Shoppingul este, de departe, terapia folosită (în mod inutil, aş zice) în zile sau perioade negre. Dar şi în cele albe. În oricare, ce mai!?
Însă, deşi nu dă rezultate decât pe termen scurt asupra psihicului (pe termen lung are doar asupra buzunarului), nimeni nu este dispus să renunţe la asta… La ce anume? La plăcere, pentru că, mai întâi despre asta vorbim în cazul shopping-ului. Plăcerea de a vedea ce este nou, ce au creat artiştii, plăcerea de a-ţi imagina cum ţi-ar sta (nu mai întreb dacă îţi şi trebuie, că sigur, nu!) dar e vorba mai întâi despre plăcere… şi despre călătorie, fireşte…
Ei, bine, cele mai bine cotate/văzute/căutate destinaţii pentru travel-shopping sunt:
New York. El ridică standardele în ceea ce priveşte shopping-ul, pentru că oferta din acest oraş este atât de densă, atât de variată, încât nimeni nu scapă, indiferent de bugetul pe care îl are. Fie că e mic sau mare, se găseşte orice pentru oricine. E suficient să intri în Bergdorf Goodman sau Barneys, în Macy’s sau într-un mic boutique din Soho. Doar dacă te plimbi pe Fifth Avenue şi atât şi nimic nu mai poate să te surprindă…
Dubai
Este, fără îndoială, numărul 2 mondial la cumpărături. În deşertul arid oazele reprezentate de mall-uri sunt vără doar şi poate mai tentante pentru shopaholici, decât e apa pentru însetaţi. În Dubai Mall unde găseşti de la pârtie de schi, până la numele cele mai răsunătoare ale luxului mondial, sau ale aurului, aşa cum este Gold Souk, magazinul unde bijuteriile sunt apoteotice.
Paris
Fără îndoială că Oraşul Luminilor este centrul Pământului când este vorba despre lux şi despre shopping-ul la magazinele flagship Chanel, Hermes, Givenchy, Louis Vuitton, dar şi când vorbim despre concept boutique-urile Colette– cel mai vechi, dar şi The Broken Arm sau L’Eclaireur.
Florenţa
Nicăieri nu găseşti atâta manufactură şi artizanat ca aici. De la pantofii Stefano Bemer produşi pe loc, până la parfumeria-muzeu Santa Maria Novella, de unde poţi cumpăra adevărate elixire.
Londra
În afară de magazinele clasice (cum ar fi Harrods), desigur că pieţele oraşului fac deliciul shopperilor profesionişti. Old Spitalfields Market, acolo unde poţi găsi produse hand-made sau ţinute pentru bărbaţi, Dover Street Market unde cumperi Comme de Garçons sau rochii Lanvin, Shoreditch unde în buticurile din containere este imposibil să nu găseşti ceva, chiar şi o eşarfă nebună, care va face furori în combinaţiile tale trăsnite.
Milano
Nu este un secret că mulţi români îţi fac cumpărăturile acolo, fie că este vorba despre fashion, fie despre mobilă. Săptămâna modei, dar şi Târgul de mobilă au devenit perioade clasice de shopping pentru cei interesaţi. Oraşul este locul de plecare, locul de naştere al unor branduri ca Dolce & Gabanna sau Prada, este locul cu designers hotels ca Burberry sau Armani. Două adrese: Via Monte Napoleone, sau Via della Spiga sunt suficiente.
Roma
Via dell’Orso şi Via del Governo Vecchio sunt străzile pe care înşişi designerii le recomandă. Prima este locul în care se află tot ce are Roma mai de seamă ca meşteşugari şi producători locali, cum ar fi bijutierul Massimo Maria Melis. A doua este un corespondent roman al zonei Soho din New York. Delfina Delettrez – un magazin de bijuterii sau Wools, paradisul bărbaţilor pentru care moda nu este doar un cuvânt în reviste.
Singapore
Insula este una dintre cele mai dorite în listele de vacanţă ale turiştilor, fiind exotică în felul ei: străzile sunt curate, spălate zilnic cu un fel de detergent, există aer condiţionat chiar pe stradă, mall-urile sunt ca nişte temple ale consumului, unele dintre ele arătând ca adevărate temple, cum ar fi Ngee Ann City, dar şi boutique-uri ca Haji Lane sau Soon Lee de unde poţi cumpăra outfit-uri sexy pentru cină.
Tokyo
Nu vei găsi un loc mai plin de magazine ciudate – cel puţin pentru cultura europeană – sau mai pline de lucruri… altfel, ca în Tokyo. Boutique-uri high-end, dar şi Daikanyama, zona cea plină de magazine aglomerate, de ateliere în care poţi cumpăra sau comanda aproape orice. Tokyo este, pentru cel pregătit să-l exploreze, un labirint de produse, de la cele tributare designului specific japonez, până la cele tipice de lux european sau oriental.