Căutare

Share this article

Ficatul reprezintă eroul neștiut al sistemului digestiv, motiv pentru care trebuie să elimini din dietă acele alimente toxice pentru ficat.

Odată ce stomacul și intestinele și-au terminat treaba, substanțele nutritive din mâncare sunt absorbite și filtrate de către ficat. Ca rezultat, orice aliment pe care îl consumi are impact asupra acestui organ, motiv pentru care este important să te asiguri că nu încarci ficatul cu substanțe ce îi pot face rău. Alimentele bogate în grăsimi sau care conțin foarte multe toxine pot cauza multe probleme.

Cinci alimente toxice pentru ficat

  1. Alcoolul

Unul dintre cele mai bine cunoscute lucruri despre ficat este acela că prea mult alcool poate duce la blocarea acestui organ. De ce? Principalul motiv este că alcoolul construiește o enzimă toxică numită acetaldehidă. Un pahar sau două de alcool înseamnă relativ puțin pentru ficat, acesta fiind capabil în acest caz să elimine această enzimă fără a crea alte probleme. Însă un consum prea mare de alcool duce la supraîncărcarea ficatului și la otrăvirea lui.

Un rezultat al consumului de alcool pe termen lung poate fi acumularea de grăsime și inflamația ficatului.

Ficatul gras alcoolic este prima etapă a bolilor legate de alcool, dar este reversibilă. Reducerea cantității de alcool și consumul de alimente sănătoase pentru ficat poate ajuta.

Citește și:

Beau în fiecare seară. Sunt alcoolică?

  1. Alimentele prăjite

La polul opus ficatului gras alcoolic este ficatul gras non alcoolic. Această problemă este des întâlnită. Deși principala funcție a ficatului este să descompună nutrienții, atunci când este supraîncărcat cu grăsimi, nu mai face față. Alimentele prăjite și alimentele bogate în grăsimi pot duce la un ficat gras non alcoolic.

Grăsimile în exces cauzează umflarea și lezarea ficatului, lucru ce duce la deteriorarea permanentă a abilității acestui organ de a filtra nutrienții.

  1. Alimentele cu conținut mare de fructoză

O altă cauză a unui ficat gras non alcoolic este stabilită de consumul mare de carbohidrați. Zahărul declanșează un proces în organism numit lipogeneză, care produce un plus de grăsime. Pe piața de azi, cel mai des întâlnit carbohidrat este fructoza. Deși poate fi descurajant să încerci să reduci aportul de zahăr, rămâi pozitiv și fă tot posibilul să începi să reduci zaharurile nefirești.

  1. Alimentele cu conținut mare de sare

Orice în exces poate provoca daune, iar asta este valabil și pentru sare. Deși sarea este cunoscută pentru faptul că ridică nivelul tensiunii arteriale, poate face rău și altor părți ale organismului. Noile studii arată că un consum prea mare de sare poate provoca leziuni asupra ficatului. Din fericire, antioxidanți precum vitamina C pot ajuta la remedierea leziunilor.

Trebuie să eviți alimentele cu conținut mare de sodiu și să încerci să consumi cât mai multe mâncăruri bogate în vitamina C.

  1. Carnea roșie

Carnea roșie aduce o serie de nutrienți care sunt foarte dificil de metabolizat de către organism. De asemenea, conține mult fier pe care organismul nu-l poate gestiona. Dacă dieta ta este prea bogată în fier, organismul va încerca să-l depoziteze, ceea ce lezează ficatul. Carnea roșie conține și grăsimi saturate, lucru deloc bun pentru ficat.

Consumul ocazional de carne roșie nu reprezintă un mare motiv de îngrijorare, dar asta nu înseamnă că poți consuma friptură de vită la fiecare cină.

read
next

Abonează-te la newsletter-ul LIFE.RO