numesc unul singur, deoarece avem 24 de sortimente în gama pentru acasă şi alte 13 în gama pentru birouri. De curând, am lansat în gama pentru acasă o ediţie limitată extrem de rară – Selection Vintage 2014 – prima cafea maturată de la Nespresso, realizată din cele mai fine soiuri de cafea Arabica din Columbia, ale căror boabe au fost recoltate în 2014 şi maturate apoi în condiţii speciale. Experţii Nespresso recomandă degustarea acestui sortiment în paharele de cristal Reveal pe care compania RIEDEL le-a creat special pentru Nespresso. Geometria acestor pahare, prin forma şi grosimea cristalului, este menită să amplifice cele mai fine note aromatice ale acestui sortiment unic, deosebit de sofisticat şi recunosc că m-au vrăjit din primul moment- o degustare de cafea din aceste pahare preţioase este un regal pentru toate simţurile – văz, miros, gust…

Cum este, ca femeie, să te ocupi de un business ca Nespresso, elveţian, corect, rigid în reguli şi inventiv în marketing… Resimţi faptul că eşti femeie?

Nespresso este un brand deosebit de elegant, care mizează pe rafinament şi pe crearea unei experienţe senzoriale desăvârşite. Rigoarea cu care facem lucrurile este explicată de standardele deosebit de înalte la care performăm pe tot parcursul acestui proces – de la producţia cafelei până la experienţa personalizată pe care vrem să i-o oferim fiecărui client care ne trece pragul – iar inovaţia este parte din ADN-ul brandului de la bun început, Nespresso fiind brandul care în 1986 a propus pentru prima dată ambalarea cafelei proaspăt prăjită şi măcinată în porţii individuale, în capsule, pentru a-i păstra intacte preţioasele arome.   

A fi femeie sau bărbat, în toată această paradigmă a luxului contemporan, este irelevant; trebuie să fii empatic, curios, atent la detalii şi, mai ales, pasionat de ceea ce faci.

Cum sunt privite femeile în business în ziua de azi?

Îmi place să cred că am ajuns în acel punct în care cel mai important criteriu de evaluare este performanţa pe care o atingi, proiectele pe care reuşeşti să le creezi şi să le implementezi şi, mai ales, valoarea pe care o laşi în urma colaborărilor de succes. La acest capitol, business-ul românesc are figuri feminine remarcabile: curajoase, asumate, responsabile şi cu mult fler în business. Deci, cred că ne-am creat o imagine frumoasă, în deplină forţă şi graţie!

Cum ţi se pare că se redefineşte feminitatea azi, ce simţi atunci când auzi cuvântul feminitate?

Pentru mine, feminitatea înseamnă, în primul rând, asumare şi atitudine. Îmi place să văd femei care sunt sigure pe sine, ştiu exact ce îşi doresc şi sunt perseverente. Sunt de părere că toate aceste trăsături conferă o frumuseţe extraordinară, atât în exterior, cât şi în felul de a fi. 

Feminitate mai înseamnă respectul şi graţia de a acţiona cu blândeţe, chiar şi în situaţii complicate, care, aparent, impun mai mult „zgomot”…

Ce este romantic pentru tine? Cum arată romantismul în acest secol al vitezei şi al excelului plin de cifre pe plus?

Aşa cum trăim zi de zi într-un secol al vitezei, romantismul ar trebui să fie exact opusul. Romantismul înseamnă pasiune, linişte, dedicare, regăsire… Cred că lumea are nevoie de romantism pentru a se bucura de viaţă, pentru a privi lucrurile dintr-o perspectivă relaxată şi pozitivă.

Pentru mine, romantismul este un refugiu necesar, care mă inspiră şi mă bucură.

Ce femei te-au inspirat de-a lungul timpului?

Sunt atât de multe exemple în jurul nostru… îmi găsesc inspiraţie în multe femei remarcabile, îmi place să le observ, să citesc cât mai multe despre ele, sunt o sursă extraordinară de energie pozitivă, de bine. Lucrând pentru un brand atât de rafinat precum Nespresso, recunosc că mă atrag eleganţa lui Audrey Hepburn, delicateţea lui Grace Kelly, dedicarea Prinţesei Diana. De asemenea, Coco Chanel este un exemplu perfect de femeie care a reuşit să creeze un imperiu dintr-o viziune de geniu. Cel mai mult, însă, m-a impresionat personalitatea extraordinară a Reginei Maria a României – prin simplitate, asumare si prin dragostea de ţară pe care a lăsat-o în urma întregii ei vieţi. 

Cum sunt azi relaţiile dintre femei şi bărbaţi? Ţi se pare, privind în jur că ele au evoluat, s-au schimbat sau, dimpotrivă, au involuat?

Văd cu mare bucurie susţinerea profesională pe care multe femei o primesc de la partenerii lor. Sunt îndemnate să creeze, să avanseze, să devină mentori nu doar în viaţa personală, cât şi în business. Şi viceversa.

Cum crezi că va arăta femeia viitorului? Va fi ea mai feminină, sau dimpotrivă?

Femeia viitorului este, de fapt, femeia prezentului, puternică, luptătoare pentru ceea ce iubeşte cu adevărat şi apreciată pentru ceea ce este şi ceea ce reuşeşte să realizeze, cu o feminitate asumată. Nu cred în „viitorul minunat” dacă el nu este pregătit şi muncit, meritat încă din prezent. Femeia viitorului va fi cum va dori ea să fie: elegantă, empatică, discretă, dar şi hotărâtă, resposabilă, iar toate aceste lucruri o fac să devină un adevărat model de urmat.

Femeia viitorului este conectată, comunicativă şi este atentă la detalii, vrea să schimbe lumea cu ajutorul ideilor în care crede. Observ că din ce în ce mai multe femei doresc să lase ceva în urmă, să inspire la rândul lor, lucru care mă bucură şi îmi dă încredere în rolul de lider pe care mi-l asum.

Share this article

Citește mai multe


Creșterea taxelor | Ce se întâmplă cu banii de pensii ai românilor și cu investițiile la bursă
Cu investiții totale de 23,5 mld. lei pe bursă – adică aproape un sfert din banii de pensii private ai românilor – fo...
Creșterea taxelor | Biriș pune punctul pe ”i”: Pierdem miliarde din PNRR sau supărăm mediul de afaceri?
Pus în fața unui deficit bugetar scăpat de sub control, Guvernul României are în prezent de ales: crește impozitele ș...
Cum se simte oboseala cauzată de cancer. Apare aproape în toate tipurile de neoplasme avansate
Cum se simte oboseala de la cancer? Oboseala este un simptom comun al cancerelor avansate, însă acest tip de oboseală...
Asociația Caritas Alba Iulia, despre reforma sistemului de asistență socială: Serviciul social nu e muzeu
Asociația Caritas Alba Iulia, despre reforma sistemului de asistență socială: Serviciul social nu e muzeu Sectorul fu...
Animalul de companie are o respirație urât mirositoare? Iată câteva cauze
Nimic nu se compară cu afecțiunea câinelui, cu excepția cazului în care animalul de companie are un caz grav de halit...
Cum dansează pe manele mireasa lui Oțil și nașa Roxana Ionescu. Ramona Olaru și Diana Munteanu, campioane și ele
Dani Oțil și Gabriela Prisăcariu au făcut cununia religioasă duminică, 30 iulie, la 2 ani de când au devenit soț și s...
Spune-le și altora