Balenciaga şochează din nou
Demna Gvasalia, actualul director de creaţie Balenciaga, este cunoscut ca unul dintre cei mai vizionari şi controversaţi creatori vestimentari ai momentului. A creat, în urmă cu câteva luni, o geantă identică cu cea de cumpărături Ikea (care costa nu mai puţin de 2.145 dolari şi care a declanşat un întreg scandal). A colaborat cu DHL şi Reebok (ca să amintim doar două dintre ele mai neaşteptate parteneriate) iar acum a făcut echipă cu Crocs, celebra companie care produce papucii din spumă de plastic cu acelaşi nume, pentru a crea o pereche de Crocs cu platformă de 10 cm.
Demna Gvasalia nu este primul designer care se inspiră din moda crocsilor, în urmă cu un an designerul scoţian Christopher Kane îşi urca pe podium, în cadrul unei prezentări de modă de la Tate Britain, colecţia de crocşi împodobiţi cu cristale colorate.
Mizând pe ideea de confort, Demna Gvasalia a creat un tip de crocs – pe care l-a dezvăluit în cadrul colecţiei de primăvară prezentată de curând la Săptămâna Modei de la Paris – mai ergonomici şi i-a împodobit cu flori, steaguri, stele şi logoul Balenciaga (care, apropo, a fost schimbat de curând constând într-un font simplu, de un negru intens pe fond gri).
Uşor ciudaţi, crocşii Balenciaga invocă, după cum scrie Vice, un model de pantofi vechi de secole, aşa numitul “chopine”, un pantof cu platformă înaltă purtat de femei la curţile veneţiene în timpul Renaşterii.
Nu ştim cu ce anume s-ar potrivi aceşti crocşi Balenciaga, care vor intra în magazine începând cu primăvara anului viitor, însă la cât de versatili par, ar putea fi purtaţi aproape cu orice.