Cum se aude noul e-tron? Și cum a fost pentru Audi să lucreze cu expertul în acustică Rudolf Halbmeir - LIFE.ro
Mergi la conținut

Cum se aude noul e-tron? Și cum a fost pentru Audi să lucreze cu expertul în acustică Rudolf Halbmeir

Cum se aude noul e-tron? Audi a dezvoltat o tehnologie e-sound, sub conducerea expertului în acustică Rudolf Halbmeir. Cum a fost acest parteneriat?
Share this article

Sunetul Audi trebuie să fie unul inconfundabil, la fel ca designul modelelor mărcii. Odată cu sistemele alternative de propulsie, precum cel electric, s-a modificat și sunetul automobilelor. Autoritățile internaționale din domeniul transportului se gândesc să impună producătorilor ca automobilele electrice, în general foarte silenţioase, să devină audibile pentru ceilalţi participanţi la trafic. Prin urmare, care ar trebui să fie sunetul Audi după ce aceste proiecte legislative vor intra în vigoare?

Pentru a răspunde la această întrebare, Audi a dezvoltat o tehnologie e-sound, sub conducerea expertului în acustică Rudolf Halbmeir. Echipa lui Halbmeir a creat pentru e-tron un profil sonor special şi inconfundabil Audi care trimite la „vocea” guturală a motorului accelerat sau la torsul calm al motorului la ralanti.

Audi e-tron, simfonia siguranței

Deoarece pe şosele ajung din ce în ce mai multe automobile electrice silenţioase, pietonilor trebuie să le fie atrasă atenţia asupra prezenţei acestora. AVAS, acronimul pentru englezescul Acoustic Vehicle Alerting System (sistem auto de avertizare acustică) este compus dintr-o unitate de comandă şi un difuzor îndreptat înainte. Conceput, construit şi perfecţionat de experţii Audi, acest sistem reduce riscul ca automobilele 100% electrice sau cele hibride să nu fie observate de ceilalţi participanţi la trafic, de exemplu de pietoni.

Audi
O scenă de talie mare pentru sunetul liniștii: Audi a prezentat prototipul e-tron în Royal Danish Playhouse din Copenhaga, în iulie 2018.

Nicio notă falsă

Fireşte, crearea unui profil audio unic este o sarcină complexă. Este o sarcină care pornește de la computerele experţilor. Aici, ei mixează sunetele dintr-o bază de date cu sunete Audi, folosindu-se de experienţa avută în a compune sunete armonioase. Când, în sfârșit, urechile experimentate sunt mulțumite de rezultat, acesta este testat pe automobilul respectiv. Sunetul, transmis prin intermediul unităţii de comandă, va fi ascultat la exterior, pe o suprafaţă asfaltică, înainte de a ajunge la laboratorul audio pentru a fi prelucrat mai departe. Echilibrul optim dintre sensibilitatea umană şi precizia tehnică sunt, prin urmare, sursele sunetului Audi inconfundabil.

„Rolul principal al sistemului AVAS este acela de a avertiza pietonii. Orice copil ştie cum sună o maşină. Astfel, proiectul de lege actual intenţionează orientarea sunetului în direcţia sunetelor cunoscute deja tuturor. Provocarea noastră constă în a oferi clientului și o experiență Premium. Sunetul trebuie să dea senzaţia de calitate superioară, iar pentru a obţine acest rezultat, calitatea componentelor sunetului trebuie să fie una adecvată” – Ralf Halbmeir, departamentul Acustic din cadrul Audi

Teste de sunet

Acceleraţia, viteza și cuplul sunt elemente care influențează caracteristicile acustice și pot fi testate în laboratorul acustic cu zgomote de interior și exterior care simulează deplasarea reală pe drum. Un set de microfoane înregistrează rezultatele şi le permite experților Audi să verifice dacă sunetul respectă cerinţele legii şi dacă sunetul se încadrează în sunetul specific Audi.

Citește și:

Primul AUDI electric la cel mai mare turneu de golf din România

Componentele care creează sistemul dintre unitatea de comandă şi difuzor sunt aşezate fiecare la locul lor. Toate trebuie să poată face faţă unor temperaturi extreme (între -40° şi +120° Celsius), dar şi prafului, umidităţii şi testelor de rezistenţă. Pur şi simplu sunetul trebuie să fie la fel de clar atât în laborator cât și în mediul real.

Audi e-tron, acustică vecină cu perfecțiunea

Interiorul Audi e-tron este unul extraordinar de silențios în timpul deplasării, grație motoarelor electrice și a caracteristicilor aerodinamice excelente, care reduc zgomotul curenţilor de aer pe exterior. Acesta este fundalul acustic perfect pentru sunetele 3D profunde generat de sistemul de Bang & Olufsen al mașinii. Fiind special dezvoltat pentru e-tron, sistemul de sunet redefinește standardele în domeniu. Iată de ce, la bordul modelului e-tron, experienţa sonoră este una memorabilă, pe măsura senzațiilor dinamice.

Noul Audi e-tron imediat după lansare
Share this article

Pe aceeași temă

Citește mai multe


Creșterea taxelor | Ce se întâmplă cu banii de pensii ai românilor și cu investițiile la bursă
Cu investiții totale de 23,5 mld. lei pe bursă – adică aproape un sfert din banii de pensii private ai românilor – fo...
Creșterea taxelor | Biriș pune punctul pe ”i”: Pierdem miliarde din PNRR sau supărăm mediul de afaceri?
Pus în fața unui deficit bugetar scăpat de sub control, Guvernul României are în prezent de ales: crește impozitele ș...
Cum se simte oboseala cauzată de cancer. Apare aproape în toate tipurile de neoplasme avansate
Cum se simte oboseala de la cancer? Oboseala este un simptom comun al cancerelor avansate, însă acest tip de oboseală...
Asociația Caritas Alba Iulia, despre reforma sistemului de asistență socială: Serviciul social nu e muzeu
Asociația Caritas Alba Iulia, despre reforma sistemului de asistență socială: Serviciul social nu e muzeu Sectorul fu...
Animalul de companie are o respirație urât mirositoare? Iată câteva cauze
Nimic nu se compară cu afecțiunea câinelui, cu excepția cazului în care animalul de companie are un caz grav de halit...
Cum dansează pe manele mireasa lui Oțil și nașa Roxana Ionescu. Ramona Olaru și Diana Munteanu, campioane și ele
Dani Oțil și Gabriela Prisăcariu au făcut cununia religioasă duminică, 30 iulie, la 2 ani de când au devenit soț și s...
Spune-le și altora