Căutare

Share this article

UCook înseamnă un kit complet de ingrediente alături de o reţetă explicată pas cu pas pe care o poţi găti relativ repede pentru o masă delicioasă acasă. UCook este o unealtă pusă la dispoziţie de realfoods.ro, o platformă ce oferă produse alimentare de cea mai bună calitate, de la micii producători din ţară şi nu numai.

Am aflat despre UCook recent, recunosc, deşi există de ceva timp pe piaţă. Mi s-a părut extrem de ingenioasă şi inovativă ideea de a alege o reţetă sofisticată pe care o poţi pregăti acasă cu mare uşurinţă. Am intrat pe site-ul realfoods.ro şi am ales una dintre reţetele săptămânii. Am comandat şi în aceeaşi zi am primit kit-ul complet de ingrediente şi reţeta. Am ales Coq au vin, o reţetă pe care nu m-aş fi încumetat să o încerc la întâmplare şi pe care o alegeam adesea la restaurant.

Reţeta era extrem de bine explicată, toate ingredientele necesare în cantităţile corecte pentru două persoane erau frumos ambalate (inclusiv condimentele şi mirodeniile) şi nu am avut nevoie să folosesc decât ustensilele din bucătăria mea. Într-o oră şi jumătate masa era gata, fără pic de efort, iar gustul absolut senzaţional, identic cu cel de la cel mai bun restaurant franţuzesc. Dacă nu mă credeţi pe cuvânt, o să vă demonstreze asta galeria foto.

Am început să studiez mai bine şi realfoods.ro şi am observat că într-adevăr, toate produsele comercializate sunt de cea mai bună calitate, legume, fructe, carne, lactate, chiar şi dulceţuri şi deserturi de la producători locali, toate foarte bine controlate calitativ, ceea ce înseamnă gust bun şi mâncare sănătoasă. Astfel, am început să caut informaţii despre cei care stau în spatele acestei afaceri.

Mircea Draja împreună cu Florin Cojocariu şi alţi 2 asociaţi sunt cei care au pus bazele acestui proiect. Ideea afacerii a pornit de la observaţia că producătorii mici nu pot oferi cantităţi foarte mari şi preţuri foarte mici, aşa cum le cere marea distribuţie. De asemenea ei sunt adesea sub presiunea de a-şi livra produsele pentru mărcile retailer- ilor şi nu îşi pot dezvolta produsele proprii.

Reîntors în ţară după aproape 20 de ani de experienţă în diverse poziţii de conducere în cadrul Coca-Cola HBC, în pieţe ca  Rusia, Croaţia, Slovenia, Mircea Draja s-a implicat în lansarea Real Foods.

Florin Cojocariu a lansat una dintre primele companii de advertising independente din România, DBF Advertising, a lucrat pe pieţele internaţionale ca manager în cadrul Ogilvy Paris, a fost marketing manager la Elite şi a devenit în urmă cu 4 ani fermier, proprietarul CAP Gurbăneşti, unul dintre furnizorii de legume şi plante aromatice al Real Foods. 

Compania şi-a început activitatea la finalul lui 2015 cu lansarea oficială a magazinuliui online în iunie 2016 şi cu investiţii iniţiale în structura de livrare, adunând, în prima fază, producători din judeţul Giurgiu şi Ilfov şi produse gourmet. Ulterior, compania a început activitatea de scouting de produse locale. A stabilit, de asemenea, relaţii de colaborare cu producători internaţionali pentru a asigura stocurile de produse proaspete şi în extra sezon. Noua poziţionare a Real Foods se concentrează pe cultura gustului şi a ingredientelor naturale, selecţia de produse fiind operată din registrul producătorilor mici şi medii, care îngrijesc natural produsele în fermele proprii.

Oamenii încep să caute din ce în ce mai mult variante naturale de a mânca. Iniţiatorii afacerii au observat că ei înşişi consumă foarte mult timp în căutarea şi identificarea acelor surse de mâncăruri naturale, cu gust, făcute cu pasiune pentru meşteşug. Am stat de vorbă cu cei doi iniţiatori ai acestei afaceri pentru a afla mai multe detalii:

Care este publicul căruia va adresati?

Pe de o parte, clienţii noştri sunt oameni care vor mâncare bună, cu gust, produse de calitate superioară dar la preţ accesibil care să le fie livrate acasă pentru că li se pare convenabil şi nu doresc să piardă timp căutând prin rafturile magazinelor. Sunt persoane active, ocupate, pretenţioase, cu o cultură a gustului când vine vorba de provenienţă, calitate şi prospeţime. Sunt familii cu copii sau bebeluşi şi care optează pentru mâncare sănătoasă, fructe, legume bio, produse fără aditivi, coloranţi sau adaosuri diverse.

Ca o evoluiţie firească a serviciilor celor care caută produse şi vor să gătească acasă sau cu prietenii am lansat UCook. Este un kit (set) de mâncare cu absolut toate ingredientele necesare, gata porţionate şi cu o reteţă care explică pas cu pas cum să-ţi găteşti ca un chef, prânzul sau o cină deosebită, în 30-40 minute. Totul este proaspăt porţionat şi expediat într-o cutie termoizolantă direct la uşa ta (sau la birou). UCook vine în ajutorul persoanelor ocupate care nu au timp să caute inspiraţie pentru reţete noi sau să alerge după ingredientele unei mese reuşite şi îşi propune să aducă acasă, la cei interesaţi şi preocupaţi de ceea ce mănâncă, două reţete noi în fiecare saptamană într-o cutie „la cheie” cu toate ingredientele proaspete şi de cea mai bună calitate.

Cum puteţi garanta calitatea produselor oferite?

În primul rând am setat nişte criterii foarte clare de selecţie. Căutăm producătorii, testăm produsele prin degustare sau preparare în bucătaria Realfoods. Solicităm informaţii despre modul în care se produc alimentele, certificările obţinute, verificăm ca ingredientele şi etichetele produselor să fie conform legislaţiei în vigoare. În general nu ţinem produsele pe stoc, comandăm la producator doar după solicitarea clienţilor. Apoi, odată listate pe site le testăm periodic pentru a ne asigura că gustul care ne-a cucerit iniţial este acelaşi (şi pentru că sunt bune şi ne face plăcere să le tot testăm J). Şi pentru că discuţia legată de gust este una subiectivă, avem şi o garanţie a calităţii către clienţi: în cazul în care nu sunt mulţumiţi de gust noi le returnăm banii sau înlocuim produsul, fără verificări sau alte comentarii.

Din câte ştiu eu, în cazul UCooK sunteti singurii care puneţi la dispoziţie ingredientele şi reţetele. Cum au reacţionat consumatorii la acest tip de produs?

Este o noutate pe piaţa din România şi într-o primă fază am promovat acest kit de gătit doar prin site şi facebook. Produsul stârneşte curiozitate şi reacţiile sunt extrem de pozitive, dar este pe cât de atipic pentru obiceiul nostru de a găti, pe atât de folosit în ţările dezvoltate. Este un produs de viitor în care avem mare încredere.

Cine sunt chef-ii care propun reţetele şi pe ce criterii sunt alese?

Pentru reţete lucrăm cu 2 chefi Nico Lontras şi Johnny Şuşală, doi dintre cei mai experimentaţi  chefi din noua generaţie, pentru a crea reţete simple dar echilibrate din punct de vedere caloric şi nutriţional. Împreună avem deja zeci de reţete bazate pe produsele Real Foods, toate testate de noi şi selectate pentru a fi uşor de preparat. 

read
next

Abonează-te la newsletter-ul LIFE.RO