Căutare

Share this article

Orice perioadă de criză aduce cu sine falimentul unora şi dezvoltarea altora. Totul ţine de deschidere, de capacitatea de a te reinventa şi de a te adapta la noile evenimente. Iar în timp ce unii aşteaptă ajutorul autorităţilor care, în multe cazuri, ori vine prea târziu ori nu vine deloc, alţii iau provocarea în piept şi caută soluţiile care să-i aducă succesul. Să porneşti sau să revitalizezi afaceri în timp de pandemie nu este pentru toată lumea, asta e clar, dar curajoşii au şanse mari de câştig.

Dacă în timpul crizei economice din 2008 cea mai mare problemă a fost cea legată de lipsa de lichidităţi, pandemia de coronavirus ne-a obligat pe toţi să ne reinventăm, fie că vorbim de business, de muncă, de şcoală sau de lucrurile ce ne aduc bucurie în viaţă.

Sigur, nu este de mirare că în această perioadă cele mai profitabile afaceri au fost cele care activau deja sau şi-au mutat producţia în zona articolelor de protecţie în faţa virusului, fie că vorbim de măşti, combinezoane, viziere sau produse de igienă: soluţii şi şerveţele dezinfectante. Şi cei care câştigau din producţia de haine s-au reprofilat şi au început să producă măşti din textil, cu imprimeuri vesele sau mesaje personalizate.

Altele s-au mutat rapid în online şi foarte bine au făcut. Restaurante, cofetării, patiserii, florării, producători sau comercianţi de fructe, legume şi orice altfel de alimente, comercianţii de haine şi încălţăminte, până şi cafenelele, toţi cei care au mutat vânzările prin intermediul internetului au avut de câştigat. Nu vă gândiţi că s-au îmbogăţit, dar cei mai mulţi dintre ei au reuşit să aibă câştiguri care să îi ţină pe linia de plutire, cu care să poată plăti chirii sau salarii, poate şi eventuale rate la bănci.

Până şi farmaciile şi-au activat vânzările şi livrările la uşă, unele dintre ele găsind o soluţie în acest sens inclusiv pentru distribuţia de medicamente care în mod obişnuit nu este permisă în acest fel. Sălile de sport sau de dans care au profitat de aplicaţiile de tip conferinţă au ieşit şi ele pe plus cu ajutorul programelor de antrenament online. Cum era de aşteptat, şi magazinele de echipamente sportive au avut mult de câştigat în această perioadă, ba chiar nu au reuşit să facă faţă cererilor de echipamente. Bicicletele de interior, stepperele şi greutăţile au fost printre cele mai căutate de către clienţi în această perioadă.

Evident, serviciile de curierat au fost şi ele suprasolicitate în această perioadă. S-au angajat curieri pe bandă rulantă şi tot nu erau suficienţi ca să facă faţă tuturor cererilor. Acelaşi lucru s-a întâmplat şi cu companii precum Glovo sau Bringo, asaltate şi ele de cereri de la clienţii care nu doreau să mai iasă din case nici măcar pentru cumpărăturile de zi cu zi.

Şcolile şi o parte dintre afterschool-uri s-au reorientat şi ele rapid şi au restructurat activităţile astfel încât copiii să-şi poată continua programul chiar dacă nu au mai putut trece pragul casei. Cursurile şi activităţile de toate felurile s-au desfăşurat şi încă se desfăşoară cele mai multe dintre ele tot prin intermediul laptopului sau al telefonului mobil, fie că vorbim de cursuri de programare sau de teatru, de cursuri de scriere creativă sau marketing.

Cum era de aşteptat, cele mai profitabile afaceri pe timp de pandemie au fost cele care au oferit soluţii de digitalizare. Web-designerii, software developerii, companiile ce furnizează servicii online, de la furnizorii de internet la cei de întreţinere de reţele au avut extraordinar de mult de muncă în această perioadă. Şi cei specializaţi în marketing digital au rămas în picioare în timpul pandemiei pentru că orice firmă, fie ea cât de mică, care îşi doreşte să funcţioneze în online are nevoie şi de astfel de servicii ca să poată ajunge la clienţii potriviţi.

Previzibil, industria jocurilor de noroc şi cea de videochat sunt pe lista afacerilor de succes din timpul pandemiei. Unii oameni au avut mai mult timp la dispoziţie decât de obicei, deci şi mai mult timp de investit în astfel de preocupări.

Iar pentru cei care au bani de investit, o criză este mereu un moment cum nu se poate mai bun, fie că vorbim de terenuri, imobile şi chiar autoturisme. Să nu uităm cazul fraţilor Dedeman care în timpul crizei din 2008, când toată lumea se punea la adăpost, cumpărau terenuri la preţuri pe care nimeni nu le-ar fi bănuit cu câteva luni în urmă. Acum Dedeman este cea mai mare companie de profil de pe piaţa românească.

read
next
promoted
articles
loading...

Abonează-te la newsletter-ul LIFE.RO