Căutare

Share this article

Trebuie să recunoaștem că somnul este o parte extrem de importantă din viața noastră și de aceea trebuie să știm care sunt cele mai sănătoase poziții de dormit. Pentru că somnul nu e doar despre a dormi opt ore pe noapte, e ceva mult mai mult de atât. Sunt oameni care au probleme în a adormi sau care se trezesc cu dureri în anumite zone ale corpului dimineața. Ca să nu mai vorbim de cei care se trezesc mai obosiți decât s-au culcat. De aceea a cunoaște care sunt cele mai sănătoase poziții de dormit și a le aplica înseamnă un mare plus pentru creșterea calității somnului.

Diferitele poziții de somn au diverse beneficii. Dacă te lupți cu o durere la nivelul corpului sau ai alte probleme de sănătate, poate e timpul să schimbi poziția de dormit pentru a găsi soluția. Dar nu e ceva ce poți face într-o singură noapte, e ceva ce trebuie să încerci pe termen lung.

Acordă-ți timp pentru a te antrena să dormi într-o nouă poziție deoarece acesta poate fi secretul unui somn de calitate. Cu toate acestea dacă o poziție anume de dormit e ceva ce ți se pare foarte inconfortabil, nu trebuie să te stresezi în privința ei. Poți încerca să-ți modifici puțin poziția preferată de somn pentru a te asigura că extragi ce e mai bun din ea.

Fiecare individ e diferit așa că important este să faci ceea ce e cel mai bine pentru corpul tău și pentru nevoile tale de somn.

Dar să vedem care sunt cele mai sănătoase poziții de dormit în opinia specialiștilor:

Poziția fetală

E clar un motiv pentru care această poziție de somn este cea mai populară. Poziția fetală vine cu o mulțime de beneficii. Nu numai că e grozavă pentru durerile din zona de jos a spatelui sau pentru femeile însărcinate, dar s-a dovedit că ajută și la reducerea sforăitului. Din păcate poziția fetală are și câteva dezavantaje. Asigură-te că stai într-o poziție lejeră, altfel poate fi limitată respirația profundă din timpul somnului. De asemenea, dacă ai unele probleme legate de dureri articulare, s-ar putea ca dimineața să te trezești cu mai multe dureri.

Tips:

Dacă îți dorești să faci din poziția fetală una și mai confortabilă, asigură-te că te așezi într-o postură relaxată, lejeră atunci când îți curbezi corpul. Păstrează-ți picioarele relativ extinse și poți chiar încerca să dormi cu o pernă între genunchi.

Dormitul într-o parte

Dormitul într-o parte, în special pe partea stângă este foarte benefic. Nu numai că reduce sforăitul, ci este grozav și pentru digestie, reducând arsurile stomacale.

A fost efectuat un studiu pe un număr de 10 subiecți, timp de două zile. În prima zi participanții s-au odihnit pe partea dreaptă după ce au consumat o masă bogată în grăsimi. A doua zi au ales partea stângă. La final cercetătorii au concluzionat că dormitul pe partea dreaptă ajută la creșterea acidității în stomac și a refluxului gastro-esofagian.

Dormitul într-o parte nu este însă întotdeauna cea mai bună opțiune. Nu doar că poate duce la o rigiditate sporită la nivelul umerilor, dar afectează și maxilarul. În plus, cercetătorii mai spun că determină apariția ridurilor.

Dar a pune o pernă între gambe te va ajuta să-ți aliniezi mai bine coapsele și să eviți durerile de spate.

Tips.

Dacă preferi să dormi într-o parte, asigură-te că alegi o pernă bună pentru a evita durerile de gât și de spate. Dormi pe oricare dintre părți te simți mai confortabil, însă nu te teme să schimbi cu o altă poziție dacă aceasta nu e bună pentru tine.

Dormitul pe burtă

Dacă ar trebui să catalogăm cele mai sănătoase poziții de dormit, aceasta ar fi la finalul listei. Chiar dacă este o poziție bună pentru cei care sforăie sau au probleme cu apneea, beneficiile nu merg mai departe de atât.

Din nefericire dormitul pe burtă poate cauza dureri de spate și la nivelul gâtului. De asemenea adaugă o mare încordare inutilă pe mușchi și articulații, motiv pentru care te trezești dimineața mai obosit decât te-ai culcat. Dacă pui o pernă sub abdomenul inferior ai putea ajuta la reducerea durerilor de spate.

Tips:

Pentru a îmbunătății situația încearcă să dormi cu o pernă foarte subțire, sau chiar fără pernă pentru a reduce orice stres suplimentar asupra gâtului.

Dormitul pe spate

Dormitul pe spate este cea mai sănătoasă poziție de dormit. Nu doar că face mai ușoară protejarea coloanei vertebrale, ci ajută și la calmarea durerilor de șold și de genunchi.

Așa cum Clinica Cleveland explică, dormitul pe spate folosește gravitația pentru a păstra corpul aliniat perfect cu coloana vertebrală, ceea ce reduce presiunea inutilă asupra spatelui și încheieturilor. O pernă sub genunchi ajută la susținerea curbei naturale a spatelui.

Pe de altă parte a dormi pe spate este o poziție dificilă pentru cei ce sforăie sau se confruntă cu apneea. Este dificil și pentru cei care suferă de dureri de spate.

Tips:

Dacă ai nasul înfundat sau ai probleme de respirație, o pernă în plus, sub cap, poate fi de mare ajutor în această poziție.

Share this article
Ți-a placut povestea? Ajută-ne și promoveaz-o pe social media
read
next
promoted
articles
loading...

Abonează-te la newsletter-ul LIFE.RO