ArtsBeautyFood
Meniu pentru Dieta Balerina
Dieta Balerina este una dintre cele mai echilibrate diete cu ajutorul căreia o femeie poate să ajungă la o siluetă de invidiat. În ce constă ea și cum arată un meniu?
Oana Borviz
|Reading time: 3 mins
O grațioasă balerină în pași de dans
Dieta Balerina este una dintre cele mai echilibrate diete cu ajutorul căreia o femeie poate să ajungă la o siluetă de invidiat. În ce constă ea și cum arată un meniu?
Oana Borviz
|Reading time: 3 mins
Share this article

Dieta Balerina este, așa cum spune și denumirea, o dietă creată cu gândul la acele femei suple, active, riguroase și ambițioase precum balerinele. Se știe că aceste dansatoare urmează un regim specific, care să le permită să-și păstreze greutatea corporală și care să aibă parte, în același timp, și de nutrienții necesari. Unul dintre cele mai importante detalii ale Dietei Balerina este organizarea. Așadar, cele care vor vrea să o urmeze trebuind să se adapteze unui program zilnic care să includă trei mese principale și trei gustări (porții mici care includ atât carbohidrați, cât și proteine).

Secrete ale Dietei Balerina

Micul dejun trebuie să fie slab în grăsimi pentru a putea fi digerat ușor, la fel cum trebuie să fie și cina pentru a putea fi digerată fără probleme înainte de culcare. În Dieta Balerina, fructele, legumele, cerealele integrale constituie o sursă ideală de carbohidrați. Carnea slabă de pasăre și peștele, file-ul de mușchi de vită, produsele lactate slabe asigură necesarul de protenie. Cerealele rafinate (orezul alb, pâinea albă, pastele obișnuite albe și alte preparate din făină albă) și zahărul nu au ce căuta în această cură. În plus, hidratarea, deci consumul mare de apă, este esențial. Dar haideți să vedem cum arătă un meniu pentru dieta balerină!

Meniu Dieta Balerina

iaurt fructe de pădure
Iaurt grecesc proaspăt cu musli și fructe de pădure

Mic dejun

Pentru un mic dejun sănătos demn de o balerină avem indicații prețioase de la Joy Bauer, nutriționistul oficial al balerinelor de la New York City Ballet, care conform thethirty.byrdie.com, recomandă ouă cu pâine prăjită, iaurt grecesc cu fructe de pădure sau granola (o alternativă de mic dejun la fel de sănătoasă constând în combinarea de nuci, semințe, miere, fulgi de ovăz). De asemenea, legumele și carnea de pui rămase de la masa de seară pot fi o variantă.

salat cu peste la grătar
Prânz delicios cu salată și pește la grătar

Prânz

Prânzul ideal constă în salate bogate în proteine și antioxidanți. „O salată bogată în vegetație, cu o sursă bună de proteine, cum ar fi pui sau pește la grătar, ouă fierte, tofu sau fasole neagră, oferă avantajul suplimentar al fitonutrienților și antioxidanților necesari pentru a vă energiza la nivel celular”, spune Joy Bauer. Nutriționistul recomandă, de asemenea, supele de linte, fasole neagră, minestrone și tăiței de pui dar și  tortilla de cereale integrale umplută cu curcan, avocado, salată verde.

pui la grătar brocoli
Cina perfectă cu pui la grătar și brocoli

Cină

Masa de seară trebuie să fie evident echilibrată. Aceasta înseamnă o cantitate mare de proteine slabe pentru recuperarea musculară (pui, pește, linte, tofu), legume bogate în antioxidanți pentru a atenua durerea (precum broccoli, ardei și morcovi) și cerealele integrale pentru a umple combustibilul stocat pentru ziua următoare (quinoa, orez brun sau paste de grâu integral).

unt arahide
Unt de arahide

Gustări

Gustările trebuie să fie furnizoare de energie și să conțină câte 200 de calorii/gustare, cu opțiuni precum un măr bogat în fibre, o lingură de unt de arahide, ardei grași, humus, iaurt grecesc cu banană, amestec de cereale integrale, migdale și stafide.

înghețată fructe
Înghețată cu iaurt și fructe

Desert

Nu sunt interzise dulciurile în Dieta Balerina însă e important ce mănânci și cât. Plăcintele de lime, înghețată făcută din iaurt și fructe proaspete sau fructe înghețate ar putea fi variante perfecte.

ArtsBeautyFood
Share this article