fbpx

Căutare

Share this article

Viața lui Dan Șucu a devenit subiect de interes pentru foarte mulți dintre noi, odată cu lansarea noului sezon „Imperiul Leilor” de la Pro TV.

Poate nu toată lumea știe cine este Dan Șucu, deși este aproape imposibil, însă toată lumea a auzit de Mobexpert, dacă nu i-a trecut cel puțin o dată pragul.

Sunt aproape 30 de ani de când viața lui Dan Șucu este vânată de jurnaliști, 30 de ani de când a devenit celebru în România, odată cu lansarea Mobexpert. Și, trebuie să recunoaștem că nici el nu a fost zgârcit cu subiectele ce fac deliciul presei.

Viața lui Dan Șucu și începutul drumului spre succes

Imediat după revoluție, românii se trezeau parcă dintr-un somn adânc, un somn care nu durase 100 de ani ca în poveste, dar care ne amorțise toate simțurile. Dacă înainte stăteam la coadă pentru gheare de pui și pâine, o rație de ulei, dintr-o dată ni se dădea posibilitatea să cumpărăm ce vrem. Dar ce să cumpărăm? Era momentul când am fi cumpărat orice, de la blugi, inele de aur, Pepsi la 1 litru, covoare, perdele, mobilă și multă, multă mâncare.

Foto: Știrile Pro TV

Știam că putem cumpăra, unii aveam și bani să o facem, dar parcă nu aveam ce.

Și așa, iată că se nășteau ideile în mințile luminate ale antreprenorilor post revoluționari. Unul dintre ei a fost Dan Șucu. Era tânăr, avea puțin peste 30 de ani, o soție și două fiice și trebuia să-și întrețină familia. Bucureștean get beget, cu educație și gândire proactivă, știa că trebuie și poate să facă ceva mai mult pentru a deveni acel întreținător de familie, bărbatul în casă, iubit și respectat. Nu a spus nimeni că nu era și până atunci, dar voia mai mult. A încercat ca tot omul să aducă fructe și haine din Turcia, însă câștigurile deși importante, erau insuficiente. Se spune că atunci a avut primul eșec în afaceri, parteneriindu-se într-o firmă tot în domeniul mobiliar.

S-a ridicat și a luat-o de la capăt. O idee ascunsă bine într-un colț al minții, și-a făcut loc să iasă la suprafață: ce ar fi dacă ar vinde mobilă? Cine își mai amintește mobila de tineret și canapelele cu fotolii, toate parcă trase la indigo, din fiecare casă comunistă? Cine își mai amintește birourile din instituțiile de stat românești de dinainte de 1989 – că de instituții private nici nu se punea problema? Mobila de calitate, cu un design frumos și modern putea să schimbe o țară întreagă.

Iată ideea ce a schimbat viața lui Dan Șucu: Mobexpert, prima companie privată de mobilă. Dar se punea problema: de unde să aducă această mobilă la care visa?

Dar Șucu povestea într-un interviu că în 1993, cu 1000 de dolari în buzunar, și-a luat bilet de avion pentru Franța. Avea să meargă la un târg de mobilă acolo. Și așa începe povestea.

Foto: Revista New Money

Viața lui Dan Șucu și cărămizile de aur de la baza unui imperiu

Ajuns în Franța, a fost fascinat de ce a văzut la acel târg de mobilă, iar seara, în camera sa de hotel – cea mai ieftină, firește – își făcea calcule. Traseul era simplu: avea să se întoarcă în România, să înființeze firma, să fac rost de bani și să aducă primul camion de mobilă în România. A închiriat un spațiu în centrul Bucureștiului, la Magazinul Unirea, a vândut o casă, moștenire de la părinți pe care a primit 55 de mii de dolari și cu jumătate din acești bani a adus primul camion de mobilă. Gama era la fel de ușor de ales: mobilier de birou și canapele de piele. În 1993 oricine ar fi cumpărat o canapea de piele și orice antreprenor ar fi vrut altceva pentru biroul său. Aceste produse se vindeau ca pâinea caldă, atât de caldă că primul camion s-a vândut în două luni. Al doilea camion s-a vândut într-o lună, iar în șase luni de la deschiderea afacerii, Dan Șucu aducea cinci camioane de mobilă pe lună.

Dăduse lovitura și câștigase ceea ce-și dorise. Românii cumpărau pe bandă rulantă mobilă de import, mistuiți de o sete ucigătoare pentru orice altceva ce ar fi putut să-i facă să uite vremurile recent apuse ale comunismului și să-i facă să se simtă capitaliști.

An după an, Dan Șucu a pus cărămidă cu cărămidă – chiar dacă am putea spune că aceste cărămizi erau din aur, se simțea pe ele mirosul de sudoare – până a construit un imperiu.

Azi, Mobexpert are 26 de hypermarketuri și magazine de mobilă în toată România, dar și peste graniță. Are 8 fabrici de mobilă și 2300 de angajați, iar cifra de afaceri se ridică la 200 de milioane de euro.

Dan Șucu și Diana Lăscărescu la nunta lor. Foto. EVZ

Viața personală a lui Dan Șucu

Așa cum spuneam mai sus, de-a lungul timpului viața lui Dan Șucu a fost vânată de jurnaliști în căutare de senzațional. Iar Dan Șucu nu s-a zgârcit cu subiectele de presă. La începutul anilor 2000, când, după ce împreună cu soția sa, Camelia Șucu, reușiseră să creeze cea mai mare și mai importantă companie de mobilă din România, cu o cifră de afaceri nemaiîntâlnită până atunci, Dan Șucu anunța că se despart. Antreprenorul s-a căsătorit câțiva ani mai târziu, chiar de ziua lui, cu fost prezentatoare TV, Diana Lăscărescu. Camelia Șucu a rămas în continuare parte din companie, după o împărțeală corectă a acțiunilor, iar Diana i-a dăruit doi băieți.

Camelia Șucu și cele două fiice ale ei. Foto: revista Tango

Acum este tată de patru copii, are o avere impresionantă și multe planuri de viitor. Printre acestea se numără și decizia de a se parteneria unor idei îndrăznețe de afaceri pe care speră să le găsească la Imperiul Leilor.

read
next
promoted
articles
loading...

Abonează-te la newsletter-ul LIFE.RO