Căutare

Share this article

Cu siguranţă v-aţi imaginat, şi nu o dată, vacanţa perfectă. Crestele munţilor cu privelişti care îţi taie răsuflarea, potecile bătute la picior prin sate uitate de lume, senzaţiile tari trăite prin parcurile de distracţii sau mirajul plajelor exotice – nu există oprelişti când vine vorba a merge cu gândul în locul ideal. Noroc cu realitatea care ne mai aplică încăpăţânată câte un duş rece şi ne proiectează ferm cu picioarele pe pământ.

De dragul unui scenariu perfect, vă invit să tăiem valurile, măcar ca un exerciţiu de imaginaţie, pe ambarcaţiunile luxoase ale unor faimoşi piloţi din Formula 1. I-am ales pe ei pentru că te gândeşti că unora care trăiesc de dragul vitezei le-ar fi suficientă adrenalina conferită doar de caii putere pe care îi gestionează aparent cu lejeritate, preferând ca în timpul liber să aibă preocupări ceva mai…”domestice”.

Cu paşi timizi poftiţi la bordul lui „Fizzy”, unde vă poate întâmpina însuşi Giancarlo Fisichella. Jucăria plutitoare este un Canados 80 S, care ne arată un exterior modern de-a lungul celor 25 de metri câţi măsoară, echilibrat de interiorul luxos care combină pielea şi lemnul într-o demonstraţie de design interior. Astăzi sunteţi unul dintre cei opt oaspeţi câţi poate „suporta” capacitatea de cazare, nemaipunând la socoteală echipajul. Gândiţi-vă doar că în timp ce un monopost de Formula 1 nu atinge o tonă în greutate, doar rezervorul are nevoie de un plin de 7.400 l de carburant.

Şi doar ce plănuisem să începem temperat… Vine puternic în poveste un Kimi Raikkonen, care turează cu forţă cele trei motoare ale lui „Iceman” – un Sunseeker de 32,9 m lungime, negru şi furios, care în plus şi duduie de tehnologie: pe lângă pupitrul de comandă care pare împrumutat de la o navetă spaţială, îşi mai răsfaţă ocupanţii şi cu încălzire în pardoseală ce poate fi programată după toanele posesorului ( chiar este necesară, oare? ).

În 2005 Ralf Schumacher era deja la al doilea său yacht Elegance, după ce a acceptat ca soţia sa, Cora, să-şi exerseze abilităţile de designer pe interioare. A rezultat o îmbinare opulentă de piele naturală Nappa cu aspect de leopard cu lemn de abanos, pereţii şi tavanele fiind înveşmântate in piele întoarsă Alcantara. Dincolo de aspect, fişa tehnică nu este nici ea de ignorat: cele două motoare diesel în 12 cilindri dezvoltă 1.360 de cai putere fiecare, având nevoie de un plin de 4.500 l de carburant ca să poată să înfulece „noduri”.

Sărit cu puţin peste 50 de ani, Eddie Irvine continuă petrecerea ca în tinereţe. După un avion privat „Dassault Falcon” şi un AS 250 Eurocopter (da, un elicopter) era cumva previzibil că va urma un yacht şi nu unul oricare: „Diversion” l-a lăsat pe proprietar mai „sărac” cu 12 milioane de lire sterline, o nimica toată pentru eternul playboy ce face deliciul paparazzilor, care surprind prin obiectiv frumuseţi în toată splendoarea alături de gazdă. „Fast Eddie” nu se dezminte odată ce şi-a trecut în palmares nume ca Pamela Anderson sau Rachel Hunter (acum este clar că nici alegerea numelui pentru ambarcaţiune nu poate fi aleatorie).

Recordul absolut pare însă a fi în mâinile lui Eddie Jordan, mogulul Formulei 1. Plăteşte 32 de milioane de lire sterline pentru a primi cheile unui Sunseeker de 47 de metri lungime, pe ale cărui trei punţi te poţi pierde lejer. Are suficient spaţiu atât pentru oaspeţi, în cele cinci dormitoare duble cât şi pentru confortul acestora – 10 membri ai echipajului plus căpitanul pot şi ei sta comod la bord. Un adevărat hotel plutitor nu poate avea decât un living orientat spre o punte însorită şi o bucătărie utilată profesional, dar şi un „garaj” pentru accesorii gen jet schiuri.

O scurtă privire aruncată peste detaliile de ordin tehnic şi imaginea este completă: la cele 200 de tone cât cântareşte, yachtul nostru (sau mai curând al lui Eddie) mai necesită şi un „mărunţiş” de 30.000 de lire sterline pentru a porni cu rezervorul de 60.000 l complet alimentat. Va călători astfel nestingherit preţ de 4.000 de mile marine cu o viteză maximă ce poate atinge 22 de noduri.               

L-am lăsat pe final pe Lewis Hamilton, care nu vrea nici în ruptul capului să recunoască public, în mod categoric dacă este sau nu posesor de yacht, cu toate că presa îl califică drept unul. Ultimele dăţi s-a relaxat la bordul unui Alfa Nero şi nu oricum ci alături de musafiri de seamă: Bella Hadid sau Kendall Jenner şi-au expus nurii ochilor curioşi.

Ambarcaţiunea este o adevărată bijuterie şi un compliment la adresa gusturilor lui Hamilton: structura de 81 de metri de oţel şi aluminiu poate adăposti doisprezece oaspeţi, răsfăţaţi la maxim de cei 26 de membri câţi poate avea echipajul. Interioarele sunt ele însele o demonstraţie de lux, doar poartă semnătura celor de la „Nuvolari Lenard”, experimentaţi artizani ai designului de „bărci”. Dacă prin absurd marea nu este o alegere, piscina de pe una dintre punţi poate fi mult mai la îndemână şi îşi poate schimba la o simplă comandă funcţionalitatea: devine ring de dans sau loc pentru aterizarea unui elicopter. Cifre? 9.360 este suma cailor putere ce propulsează motoarele şi 294.000 l este capacitatea rezervorului. Pontul final este că se poate închiria şi de către acela care doreşte să trăiască acea vacanţă perfectă despre care vă povesteam la început: 840.000 de Euro plus cheltuieli pentru o săptămână în timpul verii şi gata!

Uşor-uşor virez spre realitate. Aceea în care viaţa bate filmul, în care putem visa nestingheriţi atâta timp cât idealurile setate nu sunt unele de neatins. Aceea în care lucrurile mici de zi cu zi ne fac trecerea mai frumoasă. Aceea în care trebuie să învăţăm mai curând să admirăm decât să fim invidioşi, să preţuim ce este decât să aruncăm săgeţi de venin către ţinte imposibile.

Vacanţa perfectă poate începe şi cu o ceaşcă de cafea…

Andreea Militaru este Guest Writer pentru life.ro şi dacă esti curios să o cunoşti mai bine, poţi încerca Just Words, platforma pe care continuă să-şi aştearnă gândurile, ideile şi întâmplările.

Abonează-te la newsletter-ul LIFE.RO