fbpx

Căutare

Share this article

Când m-am apucat eu de cumpărături online – de pe site-uri, nu de pe Facebook – lucrul acesta li se părea cel puţin dubios multora dintre prietenele mele. Se temeau să nu greşească măsurile, să nu fie materiale proaste sau firme-fantomă. Uşor, uşor, tot mai mulţi oameni au descoperit plăcerea de a cumpăra lucruri din confortul propriei case, iar pandemia a făcut din asta o obişnuinţă. Apoi, probabil pentru că deja dulapurile erau pline până la refuz, au început să apară grupuri de Facebook unde poţi vinde lucrurile care nu-ţi mai sunt de folos.

Drumul de la shopping în mall la cumpărături pe Facebook

Dacă pe vremuri să cumperi din magazine Second Hand părea ceva dedicat celor care nu au venituri tocmai generoase, acum mentalitatea s-a mai schimbat. Oamenii au început să înţeleagă mai bine conceptul de sustenabilitate, dar şi că pot achiziţiona lucruri de calitate sau de la brand-uri celebre la preţuri mult mai mici decât în mod obişnuit.

Şi cum Social Media se mulează pe nevoile ştiute sau neştiute ale consumatorilor, aşa se face că au apărut în ultimii ani tot mai multe grupuri de Facebook dedicate vânzărilor de lucruri SH.

Cum era de aşteptat, primele au pornit tot dintr-o nevoie – nevoia de a mai elibera dulapurile ticsite cu haine, genţi şi pantofi. Bine, în cele mai multe cazuri eliberarea asta este temporară pentru că mereu găseşti ceva mai drăguţ de cumpărat sau ceva de care chiar ai nevoie.

Apoi, pentru că mulţi dintre noi facem cumpărături sub impuls şi ne trezim că umplem casele cu tot felul de obiecte nepotrivite sau de care nu avem nevoie, au început să fie scoase la vânzare şi lucruri din alte categorii decât cea vestimentară. Aşa se face că poţi găsi de cumpărat de la cosmetice şi obiecte de îngrijire personală la obiecte de mobilier, obiecte de decor sau chiar maşini, motociclete sau jucării pentru copii.

Pe lângă avantajele de a cumpăra la preţuri mici obiecte în stare foarte bună sau, după caz, de a revinde lucruri de care chiar te încurci prin casă, mai există unul pe care mulţi dintre membrii acestor grupuri îl apreciază foarte tare – comunitatea. Multe dintre cele care fac parte din aceste grupuri – pentru că da, cei mai mulţi membri sunt femei – ajung să se împrietenească, să se întâlnească în offline şi să facă schimb şi de impresii sau sfaturi, nu doar de obiecte. Mai mult, unele şi-au găsit şi iubirea în acest fel.

Top grupuri de Facebook unde poţi vinde lucrurile care nu-ţi mai sunt de folos

Unul dintre cele mai active grupuri de acest fel şi cu reguli foarte clare de funcţionare este Nu mai port. Are 48.000 de membri la puţin peste 2 ani de la înfiinţare, iar fondatoarea acestuia este extrem de atentă cu aprobările cererilor pentru aderare la grup tocmai pentru că vrea să păstreze liniştea şi buna funcţionare.

Pe lângă obiecte vestimentare, aici se vând şi bijuterii, jucării, maşini sau tot felul de obiecte, dar pentru orice altceva ce iese din capitolul haine şi accesorii vestimentare există zile specifice de vânzare. Există şi o zi dedicată celor care caută să cumpere ceva anume, dar şi campanii punctuale de reciclare, ajutor sau găsirea partenerului-pereche. Chiar zilele trecute am văzut fotografii de la o cununie a 2 tineri care s-au cunoscut pe grup, în urma unei campanii numită #cuponiada.

Citește și: Cine este femeia care într-un an de zile a creat unul dintre cele mai mari şi active grupuri de Facebook din România, Nu mai port şi ce-şi doreşte să obţină cu el – LIFE.ro

Urzeala şifonierelor este un alt grup pe care poţi găsi lucruri super faine la preţuri decente sau unde poţi chiar tu vinde obiecte vestimentare sau bijuterii care nu ţi se mai potrivesc sau nu te mai reprezintă. Şi aici există reguli clare de funcţionare, zile destinate vânzărilor sau postărilor de căutare ale unor anumite produse şi sunt respinse cu vehemenţă produsele fake. Sunt 44.000 de membri, iar un lucru diferit faţă de alte grupuri de profil este organizarea constantă a unor evenimente cu vânzare offline, unde membrii se pot cunoaşte mai bine şi pot interacţiona faţă în faţă.

Tot din capitolul vânzări de haine, accesorii şi bijuterii face parte şi grupul A Green & Fashion Community, cu 28.000 de membri. Regulile sunt cam aceleaşi – sunt zile dedicate vânzărilor, zile dedicate postărilor de căutare şi zile speciale pentru vânzarea obiectelor din afara zonei de fashion.

Our dressing păstrează formatul grupurilor de mai sus, oferind posibilitatea membrilor de a vinde sau cumpăra atât obiecte de fashion, cât şi electrocasnice, de exemplu. Şi aici se pot cere sfaturi pe diverse teme sau recomandări şi se organizează periodic campanii umanitare.

Kids & Moms Shop este, aşa cum îi spune şi numele, un grup destinat vânzării de obiecte utile copiilor şi mamelor, de la haine şi jucării la cărţi şi mobilier. Sunt 24.000 de membri în acest grup şi un lucru diferit este posibilitatea de a face postări cu lucruri care nu au preţ prestabilit. Mai exact, vânzătorul prezintă oferta şi dă posibilitatea potenţialilor cumpărători să ofere un preţ, fără să fie însă obigat să îl şi accepte.

Citește și: „Bine Boutique”, un loc unde binele produce bani, bani care fac bine. Practici de caritate și sustenabilitate – LIFE.ro
Share this article
Ți-a placut povestea? Ajută-ne și promoveaz-o pe social media
read
next
promoted
articles
loading...

Abonează-te la newsletter-ul LIFE.RO