fbpx

Căutare

Share this article

Daniela Marișcu și-a schimbat radical viața atunci când a avut curajul să-și urmeze visul din copilărie, atunci când se uita la serialul „Dallas”. A renunțat la un job într-o poziție de management și la un salariu de peste 3.000 de euro. A investit toate economiile strânse. Și a început o afacere care astăzi valorează milioane de euro. Ca CEO și acționar al Aqua Azur, Daniela Marișcu a făcut performanță din proiectarea și construirea de piscine premium și parcuri acvatice.

Dar cum a reușit? Cum arată viața ei de familie? Cum o ajută cei doi copii să își dezvolte afacerile? Și ce planuri are Daniela Marișcu pentru ei?

Daniela Marișcu, cum ai ajuns să fii om de afaceri 😊

Îmi place să mă prezint ca femeie de afaceri fără tendințe feministe, dar cu respect față de egalitatea între sexe și capacitatea oricărei femei de a deveni orice își dorește, atât profesional cât și personal. Cum? Cred că mi-am dorit și am acționat! Ca o reflexie a imaginii de bunăstare a capitalismului proiectat într-un serial văzut în copilărie, „Dallas” se numea.

Cât de mare este diferența dintre ce faci astăzi și ce îți imaginai că înseamnă să fii „o femeie de afaceri”, atunci când erai mică și te uitai la Dallas?

O diferență de câteva zerouri la cifra de afaceri (râde), dar și de percepție. Părea aproape imposibil atunci să poți deveni antreprenor, cu atât mai mult și unul de succes. Da, diferența majoră care îmi place este că astăzi antreprenoriatul este mult mai la îndemâna oricărui om care vrea să-și asume responsabilitatea de a fi creator de valoare.

Care a fost momentul în care te-ai hotărât să faci acest pas?

Antreprenoriatul a venit la pachet cu căsnicia. Am văzut oportunitatea în businessul pe care îl desfășura soțul meu și am hotărât să ne unim forțele în toate direcțiile.

La ce ai renunțat atunci când ai început Aqua Azur? Ce făceai înainte de a fi antreprenor?

Nu aș numi-o renunțare, eram într-o poziție de management, cu un salariu mare pentru acea perioadă, aprox. 3.000 euro. Aș spune că am „renunțat” la comoditatea de a avea o „pălărie de protecție ca angajat” pentru oportunitatea de a crea valoare în jurul meu și mă bucur că am făcut-o.

Daniela Marișcu

De unde ai avut banii pentru investiția inițială?

Erau în jur de 50.000 de euro și erau bani strânși din economii, din venituri ca salariat, dar și profit la o firmă de consultanță financiar-contabilă pe care o aveam în paralel cu job-ul.

Și cum a fost primită decizia ta în familie?

Cu panică și neîncredere, nu înțelegeau ideea de a renunța la un job „sigur” pentru incertitudinea antreprenoriatului, se gândeau chiar că am putea ajunge șomeri.

S-au speriat ai tăi că o să fii șomeră? De ce?

Antreprenoriatul părea o utopie pentru generația părinților mei, din păcate. Era groaznic pentru ei să nu ai „siguranța” unui loc de muncă, așa erau vremurile și mentalitatea cultivată de comuniști la pachet cu haosul „capitalismului tânăr” de după Revoluție.

Soțul tău avea și el o afacere atunci, în ce domeniu?

Afacerea soțului meu era în domeniul mentenanței de piscine, o activitate foarte nouă într-o piață foarte mică, dar în care am sesizat o perspectiva imensă de creștere prin scalare și a fost corect asumată.

Cum v-ați cunoscut?

Ne-am cunoscut la discotecă (zâmbește). Eu aveam 15 ani, el 19 ani și cam de atunci ne și iubim.

Daniela Marișcu
Daniela Marișcu împreună cu familia sa

Cât de mult vă susțineți în viața profesională?

Enorm de mult, cred că avem avantajul unei superputeri. A fost necesar un antrenament permanent ca parteneri de business, prin care să ne stabilim modul de comunicare, management și să ne distribuim sarcinile în mod eficient. A meritat efortul, întrucât nivelul de încredere și eficiență creează resurse valoroase pentru succes.

Despre ce afaceri vorbiți cel mai des acasă 😊

Acasă vorbim de afaceri, despre viitor, despre oportunități și provocări, dar mai ales despre bucurie și joacă, pentru că de fapt prin proiectele noastre noi asta livrăm ca produs final în aqua parcuri și parcuri de distracții. De cele mai multe ori, copiii noștri sunt implicați în discuții și provocați să vină cu idei creative pe subiecte practice gen: ce fel de tobogane crezi că ar fi potrivite aici? sau ce formă crezi că e eficientă pentru o piscină de copii? sau ce atracții ai vrea să găsești într-un parc de distracții? În ultimă instanță, noi adulții creăm pentru ca ei să se bucure în primul rând, așa că de ce să nu-i întrebăm direct pe copii? Și trecem pe urmă prin filtrul expertizei, pentru că altfel imaginația lor nu ar putea fi încă susținută de tehnica existentă.

Daniela Marișcu împreună cu familia sa în vacanță

Cum îți împarți ziua: acasă-birou / om de afaceri-mamă-soție?

Fără program aș putea zice. Sunt zile în care sunt cu copiii la micul dejun, îi duc la școală și ajung să-i și iau și sunt zile în care copiii nu mă văd deloc, însă întotdeauna fac tot posibilul să compensez prin activități comune, joacă, alint.

Ca parteneri de viață și de business, am învățat să ne întreținem relația personală cu weekend-uri rezervate nouă sau vacanțe dedicate, în care reușim să combinăm cu ușurință subiectele profesionale cu cele personale. E imposibil să trasezi o graniță în discuții, însă ne respectăm anumite momente de relaxare sau distracție fără subiecte de muncă.

Când a fost prima serbare la care nu ai ajuns? Și ce ai simțit atunci?

Întrebarea această doare căci da, am lipsit de la câteva serbări. Prima dată a fost la fetița mea, serbare de sfârșit de an… încă își amintește cu reproș, pentru că cel mai important e ce a simțit copilul. E cumva un risc asumat ca peste ani să persiste aceste sentimente în relația cu copilul, însă cred în puterea copiilor de a înțelege în timp… vom vedea.

Daniela Marișcu împreună cu familia sa

Ai vrea ca cei mici să îți urmeze drumul… să preia conducerea afacerilor tale la un moment dat?

Aș vrea să-și urmeze propriul drum indiferent care va fi acesta. Niciodată nu am gândit afacerea ca pe un legacy, doar rezultatele acesteia. Copiii noștri au dreptul și privilegiul să-și urmeze propriul drum în viață.

Ce faci în timpul liber… atât cât este el 😊

Sailing, vacanțe, deci sailing și plajă (râde)

Daniela Marișcu și pasiunea sa, sailingul

Care a fost ideea de business care te-a impresionat cel mai mult la Imperiul Leilor?

Cele în care am investit – Sushi Time și Touch Design! Cred în aceste afaceri și investesc în ele ce este necesar ca să se transforme în businessuri sustenabile pe termen lung și cu impact în industriile lor.

Cum a fost experiența acestor emisiuni pentru tine?

Minunată, mai ales că în paralel treceam printr-un proces de pitching oarecum similar cu experiența concurenților, însă la alt nivel, pentru businessul meu din IT, YooSend. Să stai pe scaunul investitorului este o poziție pe care o doresc fiecărui antreprenor. Te ajută să vezi din multe alte unghiuri antreprenoriatul și în speță chiar propriile afaceri.

Cu cine, dintre ceilalți investitori, te-ai înțeles cel mai bine?

Ne cunoșteam cu toții din diverse contexte, însă a fost grozav să ne regăsim în această experiență unică – un show TV despre ce știm noi să facem mai bine, afaceri. Aș prefera să nu aleg unul, însă menționez că în Imperiu ne-am luptat precum leii pentru proiectele valoroase.

Cum sunt proiectele în care ai investit?

Sunt oportune și cu o perspectivă de scalare rapidă, exact ce căutam. Cu Touch Design am pornit un marketing inspirațional aș putea spune, pentru a crea cererea pe proiecte mari și avem deja un proiect important finalizat la Dino Park Râșnov, cel mai mare terrarium vivarium din România.

Cu Sushi Time am pivotat către franciză și am deschis deja primul pilot al francizei în Constanța. Perfectăm modelul pentru piața națională, dar și internațională și ne dorim minim 10 francizați în 2021.

Din experiența emisiunii și nu numai, care sunt cele mai frecvente greșeli pe care le face un antreprenor la început de drum?

Să măsoare de prea multe ori și să nu acționeze sau să nu măsoare deloc și să acționeze greșit. E un echilibru fin aici și e important să ai un tempo de genul: plan, acțiune, evaluare, ajustări și repetă.

Daniela Marișcu

Este mai greu pentru o femeie să fie antreprenor în România?

Se pare că nu sau cel puțin nu simt eu, dar mă regăsesc de multe ori în situații în care antreprenorii bărbați nu cred că se regăsesc. Evit, însă, să dau atenție prejudecăților și clișeelor, important e obiectivul.

Ce le-ai transmite celor care se gândesc să investească în această perioadă destul de complicată? Întreb pentru că și tu ai ales drumul antreprenoriatului fix în criză economică din 2008.

Dacă ai surplusul necesar investiției, este un moment favorabil. Vor apărea oportunități pe care nu le găsești în piață atunci când e pe creștere, însă trebuie investit în domenii în care ai expertiză sau cel puțin o pasiune verificată și practică.

Care este cea mai importantă sau utilă lecție de viață (sau de business) pe care ai învățat-o? Și de la cine/ de unde?

Dacă nu te încerci tu, te încearcă viața spun eu. Cel puțin eu așa am înțeles până acum din această lecție de viață numită antreprenoriat cu aplicabilitate și în viața personală, nu doar cea profesională. Ideea e să te dezvolți, să nu cazi în rutină și plafonare, să iubești ceea ce faci cu atâta intensitate încât și atunci când ți-e greu să vrei să mergi înainte.

Și, ultima întrebare, Daniela Marișcu care sunt planurile tale de viitor?

Planurile sunt secretul modului meu de a funcționa eficient pe mai multe domenii.

Businessul de bază Aqua Azur crește și anul acesta din fericire, datorită unor contracte pe proiecte de aqua parc și un parc de distracții outdoor aflate în derulare pe proiectare și implementare, cultivate anterior pandemiei, astfel că suntem în condiții de funcționare normale, în ciuda situației neplăcute create de pandemie. Revenim pe piața de rezidențial, cu un concept de piscină rezidențială modulară, marcă proprie, pe care o vom distribui atât în România, cât și în Bulgaria.

Pentru mine, principalul focus anul acesta este IT-ul, domeniu în care am un business împreună cu un alt partener. Evenimentele pandemice m-au făcut să regândesc prioritățile în funcție de oportunități, astfel că aici sper că până la sfârșitul anului să ieșim în piață cu un produs de cloud revoluționar.

read
next
promoted
articles
loading...

Abonează-te la newsletter-ul LIFE.RO