fbpx

Căutare

Share this article

Este implicată într-o afacere de familie cu sos iute alături de soţ, lucrează la o prestigioasă companie de tehnologie şi are timp să îşi perfecţioneze paşii de balet: Oana Ciobotea. Am vrut să aflăm cum vede antreprenoriatul, tehnologia şi sensul Millennials în societate de la o reprezentantă a generaţiei care spune că nu îi plac încadrările fixe.  

Împreună cu soţul tău ai o mică afacere de familie construită în jurul unui sos iute, cu o identitate de brand foarte bine construită. Care a fost drumul de la idee la „Hot Gipsy”? De ce tocmai sos iute?

Povestea sosului iute Hot Gipsy a început de la soţul meu, aproape odată cu relaţia noastră. Încă de la începuturile noastre, Edu îmi povestea cu pasiune despre cât de special este totul în Caraibe, unde a avut ocazia să meargă de multe ori. Şi, în timp ce îmi povestea, îmi şi facea cele mai delicioase senvişuri picante. Apoi a început să experimenteze cu diverse reţete de sos iute, încercând să refacă un gust de sos iute din Caraibe de care rămăsese îndrăgostit. Încă de atunci (prin 2012) începusem să ne gândim cum ar arăta ambalajul sosului, ce nume să aibă şi cum să fie eticheta. Ne-am jucat cu mai multe concepte până am ajuns la Hot Gipsy care era un nume jucăuş şi în acelaşi timp, ne gândeam noi, ar putea schimba şi percepţii. Apoi au început să ne ceară prietenii sos, apoi prietenii prietenilor şi anul trecut am zis ca merită să îi dăm o şansă lui Hot Gipsy să devină business. Ne-am sfătuit şi am decis că unul dintre noi să rămână angajat şi celălalt să fie dedicat full time Hot Gipsy.

De atunci a trecut mai bine de jumătate de an, Hot Gipsy a aprins sufletele a câteva mii de oameni şi noi am fost prezenţi cu mândrie la câteva târguri importante din Bucureşti.

Ce ai aflat despre tine o data ce ai început aventura aceasta a antreprenoriatului?

Pentru mine a fost o sursă nouă de energie pozitivă, mai ales când văd cât de entuziasmaţi sunt oamenii de sosul nostru iute. Şi am mai aflat că sunt un vânzător foarte bun, în condiţiile în care eu nu mă vedeam ca un om de vânzare până acum. Am mai învăţat că poţi fi implicat în două proiecte importante deodată dacă ştii să alternezi focusul. Şi încă ceva important: nu poţi face lucrurile chiar de unul singur, e bine să ai şi ajutoare neaşteptate, lucru cu care nu se ruşinează nici eroii din basme.

Cum ai caracteriza oraşul acum după ce l-ai văzut din perspectiva târgurilor dedicate la care participi?

Odată cu târgurile şi evenimentele la care am participat cu Hot Gipsy, Bucureştiul a devenit oraşul pentru care m-am mutat din Sfântu Gheorghe. Un oraş plin de evenimente interesante cu oameni calzi, deschişi, veseli şi care sunt inspiraţi de efortul antreprenorilor români şi de designul de calitate. Şi mai ales un oraş picant, se pare că toată lumea mănâncă iute in Bucureşti!

Pentru tine, „Hot Gipsy” nu este principala sursă de venit, pentru că lucrezi într-o cunoscută companie din tehnologie. Cum de mai ai timp şi energie să te ocupi de business după program, mai ales că ştiu că reuşeşti să îţi cultivi şi o mare pasiune, baletul. Millennials au mai multe ore într-o zi?

Pentru mine este foarte important că am încurajarea colegilor de la birou care sunt printre cei mai înfocaţi promotori ai sosului nostru. Şi când simt că fac ceva bine şi oamenilor le place, instant primesc un bonus de energie. În plus, lucrez foarte bine în echipă cu Edu (n.red. soţul Oanei) şi ne gândim împreună care ar trebui să fie următorii paşi, unde ar trebui să fim prezenţi, cu cine să facem parteneriate. Cred că iubirea îmi dă cea mai multă energie. Şi tot din iubire pentru balet şi dans în general îmi găsesc energia pentru a merge şi la orele de balet de la Attitude Ballet de la The A Hub şi pentru proiecte de dans. În plus, încerc să nu îmi aglomerez programul prea tare ca să îmi rămână timp suficient de relaxare. Cred că Millennials au inventat un timp al lor!

Ce înseamnă Millennials pentru tine şi cum te încadrezi în generaţie?

Millennials sunt în primul rând o denumire inventată, dar vorba unei poezii din gimnaziu „Pentru că toate trebuiau să poarte un nume...” Dar cred că şi scepticismul acesta şi chestionarea a tot ce e impus e culmea, tot o caracteristică a Millennials – unele lucruri din descrierile ştiinţifice ale generaţiei chiar se potrivesc. Şi mai sunt câteva caracteristici în care mă regăsesc: că prefer un mediu de lucru colaborativ unuia competitiţional, că succesul unei afaceri nu se măsoară doar în funcţie de profit, ci şi în funcţie de cum se simt şi cum sunt trataţi angajaţii la locul de muncă. Posibil să mă încadrez în generaţie mai mult decât mi-aş dori. Poate m-aş integra mai mult în descriere dacă mi-ar placea mai mult cuvântul încadrare, dar de cele mai multe ori nu-mi place.

Ai lucrat şi lucrezi îndeaproape cu noile tehnologii şi ai o înţelegere mai vastă despre ele. Ce înseamnă tehnologia pentru Millennials?

Înseamnă că cei născuţi după 1980 au mult mai multe date despre ce se întâmplă în lume, putem avea o viziune mai completă asupra ei şi a viitorului, despre cum ne este influenţată viaţa de tehnologie şi mai important e că putem avea ceva de spus în cât să lăsăm tehnologia să interfereze cu viaţa noastră privată. În acelaşi timp, tehnologia ne oferă o infinitate de posibilităţi de a ne pune în aplicare ideile, de a ajuta societatea la rândul nostru şi de a ne îndeplini visele. Un exemplu bun de cum ajută noile tehnologii este povestea Hot Gipsy care s-a răspandit foarte rapid în mediul Social Media, aducându-ne astfel oportunităţi din oraşe precum Braşov şi Iaşi, la care nu am fi ajuns atât de rapid fără reţelele sociale şi comunicarea deschisă pe care o oferă.

Ce pot învăţa cei din generaţiile anterioare de la generaţia Millennials? Dar viceversa?

Cred că generaţiile anterioare pot învăţa despre responsabilitate socială online şi offline, mai pot învăţa să acţioneze întotdeauna cu gândul la impactul pe care îl vor avea asupra mediului nu doar pe termen scurt, ci şi lung, şi să aibă mai multă grijă de sănătatea lor fizică şi mentală.

Viceversa, poate să cultivăm mai mult simţul comunităţii şi valorile de comunitate, să învăţăm să acceptam unele lucruri care nu pot fi schimbate pentru a nu trage după noi suferinţe inutile, să avem grijă de familiile noastre şi să facem eforturi mai mari pentru cunoaşterea moştenirii noastre culturale, să nu uităm satul şi agricultura.

Cum vezi viitorul lumii?

Pfff. Aceasta este intrebarea J Mă străduiesc să îl văd. Uneori mi-e frică de viitor, alteori mă umple de speranţă. Nu pot să zic că am o vizibilitate foarte precisă (nu mi-am luat încă stabilizator J). Chiar dacă am intrat în era predicţiilor cognitive şi a inteligenţei artificiale, încă mi se pare o misiune grea. Las asta pe mâna prezicătoarelor. Dar mă străduiesc să acţionez responsabil şi creativ, astfel încat să ajut la creerea unui viitor frumos.

Ai ceva de spus generaţiei tale?

Da. E un citat din ultimul anime pe care l-am vazut, „Whisper of the heart” al studioului Ghibli: „You’re wonderful. There’s no need to rush. Please take your time to polish your talent.”

read
next

Abonează-te la newsletter-ul LIFE.RO