Căutare

Share this article

Avem o sete nebună de a căuta senzaţionalul, dar ne dorim o existenţă tihnită, echilibrată, lipsită de zbucium. Zâmbim cănd aflăm despre unii şi despre alţii lucruri mai puţin cunoscute sau obişnuite, dar dăm bir cu fugiţii dacă suntem provocaţi să încercăm ceva nou, care să ne tulbure rutina.

Pe de altă parte, unora dintre noi le vine în mod natural postura de cei mai pricepuţi în a crea controverse şi a atrage atenţia. Un astfel de personaj este Valentino Rossi, riderul flamboaiant al Moto GP. Nu face absolut niciun efort, nu urmează nicio strategie de imagine coerent conturată şi totuşi ţine fanii cu sufletul la gură de fiecare dată când îşi încalecă bolidul sau când zâmbeşte larg către camerele de luat vederi. Cât despre fane, sunt iremediabil cucerite de minionul care nu are nici pe departe alura unui sex simbol.

Aşchia nu a sărit nici de data aceasta prea departe de trunchi, căci Rossi este fiul unui pilot de moto – Graziano Rossi şi ca atare începe de timpuriu să cocheteze cu fiorii competiţiei. La un an după debutul cu Aprilia, devine pentru prima oară Campion Mondial la vârsta majoratului, când alţii ca el dau petreceri zgomotoase. Se întâmpla în 1997, când „rade” unsprezece victorii dintre cele cincisprezece curse la care participă, la categoria de 125 centimetri cubi.

Tânărul talent evoluează constant şi înscrie titluri după titluri, nouă în total până în prezent, când are o revenire spectaculoasă pentru unii, ameninţătoare pentru alţii. Deşi este cel mai „matur” pilot din istoria Moto GP, Rossi face ca sezonul 2017 să fie unul spectaculos. Suferă o dublă fractură la piciorul drept în timpul unui antrenament de enduro, dar se urcă din nou în şa la optsprezece zile după producerea incidentului, în ciuda recomandării medicilor, că doar are un campionat de finalizat aşa cum ştie el mai bine.

Nu vă gândiţi că decizia lui este una susţinută cu argumente „ştiinţifice” din propriul palmares educaţional, pentru că porecla „The Doctor” sau „Il Dottore” nu se ştie exact de unde a pornit, dar sigur nu de la o facultate de medicină. Variante ar fi mai multe: fie de la o diplomă, într-adevăr, care  le conferă posesorilor titlul de „doctor” (comunicaţii în cazul său), sau de la faptul ca italienii îl numesc uzual în conversaţie „doctor” ca o dovadă de respect pe cel care are merite deosebite într-un anumit domeniu. Mai puţin cunoscut poate este şi răsfăţul presei, care îi atribuie la un moment dat titulatura „The Goat”, nu de la vreo conotaţie proprie a numelui ci de la o abreviere de cinste: The Greatest of All Times.

Probabil tot vreun reprezentant mai atent al presei i-a sesizat şi ritualul de dinaintea fiecărei curse, atunci când Valentino, invariabil, se opreşte la doi metri de motocicleta sa, îşi atinge ghetele într-o plecăciune a respect şi încalecă întotdeauna prin partea din dreapta. Admite şi el fără nicio rezervă că este supersiţios, urmând aceeaşi rutină a echipării, într-o ordine matematică obsesivă. Că tot a venit vorba de echipament, Il Dottore are o relaţie stabilă de la începuturi cu un singur producător de echipament de piele, partener pe care îl preferă şi impune indiferent de echipa sub culorile căreia a concurat. Ca o completare inspirată, căştile sale au câte un design aparte pentru fiecare etapă Mugello GP, dar păstreză soarele şi luna, ca pe cele două versiuni asumate ale personalităţii sale.

Curioşi despre îndeletnicirile lui Rossi din afara circuitului? Este extrem de ocupat: cu autorităţile fiscale italiene, de exemplu, care îl supun unei investigaţii amănunţite, estimând la 112 milioane de Euro (nu, nu este nicio eroare de dactilografiere) veniturile nedeclarate de acesta între 2000-2004. Ancheta încetează cu înţelegerea părţilor la 35 milioane de Euro, plătite de potenţialul evaţionist.

Totuşi nu este pe deplin certat cu legea şi este premiat de Guvernul Italian, care îi recunoaşte implicarea şi prezenţa în a reprezenta Italia în lume. 

Într-o sferă mai „normală”, Valentino nu poate sta deoparte de zgomotul motoarelor: câştigă în 2005 Monza Rally Show, pilotând un Subaru Impreza şi concurând cu emoţie împotriva lui Collin McRae, idolul său din copilărie.

În 2006 revine la „joacă” şi testează monopostul de competiţie al echipei Ferrari de Formula 1, oprind cronometrul cu o secundă în urma titratului Michael Schumacher şi devansându-i pe un David Coulthard şi un Mark Webber mult mai experimentaţi pe patru roţi, spre uimirea arbitrilor.

The Doctor nu cunoaşte nici măcar la modul teoretic noţiunea de plictiseală: se înconjoară de frumos (nu are decât iubite modele, nu neapărat de viaţă cât de pictoriale) şi surprinde când devine unul dintre juraţi pentru un episod Master Chef Italia, filmat pe circuitul său. Referindu-ne la circuit, Rossi îl foloseşte drept pepinieră de talente pentru tineri aspiranţi, pe care el însuşi îi instruieşte.

Întrebarea care se află acum în mintea tuturor este dacă va reuşi temperalul şi atipicul sportiv să revină în istoria învingătorilor, în prezent aflându-se pe un loc patru în clasamentul general al piloţilor în cadrul actualului sezon mondial de motociclism, cu atât mai mult cu cât accidentarea relativ recentă împlică recuperarea pe care se pare că Rossi nu o acceptă uşor.

Rămânem cu ochii pe el. Poate nu este nevoie decât de voinţă şi un dram de inconştienţă în a schimba legile firii. The Goat will prove!

Andreea Militaru este Guest Writer pentru life.ro şi dacă esti curios să o cunoşti mai bine, poţi încerca Just Words, platforma pe care continuă să-şi aştearnă gândurile, ideile şi întâmplările.

Share this article
Ți-a placut povestea? Ajută-ne și promoveaz-o pe social media
read
next
promoted
articles
loading...

Abonează-te la newsletter-ul LIFE.RO