fbpx

Căutare

Share this article

Vă prezentăm în premieră un interviu luat de către Eric Wilson la conferinţa de presă a lansării spectaculoasei colecţii cu creativii de la Kenzo şi cu creative adviserul de la H&M despre această colaborare. Un interviu cu Carol Lim, Humbero Leon, Ann-Sofie Johansson.

În spatele spectaculoasei colecţii a cărei lansare a avut loc în această săptămână la New York, se află Carol Lim şi Humberto Leon, creative directors ai Kenzo şi Ann-Sofie Johansson, creative adviser al H&M. (Piesele vestimentare pe care le poartă şi pe care le vedeţi în imagini sunt produsul acestei colaborări.)

Carol, Humberto, privind retrospectiv, către momentul în care aţi început aceste colaborări, era anul 2004 când Karl Lagerfeld a creat prima colecţie H&M. Acest lucru se întâmpla chiar imediat după ce v-aţi deschis magazinele. În calitate de comercianţi, cum aţi privit colecţia care a încălcat toate regulile unei colecţii standard de designer şi de ce credeţi că acest concept continuă să fie atât de popular 12 ani mai târziu?

Humberto Leon: Cred că prima oară când am auzit de Karl Lagerfeld şi de colecţia H&M, bineînţeles că eram proprietari de magazin, dar eram şi împătimiţi de shopping. Eram foarte încântaţi. Eram doi oameni care s-au alăturat celorlalţi şi au mers. Doar am prezentat piesele pe care le-am cumpărat. Încă am costumul acela, cămaşa rochie, blugii şi toate lucrurile acelea extraordinare.

Carol Lim: Da, şi cred că prin intermediul colaborării şi deţinând un magazin, am conştientizat importanţa experienţei din spatele achiziţionării unor piese de designer. Eram foarte entuziasmaţi să vedem cele două branduri aliniindu-se, creând ceva nou, ceva ce ştiam că va fi de-a dreptul magic.

Ann-Sofie, aş vrea să ştiu de ce ai crezut tu că următoarea pe lista colaborărilor trebuia să fie Casa lui KENZO.

Ann-Sofie Johansson: Cred că sincronizarea a fost perfectă cu KENZO. Îl urmăream pe KENZO de ceva vreme. Ei bine, cam de când v-aţi alăturat brandului KENZO şi l-aţi reînviat, într-o oarecare măsură. Cred că e foarte drăguţ să ai o casă cu o oarecare istorie, dar care a primit o schimbare şi o nouă energie odată cu alăturarea unor noi creatori. Aşadar, plănuiam colaborarea de câţiva ani. Era momentul potrivit. Întotdeauna este foarte plăcut să avem ceva diferit de ce am avut înainte şi, de asemenea, să le prezentăm design şi creaţii diferite clienţilor noştri.

Foto: Hepta

Ai menţionat că tu ai fost cel care a avut ideea aceasta pe care le-ai prezentat-o. Povesteşte-ne despre concept. Ce este KENZO x H&M?

Humberto Leon: Cred că unul dintre cele mai speciale lucruri la această colaborare este  faptul că fiecare piesă pe care am creat-o  pentru colecţia KENZO x H&M este unică. Am vrut să o considerăm o adevărată conversaţie între mine, Carol şi fondatorul, Kenzo Takada. Chiar am mers în arhive într-una din primele dăţi şi am readus piesele la forma lor originală. Bineînţeles că am modernizat anumite lucruri. Ideea a pornit de la a redescoperi colecţiile vechi, continuând să le spunem povestea. Cred că eu şi Carol am vrut dintotdeauna să ne asigurăm că toată lumea ştie că această casă are o poveste cu adevărat unică. A fost înfiinţată în 1969 de un singur bărbat, cu mult înaintea designerilor japonezi care acum prezintă la Paris. El a fost primul. Sunt foarte multe detalii pe care le-am remarcat căutând prin colecţiile vechi; a finisat piesele atât de frumos, încât meritau să aibă două feţe. Aşa că ne-am decis să le facem pe toate cu două feţe. Iar ideea pe care am susţinut-o întotdeauna este de a inspira oamenii să combine singuri ceea ce noi creăm. Cred că e mereu prezentă ideea de a putea purta şi adapta o piesă la propria garderobă.

Carol Lim: Cred cu tărie în spiritul muncii noastre şi am vrut ca brandul nostru să fie plin de viaţă. Consider că atunci când intri într-o încăpere şi observi vestimentaţia, nu te poţi abţine să zâmbeşti. Cred că pentru o generaţie mai tânără, sunt o grămadă de lucruri pe care eu şi Carol le-am inserat în brandul nostru, astfel încât să le poţi întelege cu uşurinţă, să le poţi cumpăra şi să încerci să le adaptezi propriului stil vestimentar. Este mereu altceva pentru fiecare, din multe puncte de vedere. Mereu am spus, iar Kenzo Takada a menţionat, de asemenea, că nu contează vârsta, ci energia fiecăruia dintre noi. Aşa că această colecţie se adresează spiritului tânăr.

Să ne întoarcem la referinţele specifice din cadrul colecţiei. Este chiar fascinant ce aţi descoperit în colecţiile vechi, poate chiar mai mult decât o faceţi în colecţiile KENZO. Recunosc printul din probabil cea de-a doua colecţie pe care aţi expus-o. Mi-o amintesc bine. Ce alte elemente aparţin colecţiilor trecute?

Humberto Leon: Toate imprimeurile florale sunt din colecţiile precedente. Toate imprimeurile florale şi benzile de panglică. Aceste rochii florale. Modelul iniţial de leopard print este din colecţiile trecute.

Unul dintre lucrurile pe care ne-am decis să le facem a fost un mash-up între print-urile din colecţiile anterioare şi printurile noastre. Dacă te uiţi la tiger printul original din pozele acestea extraordinare făcute de Hans Fehr, sunt trei femei în costume de baie colorate, cu imprimeu de tigru. Acestea fac parte din arhiva. În noua colecţie, am recreat acele salopete, doar că am folosit două piese în locul unui costum întreg. Au rezultat aceste piese minunate, din lână lavabilă, un material minunat. H&M a acordat o atenţie deosebită adaptării acestui material la vremurile moderne, transformându-l într-un jerseu super-cool, din lână lavabilă.

Celălalt aspect, asupra căruia ne-am concentrat probabil cel mai mult, a fost includerea în colecţie a articolelor tricotate, pentru care KENZO obişnuia să fie super faimos. Avem rochii şi pantaloni tricotaţi. Pentru bărbaţi, avem aceste pulovere patchwork ţesute.

Foto: Hepta

Una dintre principalele caracteristici ale colecţiei este mixul cultural – aveţi sandale şi chiar şi un kimono. Cum abordezi acest aspect ca designer, când, într-un fel, integrezi mostre din culturi diferite? Ce mesaj transmite asta pentru brand?

Humberto Leon: Cred că şi pentru mine, dar şi pentru Carol, locurile în care călătorim sunt principala sursă de inspiraţie şi încercăm de fiecare dată să îmbrăţişăm autenticitatea fiecărei culturi. Întocmai precum Kenzo Takada care, la rândul lui, a făcut acele călătorii celebre pe care le-a reunit în colecţiile sale. Cred că cel important lucru pe care îl poţi face este să le dai propria interpretare, propriul tău twist creativ.

Am văzut multă personalitate în Look Book-ul pe care ni l-aţi arătat. Cred că reacţiile pe care le-a stârnit spun deja destul de multe despre cum va fi privită diversitatea în industria de fashion. Cum aţi ales persoanejele din Look Book? Care a fost abordarea? Prin ce reflectă ei valorile KENZO X H&M?

Humberto Leon: În campanie am implicat pe toată lumea, de la Chance The Rapper, Iman, Rosario Dawson, Martinez şi Suboi. Toţi aceşti oameni minunaţi, din toate colţurile lumii, care, în multe privinţe, sunt idolii noştri şi care susţin nişte lucruri atât de măreţe şi de puternice. 

Share this article
Ți-a placut povestea? Ajută-ne și promoveaz-o pe social media
read
next
promoted
articles
loading...

Abonează-te la newsletter-ul LIFE.RO