Căutare

Share this article

Cum și-a adaptat business-ul Fratelli Grup? Pandemia de coronavirus a afectat puternic economia României, iar zona horeca a fost una dintre cele mai lovite domenii. Multe afaceri și-au închis ușile așteptând trecerea crizei. Altele au încercat să se adapteze la noul context.

De aceea am vorbit cu CEO-ul lui Fratelli Grup, Dani Caramihai, despre schimbările pe care au trebuit să le facă și despre cum va arăta piața horeca după ce va trece criza actuală.

Cât de mult vă afectează această perioadă? Și care a fost impactul în business?

La fel ca în toate business-urile horeca, din punct de vedere economic și pentru Fratelli Grup impactul este major. În prezent, toate cluburile și restaurantele din circuitul Fratelli Grup sunt închise, atât cele din București, cât și cele din țară.

Funcționăm doar în sistem de comenzi și livrări de la restaurantul Fratellini.

Care au fost schimbările pe care a trebuit să le faceți în această perioadă?

Prima schimbare a venit odata cu implementarea Stării de Urgență, respectiv închiderea tuturor restaurantelor și cluburilor noastre. Dar pentru că viața continuă, chiar dacă suntem separați, am încercat să digitalizăm experiența pe care o aveau oaspeții noștri în restaurante. Astfel, am căutat să aducem clienților noștri cât mai mult lucruri din perioada de dinainte de pandemie mai aproape, respectiv mâcarea, atmosfera.

De aceea, având toate restaurantele închise, funcționăm doar în sistem de comenzi și livrări. Acestea se fac doar pentru meniurile Fratellini Bistro și Biutiful, preparatele fiind pregătite într-o singură bucătarie, cea de la Fratellini Bistro. Livrăm atât prin UberEats, cât și în regim propriu, prin șoferii noștri, încercând astfel să fim în continuare cât mai aproape de nevoile și dorințele oaspeților noștri.

Fratelli

De asemenea, tot din dorința de a fi aproape de clienții noștri, le punem la dispoziție radiourile noastre care se pot asculta acum online, respectiv Radio Fratelli, Radio Uanderful, Radio Biutiful și Radio Fratellini. Mai mult decât atât, dacă în timpul săptămânii pot asculta radio Fratelli, sâmbătă seara avem live streaming pe pagina noastra de Facebook Fratelli București, cu artiștii noștri rezidenti. Practic, prin toate aceste măsuri ne străduim să rămânem în continuare alături de oaspeții noștri.

Ce decizii legate de angajați ați luat?

La baza afacerii noastre sunt oamenii, așa că obiectivul nostru a fost să depășim cu bine această situație de criză, împreună.

Fratelli este recunoscut pentru evenimentele sale, îmi spuneai că unele s-au mutat pe pagina voastră de Facebook. Dar ce se întâmplă cu celelalte?

Unele evenimente au fost anulate, altele amânate pentru anul viitor, dar nu avem o dată certă când le vom relua în locațiile noastre. Până atunci, am dezvoltat pentru trei dintre brandurile noastre, câteva concepte, unele sub forma unor sesiuni de livestream cu Dj-ii noștri rezidenți pe care le difuzăm pe paginile noastre de Facebook Biutiful, Uanderful, Fratelli.

De asemenea, primim de la artiștii noștri invitați, scurte înregistrări făcute de către ei acasă pe care le promovăm pe conturile noastre social media, tot din dorința de a rămâne împreună, chiar dacă suntem separați. Implicați sunt și bucătarii și barmanii noștri care ne ajută cu clipuri cu rețete atât de mâncare, cât și de băuturi din meniurile noastre. Astfel încât să le aducem clienților noștri câteva idei din ce pot face acasă.

Sunt suficiente măsurile legislative de până acum? Sau încă mai aveți nevoie de ajutor pentru a depăși această perioadă?

Este important ca măsurile luate de Guvern să nu se oprească aici, ci să vină în întâmpinarea nevoilor horeca și după ridicarea Stării de Urgență, pentru a încuraja refacerea industriei. În contextul în care multe business-uri din acest domeniu se vor afla la limita subzistenței și altele probabil că nu vor mai fi, suportul Guvernului este esențial.

Concret, ce faceți acum pentru a depăși efectele crizei?

Primul lucru pe care îl facem este să nu ne panicăm. Ne trasăm obiectivele raționale și încercăm să le atingem. Așa cum am spus, principalul obiectiv este ne păstrăm echipa. Asta presupune să gasim resursele necesare pentru a rezista până când viața revine pe un făgaș normal.

Și care sunt lecțiile pe care le-ați învățat în această perioadă? Este ceva din ce faceți acum ce o să păstrați și după terminarea pandemiei?

Experiențele grele, la limită, ne aduc aproape. Cred că acum învățăm să fim mai umani, mai empatici, mai înțelepți. Sper să și păstrăm în viitor ceea ce învățăm acum.

Cum se reinventează afacerile pentru a supraviețui? Ion Biriș (LOFT): „Dacă perioada de criză se va prelungi până la trei luni, mai mult de 50% dintre restaurantele închise acum nu se vor mai redeschide”

Ce o să se întâmple după ce trece pandemia de coronavirus?

Dacă vorbim despre horeca, probabil că va fi la fel ca înainte de pandemie. Doar că vom rămâne mai puțini în piață. Mult mai puține restaurante, cafenele, bistro-uri sau cluburi. Iar fără o piață competitivă, clientul este cel care va avea de pierdut.

Și când credeți că o să își revină complet piața?

Din alte perioade de criză prin care a trecut umanitatea, putem să observăm că pentru orice societate afectată au fost necesari între unul și doi ani pentru a se recupera. Cred că tot atât ne va lua și nouă.

Încet, încet, cu efort susținut și răbdare, piața se va stabiliza, iar cu înțelepciunea pe care o vom câștiga în urma acestei experiențe, vom îmbunătăți modul în care acționăm și ne desfășurăm activitățile. Doar că va trebui sa fim mult mai precauți, mai responsabili, mai conștienți și să avem o putere mai mare de adaptare la schimbare.

read
next
promoted
articles
loading...

Abonează-te la newsletter-ul LIFE.RO