Căutare

Share this article

Am tot auzit în ultima vreme vorbindu-se, în diferite medii, despre WeDine. Cineva mi-a prezentat conceptul ca fiind „nişte super talentaţi cool care organizează periodic o cină specială la care participă tot felul de persoane, una mai interesantă decât alta, mereu într-un alt cadru”. De fapt, există un club de pasionaţi WeDine care participă de fiecare dată cu plăcere la aceste evenimente, mereu atrăgând şi alţi gurmanzi, pasionaţi de gastronomie şi de experienţe unice şi interesante.

Fondatorii conceptului WeDine sunt Medine Pop şi Alexandru Grecea care împreună au creat de mai bine de doi an acest concept ce creşte pe zi ce trece transformându-se în ceva inedit pentru România.

Ce înseamna WeDine? (descrieţi-mi puţin acest tip de business, cum funcţionează şi care este targetul vostru)

WeDine este un dining-club  care adună formatori de opinie şi consumatori de lifestyle anonimi, prieteni şi străini, localnici şi călători, în jurul unei experienţe de dining şi networking.

O dată pe lună, echipa din spatele WeDine construieşte un restaurant efemer care există doar pentru câteva ore. Într-o locaţie neconvenţională, care poate fi un teatru, un şantier, un magazin de lux sau o fabrică, o scenografie – de fiecare dată diferită, se ridică pentru a contura conceptul serii. Un bucătar de top semnează Meniul ediţiei, pe care îl şi pregăteşte, alături de echipa sa, într-un spectacol de live cooking în „kitchen lab”-ul WeDine.

Lucrăm cu mixologişti, somelieri, specialişti în cafea, muzicieni, artişti florali – o echipă în care am strâns cam cei mai buni oameni din domeniile lor pentru a crea o experienţă cât mai completă.

Mixologul Costin Gache lucrează în strânsă legătură cu Chefii pentru a crea, la fiecare ediţie, un meniu de băuturi experimentale menite să întregească gustul dish-urilor. Sommelier-ul Virgil Dumitraşcu crează pentru fiecare ediţie câte un coffee pairing complementar. Designerul floral Nicu Bocancea transpune conceptul de table setting imaginat de noi în realitate, alăturând viziunii noastre touch-ul său personal.

De la look-ul „cool” al Staff-ului, care nu poartă o uniformă, în afară de cea a personalităţii lor, şi până la parfumul de interior ales de către noi din protofoliul Air Aroma pentru a ne reprezenta identitatea  de brand în termeni olfactivi, de la sound systemul Bang & Olufsen şi până la cele mai mici asocieri, toate elemente prezente într-o seară conlucrează pentru a rezulta într-un concept cu mesaj.

Cum v-a venit această idee?

Toate interesele noastre comune au fost puse laolaltă şi traduse într-o idee de business a cărei fezabilitate nu era o garanţie şi care a primit numele de WeDine. Ideea în sine a suferit foarte multe modificări de-a lungul timpului, de la începuturile ei, în 2014, şi până în prezent. De la ediţie la ediţie conceptul devine tot mai clar, identitatea sa este din ce în ce mai bine definită, iar complexitatea evenimentelor este din ce în ce mai perceptibilă.

Pe lângă WeDine aveţi şi alte job-uri?

WeDine este un mecanism operat de două motoare: un motor care funcţionează permanent şi un motor care funcţionează punctual. În total, câteva zeci de oameni îşi unesc skill-urile pentru a crea, lună de lună, câte un restaurant efemer. Aşadar, atât pentru noi doi, cât şi pentru cei care fac parte din „motoroul permanent”, WeDine este un full time job. WeDine este, de fapt, unul dintre conceptele create de „Grupul We”, alături de WePrivate – micro-agenţia de event design şi de alte câteva proiecte care vor fi lansate în cursul acestui an.

Câte cine organizaţi pe lună?

În prezent, WeDine înseamnă un concept de restaurant efemer pe lună. Pe lângă WeDine, ne ocupăm şi de evenimentele private, cu focus pe proiectele de brand.

Care sunt invitaţii voştri? (atât oaspeţii, cât şi chef-ii)

Fiecare concept aduce în atenţia publicului câte un Chef nou. De la cei renumiţi, precum Joseph Hadad sau David Contant, la cei cu un talent excepţional, dar mai puţin vizibili, precum Ciprian Nicolescu, artiştii culinari primesc oportunitatea de a regiza o piesă gastronomică în 5 acte pentru un public cât se poate de educat.

Clubul nostru de gurmanzi şi exploratori este, poate, cel mai mare câştig. Un mix de oameni upper-cool, de diferite vârste, naţionalităţi şi profesii, se întâlnesc mânaţi de o curiozitate comună. Fie că sunt dornici de a experimenta fantezii culinare sau licori create pentru a amplifica gustul dish-urilor, fie că sunt în căutarea unui prilej de socializare de calitate, WeDine este o călătorie multi-senzorială a cărei destinaţie rămâne necunoscută până în ultima zi. De la tineri creativi, la consumatori fini de life-style, ale căror cărţi de vizită ar putea incomoda prin importanţă, mesenii noştri sunt călători, nu doar în spaţiul geografic, ci şi în spaţiul explorativ. Sunt exploratori curioşi, sunt căutători de alternative, pregătiţi să renunţe la rigorile impuse de un restaurant clasic în favoarea neprevăzutului presupus de idea de a cina, să zicem, pe un şantier.

Cum alegeţi tematica fiecărui eveniment?

Locaţia mă conduce, de cele mai multe ori, spre ideea conceptului.

Care a fost cea mai frumoasă/interesantă cină la care ai participat, Medine, în afara experienţelor WeDine?

Mi-e greu să nominalizez una. Pentru toţi, probabil, episoadele culinare întâmplate în cadrul voiajelor noastre capătă semnificaţii aparte. Caut mereu experienţe de dining cu caracter social, familial, domestic.

Cinele de vizită, desfăşurate în casele oamenilor, sunt pentru mine un obicei la conservarea căruia mi-ar plăcea să contribui.

Unde speraţi să ajungeţi cu WeDine pe viitor?

Planurile sunt mult prea ample pentru a le concentra într-un răspuns concis. Pot spune că avem o perspectivă foarte frumoasă, care ne-am dori din suflet să se concretizeze. Visăm şi muncim în acelaşi timp pentru a continua construcţia a ceea ce am început fără să avem habar câte etaje vom reuşi să ridicăm.

Care sunt pasiunile voastre?

Suntem foarte diferiţi, şi totuşi foarte complementari. Pasiunile noastre sunt lumeşti şi fireşti, cu un caracter introspectiv, artistic şi cultural.

read
next

Abonează-te la newsletter-ul LIFE.RO