Ce să mănânci în Franța: „am mâncat brânză cu brânză cu brânză” - LIFE.ro
Mergi la conținut

Ce să mănânci în Franța: „am mâncat brânză cu brânză cu brânză”

De la croissant sau pâine la escargot, profiterol, macarons sau foie gras, până ajungi în țara iubirii, vorbim despre ce să mănânci în Franța și, mai ales, unde. Pregătiți de călătorie?
Share this article

Poate că sunt francezii cunoscuți datorită melodicității limbii lor, a romanticului Paris sau a plajelor absolut superbe de pe Coasta de Azur, dar Franța are și o gastronomie bogată. Chiar dacă vorbim despre mica bulangerie din colț din care miroase a croissant și a pâine fierbinte. Sau a mâncăruri complicate precum escargot, profiterol, macarons sau foie gras. Până ajungi în țara iubirii, te las să te gândești la ce să mănânci în Franța.

Ce mi-a plăcut mie în Franța: quiche și crème brûlée

Prima dată am ajuns în țara cu cea mai frumoasă limbă din lume atunci când eram prea mică să știu ce mâncare am în farfurie. Aveam vreo 7-8 ani și eram cu ai mei într-un road trip prin Europa. Am ajuns atunci pe Coasta de Azur și prin Lyon (oraș care mi-a plăcut la nebunie). Țin minte plaja din Nisa, traseul de Formula 1 de la Monte Carlo și zumzetul din preajma cazinourilor. Dar nu îmi amintesc ce am mâncat atunci.

A doua oară când am ajuns aici a fost în liceu. Țin minte că Parisul mi s-a părut atunci un oraș cu două fețe – una luminoasă ziua și una ușor sumbră seara, atunci când vedeam doar oameni de culoare și oameni ai străzii. Atunci fusesem într-un schimb cultural și am stat o perioadă într-o familie de emigranți turci, într-un orășel mic de provincie, Joué-lès-Tours. Aici țin minte că la prima cină am avut couscous. Însă cel mai mult din toată experiența mea franțuzească mi-a plăcut: quiche-ul. O plăcintă delicioasă și surprinzător deloc dulce. Unul dintre cele mai cunsocute quiche-uri este lorraine: bucăți de bacon prăjit, ouă și brânză (îmi plouă în gură).

Și nu aș putea uita de crème brûlée, desertul preferat al francezilor. Imediat ce reușești să spargi învelișul tare de caramel și ajungi la crema din ouă şi lapte, nu mai e loc de întors până termini toată farfuria.

Pentru următoarea călătorie acolo, eu am pe listă:

• bœuf bourguignon – o tocăniță originală din regiunea Burgundia formată din carne de vită, legume, usturoi și, bineînțeles, vin roșu specific zonei
  • bouillabaisse – originală din partea sudică a orașului Marseille, această tocăniță cu crustacee, legume și cartofi este absolut delicioasă în restaurantul Le Miramar
  • le Relais de l’Entrecote – friptura cu cartofi prăjiți care a cucerit întregul Paris (se spune că sosul este cel care i-a vrăjit atât pe localnici, cât și pe turiști)
  • coq au vin – pui cu legume, usturoi și vin roșu, în special din regiunea Burgundia care este elementul surpriză

Însă până ajung acolo, mi-am rugat câteva prietene să răspundă la întreabarea: ce să mănânci în Franța?

„Saint Malo, orașul în care ai în august maxim 18 grade și mănânci cele mai delicioase fructe de mare și scoici” (Carina Coșăreanu)

Am ajuns în august 2014 la Saint Malo unde am fost uimită nu doar de vremea răcoroasă (acolo maxima zilei în luna august este de 18 grade), ci și de mâncarea delicioasă. Am mâncat la gallete – rețeta aici. Și mai ales, am fost Creperie La Touline unde am mâncat:

• Les fruits de mer – fructe de mare crude, fiecare cu sosul ei. Acolo am aflat ca the oyster se mănâncă cu oțet și ceapă roșie, melcii cu sos de usturoi, iar creveții cu maioneză
  • Moules marrinier avec curry – în lumea fructelor de mare am văzut o doamnă care scotea carnea dintr-o scoica nu cu furculița, ci cu o altă scoica pe post de clește. Pour les connoisseurs, mi-am zis atunci.

„Recunosc, am mâncat brânză cu brânză cu brânză” (Alexandra Puescu)

Am ajuns în Franța (Paris) total neplănuit. Era un „via” ciudat între Brudge și Bruxelles, când am zis că un drum de 3 ore cu BlaBlaCar merită făcut, să ajung la Paris pentru o noapte și o jumătate de zi. Probabil mă făcea să mă simt tânără, spontană si sauvage (hahaha). Așa că în maratonul de a vedea Tour Effel noaptea, o vizită la grădinile Touilieres pline de cireși înfloriți de aprilie, cheiul Senei la pas 3 km și holbat în vitrine, din exterior, n-am avut timp să am o masă propriu-zisa.

Însă, bineînțeles, am început dimineața la Paris cu o cafea și un croissant cu unt. M-am năpustit destul de repede și într-un Croque Monsieur (în Romania mâncasem des la Skybar Dorobanți Croque Madame) cumpărat de la o patiserie, un alt croissant cu ciocolată, un macaron care trebuia bifat și cam asta a fost, pentru ca trenul Paris – Bruxelles mă aștepta.

Ce să mănânci în Franța? Foto: Alexandra Puescu

Iar in seara dinainte, recunosc, am mâncat brânză cu brânză cu brânză, de care nu m-aș putea satura decât cu interdicții medicale. Toate cu mucegai și udate cu vin roșu (nu-mi amintesc ce fel de, pentru că eram prea îmbătată de entuziasm).

Așa că pentru data viitoare, zic să mă aștepte Franta cu stridii și vită, pentru că am planuri mari!

Ce să mănânci în Franța Foto: Alexandra Puescu

„Îți recomand să treci pragul restaurantului Le Roch” (Mădălina Ionescu, Beauty editor Marie Claire & coordinating editor Beau Monde Style)

Dacă ar trebui să mă descriu în câteva cuvinte, aș fi nevoită să spun despre mine că sunt o gurmandă veritabilă. Iar când vine vorba despre Franța, trebuie să menționez că orice călătorie acolo mă face să aștept cu nerăbdare să savurez o mulțime de delicii locale. Și, dincolo de câteva dintre specialitățile franțuzești pe care trebuie neapărat să le încerci (amintesc aici escargots – melci preparați cu unt și usturoi, moules frites – scoici, coq au vin – cocoș gătit cu vin, fondue – brânză topită, foie gras – ficat de gâscă sau rață, preparat într-o manieră high class, croissant berre au jambon – croasant cu unt, jambon și cașcaval, sau quiche ratatouille), îți recomand să treci pragul restaurantului Le Roch (28 Rue Saint-Roch, Paris).

Le Roch este un local aflat în Ghidul Michelin 2018, cu iz exclusivist, intim și stylish, dar în care luxul se îmbină perfect cu accesibilul. Deși nu toate preparatele de aici sunt cu specific parizian, este un loc de neratat deoarece are un vibe mediteraneean care nu lasă pe nimeni indiferent. De altfel, chef-ul executiv cu 2 stele, Arnaud Faye, care a lucrat la The Ritz pentru mulți ani, a inclus în meniu preparate încântătoare, cum ar fi chiftele de miere și piper, ricotta ravioli cu fistic în sos de lime, miel cu mirodenii dulci sau crab cu jeleu fructat, roșii, ananas și mango. La categoria desert, ce mi-a încântat cu adevărat papilele gustative a fost, fără doar și poate, porția de înghețată de sirop de arțar și cu muesli caramelizat on top.

Tot aici găsești o selecție fină de vinuri, perfectă pentru un somelier tânăr și pasionat, dar și cocktailuri gustoase, dintre care multe fac parte din semnătura casei.

Apoi, deși nu mă aventurez în restaurantele hotelurilor, având această pasiune de a descoperi singură locuri cool, ultima mea vizită în Paris a fost una work related, pe fugă, prin umare, am fost nevoită să iau prânzul la Apollo Restaurant din cadrul hotelului Hyatt Regency Paris (351 Avenue du Bois de la Pie, Paris). Dar decizia a fost una excelentă pentru că este un loc în care gastronomia urbană se împletește cu un specific multicultural – practic, meniul aici este alcătuit ca o călătorie în jurul lumii. Cele mai bune recomandări ale casei sunt disponibile, din punctul meu de vedere, miercurea – Delicacies or Mediterranean Buffet.

Share this article

Pe aceeași temă

Citește mai multe

Creșterea taxelor | Ce se întâmplă cu banii de pensii ai românilor și cu investițiile la bursă
Cu investiții totale de 23,5 mld. lei pe bursă – adică aproape un sfert din banii de pensii private ai românilor – fo...
Creșterea taxelor | Biriș pune punctul pe ”i”: Pierdem miliarde din PNRR sau supărăm mediul de afaceri?
Pus în fața unui deficit bugetar scăpat de sub control, Guvernul României are în prezent de ales: crește impozitele ș...
Cum se simte oboseala cauzată de cancer. Apare aproape în toate tipurile de neoplasme avansate
Cum se simte oboseala de la cancer? Oboseala este un simptom comun al cancerelor avansate, însă acest tip de oboseală...
Asociația Caritas Alba Iulia, despre reforma sistemului de asistență socială: Serviciul social nu e muzeu Sectorul fu...
Animalul de companie are o respirație urât mirositoare? Iată câteva cauze
Nimic nu se compară cu afecțiunea câinelui, cu excepția cazului în care animalul de companie are un caz grav de halit...
Cum dansează pe manele mireasa lui Oțil și nașa Roxana Ionescu. Ramona Olaru și Diana Munteanu, campioane și ele
Dani Oțil și Gabriela Prisăcariu au făcut cununia religioasă duminică, 30 iulie, la 2 ani de când au devenit soț și s...