Ateliere de fashion şi shopping alternativ la #Creativo
Mai mult de 30 de ateliere gratuite de design vestimentar, consiliere şi dezvoltare personală, dar şi de demonstraţii cu vârful de gamă în materie de maşini şi utilaje folosite în industria textilă au atras peste 5.000 de pasionaţi de modă la The Ark unde a avut loc #Creativo, cea de-a doua ediţie a Clubului Social
Pentru două zile, The Ark Bucureşti a devenit centrul creativităţii. Pasionaţi de modă şi nu numai, designeri, antreprenori din domeniu, dar şi persoane care până în acest weekend nu au avut nicio legătură cu industria textilă au participat gratuit la workshopuri complexe, de la cusut şi brodat, croit după tipare sau drapaj până la consiliere pentru începerea unui business în domeniu, fashion PR ori styling. „Am realizat astăzi o pernuţă, deşi nu am mai pus niciodată mâna pe o maşină de cusut, mi se pare fascinant, mi-a plăcut foarte mult, aşa că am decis să mai încerc şi atelierul de schiţe şi crochiuri, unde am învăţat principiile de bază pentru a crea o piesă de design vestimentar”, a spus Irina Alexandrescu, 21 de ani, studentă la Facultatea de Medicină.
Inspiraţie şi modele de succes pentru creativi
În total, peste 400 de persoane au participat la atelierele gratuite şi au experimentat ce înseamnă să lucrezi în acest domeniu fascinant. „Ne-am dorit să oferim o mostră a vieţii de designer, a ceea ce presupune să fii parte din industria modei, indiferent dacă vorbim despre croitorie, proiectare vestimentară, design sau felul în care reuşeşti să-ţi spui povestea. Trainerii noştri sunt persoane cu o experienţă considerabilă, experţi în domeniu, cum este designerul Mirela Diaconu sau Ines Turturică, unul dintre cei mai apreciaţi specialişti în PR din România. Prin expertiza lor şi cu ajutorul partenerilor noştri ne dorim să oferim un sprijin real celor care vor să înceapă un business în domeniu şi să ofere o alternativă invaziei de produse made in China”, a declarat Vlad Iliescu, general manager Atelierele ILBAH, co-organizator #Creativo.
Alături de traineri au fost şi cei care au reuşit deja în fashion, cum este Răzvan Vâlceanu, care a schimbat jobul de top la una dintre cele mai mari companii din domeniul IT&C pentru a-şi urma pasiunea. „Am răspuns cu drag invitaţiei partenerilor de la Atelierele ILBAH fiindcă am sprijinit întotdeauna industria creativă. Prin conferinţa pe care am susţinut-o la #Creativo încerc să transmit celor din jur din experienţa şi, mai ales, din pasiunea mea. De aceea, am ales ca şi expoziţia de cămăşi, instalată în zona atelierelor de creaţie, să inspire şi să vorbească despre îmbinarea dintre artă şi măiestrie tehnică”, a declarat Răzvan Vâlceanu, designer.
Toţi vizitatorii de la #Creativo au putut participa şi la demonstraţiile oferite cu maşinile de cusut, surfilat, brodat şi de craft, casnice şi industriale, vârf de gamă pe piaţa de profil. „Ne bucurăm că am avut atât de mulţi vizitatori interesaţi de maşinile noastre, care au descoperit cât de multe lucruri pot realiza cu acestea, fără a face investiţii uriaşe şi ne bucurăm că le-am arătat celor care ne-au trecut pragul că această pasiune este una accesibilă din punct de vedere financiar, aplicabilă la orice vârstă şi indiferent de profesia de bază”, a declarat Dan Coandă, managing partner BroRom, importator oficial al maşinilor Brother şi co-organizator al evenimentului.
Shopping românesc, designeri din noua generaţie
Pe lângă maratonul de ateliere, conferinţe şi demonstraţii, vizitatorii #Creativo au putut admira şi o expoziţie a designerilor consacraţi, cum ar fi Mirela Diaconu, Răzvan Vâlceanu, Adrian Oianu, dar şi branduri noi cum sunt Gina Cas sau Maressia. Iar pentru că la un astfel de eveniment nu puteau lipsi designerii din generaţia nouă, peste 20 de expozanţi au încântat cu creaţiile lor. Moenra, Atelier Muna, Maison Ilia, Aranjat by Anne, Milena, Pink Amnesia by Iuliana Stanciu sunt nume noi din industria de fashion, designeri la început de drum care au adus la #Creativo colecţii fresh, funky, modele unicat sau în ediţie limitată.
Nu au lipsit nici ţinutele de ocazie sau concept, de la Sigma Fashion şi FeelFree, dar nici cele destinate micilor vizitatori ai #Creativo: cei mai veseli pantaloni din oraş de la Meg Wi Baby, hainele unicat de la mamele antreprenor de la asociaţia Work At Home Moms sau ţinutele asortate mame-fiică de la MiniMaxi Urban Style. Printre expozanţi s-au numărat şi artizani, maeştri ai cusutului şi ai brodatului care au adus la #Creativo accesorii, quilturi şi obiecte de decor – MAC Design şi Quilts and more, Miss Peony, Timega, Romanian Blouse şi EllaPatro.
De asemenea, la #Creativo au venit şi o mulţime de furnizori importanţi pentru dezvoltarea unui business în acest domeniu, dar şi pentru cei care doresc să realizeze haine sau obiecte de decor ca hobby, acasă: textile de la Fabrix.ro, tipare şi manechine de croitorie de la tiparedecroitorie.ro, accesorii de la Prym, maşini de cusut, brodat şi surfilat de la cusutsibrodat.ro.
Vedete la #Creativo
Conceptul #Creativo a atras şi nume sonore din industrie care nu au neapărat o legătură directă cu industria modei, dar care s-au simţit în largul lor la The Ark. Cristina Cioran, Crina Abrudan, Bianca Ioniţă, Anca Ţurcaşiu, Oana Mareş, Sonia Trifan sunt câteva dintre vedetele care au trecut pragul #Creativo. De altfel, Cristina Cioran chiar va începe în curând un curs de proiectare vestimentară, unde va învăţa să elaboreze tipare. „Cusutul, deşi nu are nicio legătură cu meseria mea, este o activitate care mă relaxează, te poate vindeca de depresie, iar de la colegele mele de breaslă ştiu că sunt la mare căutare croitorii buni şi mai ales proiectanţii de tipare, pentru care se oferă salarii considerabile”, a spus Cristina Cioran, care este şi ambasador al #Creativo.
Ediţia viitoare a #Creativo va avea loc în luna aprilie 2017 şi promite o surpriză de proporţii pentru micii antreprenori din industria modei, un sprijin real pentru dezvoltarea afacerilor şi revitalizarea industriei de fashion din România.