Căutare

Share this article

Indiferent care este nivelul tău de pregătire fizică, beneficiile înotului sunt foarte multe pentru sănătate.

Înotul are puterea de a-ți tonifia musculatura, de a stimula ritmul cardiac, de a da timpul înapoi și de a relaxa, mai ceva ca pe o plajă din Bahamas. Dacă aceste motive nu-ți sunt suficiente pentru a-ți pune costumul de baie și casca de înot, iată 8 beneficii citate de specialiști, beneficii pentru care nu vei mai renunța la abonamentul la piscină.

Cele 8 principale beneficii ale înotului

Ai parte de un antrenament ce lucrează toate grupele de mușchi

Înotul folosește toți mușchii corpului așa că, indiferent dacă înoți lejer sau alegi stilul fluture, la final vei bifa un antrenament complet. În plus, efortul fizic din apă determină organismul să lucreze mai mult într-un timp mai scurt. 30 de minute de înot sunt comparabile cu 45 de minute la sală.

Înotul este grozav pentru o stare generală de bine

30 de minute de înot, de trei ori pe săptămână împreună cu o dietă sănătoasă și echilibrată și un stil de viață sănătos, reprezintă cea mai bună modalitate de a-ți păstra greutatea corporală și starea psihică la un nivel excelent. Poți merge la înot împreună cu prietenii tăi ca să pară o bălăceală frumoasă antrenamentul acesta.

Beneficiile înotului: înlătură stresul și relaxează

Indiferent dacă ești stresat din cauza job-ului, a copiilor care nu-ți dau pace sau a vieții în general, cu toții ne facem timp ca să țipăm pentru a ne elibera. Înotul în mod regulat poate scădea nivelul stresului, reduce anxietatea și depresia și îmbunătățește calitatea somnului. Pentru a simți beneficiile mentale ale înotului, nu trebuie decât să te bălăcești, să înoți „de agrement”.


Citește și: Unde putem să înotăm în București?


Beneficiile înotului: arde „acele” calorii

Înotul reprezintă o modalitate extrem de eficientă în arderea caloriilor. Un stil de înot relaxat arde până la 200 de calorii într-o jumătate de oră, mai mult decât dublu față de mersul pe jos. Un stil de înot mai rapid te va face să vezi cum o tabletă de ciocolată se duce mai repede decât dacă ai arde acele calorii alergând sau mergând pe bicicletă.

Înotul reduce riscul de îmbolnăvire

Acesta este și unul dintre motivele pentru care este sportul cel mai recomandat copiilor. Pe lângă faptul că ești într-o formă grozavă datorită exercițiilor cardio, o jumătate de oră de înot pe săptămână te păzește de bolile de inimă, infarct și diabetul de tip 2.

Înotul susține organismul

Apa reprezintă aproape 90% din greutatea corporală. Așa că dacă ți-ai sucit glezna la fotbal zilele trecute sau dacă încă mai simți efectele unei boli, înotul este un mod excelent de a te menține activ.

Înotul crește nivelul de energie al organismului

Lipsa de activitate și nu îmbătrânirea este cel mai adesea responsabilă pentru nivelul de energie scăzut al oamenilor. 30 de minute de înot, de trei ori pe săptămână, poate crește nivelul de energie al organismului și rata metabolică.

Beneficiile înotului: efort fizic fără transpirație

Dacă transpirația te ține pe bară în cazul altor sporturi, nu ai de ce să-ți faci griji. Ca înotător, niciodată nu te vei simți transpirat, indiferent de cât de mult lucrezi, asta deoarece apa din jurul tău te răcorește constant.

read
next

Abonează-te la newsletter-ul LIFE.RO