Căutare

Share this article

Vi s-a spus, probabil, de o sută de ori că pentru o alimentaţie sănătoasă trebuie să comsumaţi anumite alimente bogate în substanţe nutritive şi antioxidanţi. Sunt foarte multe, nu ne putem plânge de asta, iar modul de a le comsuma nu este deloc unul complicat. Este nevoie doar de o conştientizare a valorii lor, de voinţa de a le include în alimentaţie şi de perseverenţă (căci, ştim cu toţii, o singură porţie nu poate fi de folos). Noi am ales 15 alimente cu proprietăţi nutritive extraordinare, despre care mulţi spun că te ajută să trăieşti sănătos până la adânci bătrâneţi.

Foto: Hepta

1.Lămâile sunt printre cele cele mai recomandate alimente când vine vorba de lipsa vitaminei C. Flavonoidele din lămâie (compuşi vegetali care colorează plantele în nuanţe vii şi intense) ajuta la stoparea creşterii celulelor canceroase şi previn nenumărate boli, tratează infecţiile gâtului, indigestia, constipaţia, problemele dentare, febra, hemoragiile interne, reumatismul, gripa etc.

Foto: Hepta

2.Nucile sunt pline de microelemente vitale pentru corp şi creier. O mulţime de grăsimi sănătoase se regăsesc în ele, capabile să susţină sistemul nervos al omului. Nucile sunt printre alimentele cele mai bogate în calorii şi mai complete din punct de vedere nutritiv, constituie o bogată sursă de minerale (mangan, cupru, potasiu, calciu, fier, magneziu, zinc,i seleniu) şi sunt o sursa foarte buna de vitamina E. Specialiştii ne sfătuiesc să mâncăm un sfert de ceaşcă pe zi pentru a-i furniza corpului mineralele necesare.

Foto: Hepta

3.Broccoli este o sursă minunată de vitamină K, care ajută la construirea oaselor puternice şi care susţine sistemul imunitar în combaterea bolilor. Aflat în top 10 al celor mai bune alimente din lume, broccoli conţine, printre altele, fibre solubile şi insolubile (prima ajuta la digestie si previne constipaţia iar cealaltă reduce nivelul grăsimilor din sânge), vitamina C în cantităţi uriaşe şi vitamina K, care asigură o bună circulaţie sanguină.

Foto: Hepta

4.Fasolea este o sursă de proteine vegetale extrem de sănătoasă, care ajută organismul să digere alte alimente. Cu bolul alb, rosu sau “kidney”, rozalie sau „borlotti”, verde sau teci, fasolea  este o sursa de vitamina B, potasiu, seleniu, magneziu si chiar calciu şi ajută la combaterea şi prevenirea a nenumărate boli.

Foto: Hepta

5.Specialiştii nu încetează să vorbească despre beneficiile incredibile ale ciocolatei negre, ale cărei flavonoidele şi acizii de cacao (care de obicei lipsesc din corpul nostru) ne ajută enorm. Protejează ficatul, ajută la arderea caloriilor, are efect antitid şi este un bun antidepresiv. Noi studii arată că ciocolata neagră cu un procent ridicat de cacao, de obicei, ciocolată de peste 70%, reduce nivelul de stres şi inflamaţia, îmbunătăţeşte starea de spirit, memoria şi imunitatea. Unii cercetători o consideră ”cea mai mare invenţie pe planetă”.

Foto: Hepta

6.Dintre toate tipurile de fructe, avocado este, de departe, una dintre cele mai sănătoase opţiuni. Fruct care aparţine familiei Lauracae, alaturi de alte plante cu flori precum camforul, scorţişoara sau dafinul, avocado este o sursă bogată de acizi graşi esenţiali, vitamine şi microelemente, acesta scăzând riscul atacurilor de inimă, ajutând la controlul greutăţii corporale şi imbunănăţind abilitatea organismului de a absorbi nutrienţi importanţi din hrană.

Foto: Hepta

7.Roşiile sunt o sursă perfectă de tiamină, niacină, vitamina B6, magneziu, fosfor, cupru şi licopen, un antioxidant care ajuta organismul să combata acţiunea distructivă a radicalilor liberi, care atacă celulele sănătoase şi produc, în cele din urmă, diverse forme de cancer.
Pe lângă reducerea riscului de cancer, roşiile consumate în stare crudă sau preparate termic, reglează nivelul glicemiei în sange, menţin sănătatea pielii, întăresc oasele, îmbunătăţesc vederea şi calitatea părului. Specialiştii ne sfătuiesc să mâncăm cel puţin o roşie pe săptămână.

Foto: Hepta

8.Dacă nu obişnuiţi să mâncaţi usturoi proaspăt, ar cam trebui s-o faceţi. Cel puţin aşa ne recomandă specialiştii în nutriţie care spun că usturoiul ajută la uciderea microorganismelor dăunătoare şi îmbunătăţeşte sistemul imunitar. Cunoscut încă de pe vreme egiptenilor, usturoiul conţine ca activ principal alicina, care luptă cu străjnicie împotriva stafilococilor, streptococilor şi Salmonellei enteredis. Unul sau doi căţei de usturoi consumaţi pe zi pot face minuni apărându-ne de ”otrăvuri” precum colesterolul şi trigliceridele.

Foto: Hepta

9.Fructele de pădure sunt o nemaipomenită sursă de vitamine, minerale şi diverşi compuşi organici. Folosite în stare proaspătă sau uscată, acestea conţin cantităţi ridicate de vitamina C, vitamina B, vitamina E, vitamina A, cupru, seleniu, zinc, fier, toate stimulând sistemul imunitar. Fructele de pădure ajută la protejarea organismului de răceală, febră şi boli infecţioase. Prtintre acestea se regăsesc: afinul, merişorul, măceşul, murul, fragii de pădure, cornul, cătina albă, răchiţele, păducelul, dudul alb, stejarul, alunul, porumbarul etc.

Foto: Hepta

10.Această legume cu frunze verzi conţine o cantitate uriaşă de luteină. Consumul de spanac ajută la protecţia sistemul imunitar şi la îmbunătăţirea vederii. Luteina pe care o conţine joacă un rol major în ovulaţie crescând şansele unei femei de a deveni gravidă. Pe lângă faptul că este delicios şi bogat în nutrienţi, spanacul este nemaipomenit pentru sistemul muscular şi osos, scade colesterolul rău, este antiinflamator şi anticancerigen, ajută la purificarea sistemului digestiv.

Foto: Hepta

11.Somonul este vestit pentru conţinutul său foarte mare de acizi graşi Omega 3 benefici sănătăţii. Însă, pe lângă asta, are beneficii cardiovasculare, ajută la îmbunătăţirea stării de spirit şi a memoriei, protejează articulaţiile şi scade riscul de a suferi de degenerarea maculară şi uscarea cronică a ochilor.

Foto: Hepta

12.Dintre diferitele tipuri de ulei, uleiul de măsline este cel mai bogat în grăsimi, acizi şi flavonoide sănătoase. Ajută la o bună sănătate a inimii şi la construirea unor vase de sânge puternice şi elastice. Asiguraţi-vă că includeţi ulei de măsline în dieta de zi cu zi!

Foto: Hepta

13.Iaurtul este minunat pentru toată lumea. Ajută la crearea şi menţinerea microflorei organismului şi ajută la digestia completă a alimentelor consumate. Previne apariţia osteoporozei, reduce hipertensiunea arterială, ajută la prevenirea sau ameliorarea unor afecţiuni gastrointestinale, cum ar fi: intoleranţa faţă de lactoză, constipaţie, diaree, cancer de colon etc.

Foto: Hepta

14.Albuşurile de ou sunt pline de proteine, în timp ce despre gălbenuşuri se spunea, cel puţin până acum, că nu sunt tocmai bune pentru sănătate. Cu toate acestea, studii recente au demonstrat faptul că asimilate împreună, albuşul şi gălbenuşul pot fi mult mai benefice organismului decât consumarea exclusivă a albuşului.

Foto: Hepta

15.Fructele uscate pot fi deosebit de utile în timpul iernii, când fructele proaspete nu sunt disponibile. Acestea păstrează multe microelemente sănătoase şi vitamine şi, de asemenea, creează o forţă imunitară suplimentară în lunile reci ale anului.
 

Share this article

Abonează-te la newsletter-ul LIFE.RO