Bârfa la locul de muncă. Cum să oprești totul înainte să devină toxic
Bârfa la locul de muncă este una dintre cele mai frecvente activități negative care poate distruge moralul unei companii și poate scădea productivitatea unei afaceri. Nu numai că este o risipă de timp și de energie, dar face rău atât angajaților, cât și reputației afacerii.
Bârfa reprezintă acţiunea de a denigra şi a defăima pe cineva, de a proiecta către anumite persoane aspecte inventate, negative, prin intermediul vorbirii. Întâlnită în toate mediile sociale, bârfa este considerată de sociologi o armă socială care se naşte din dorinţa fiecăruia de a abate atenţia de la sine către ceilalţi.
Unele dintre cele mai evidente efecte negative ale bârfei sunt: distrugerea relațiilor, a productivității la locul de muncă, poate distruge reputații, aducând nesiguranță și suferință omului care este bârfit.
Citește și: 5 motive pentru care te simţi nefericit la locul de muncă. Ce poţi face în legătură cu asta
Dacă ești bârfit la locul de muncă trebuie să știi că, probabil, nu vei putea să-i oprești pe alții să te vorbească de rău, dar ține de tine să găsești modalități de a te proteja.
Bârfa la locul de muncă. Cum să oprești totul înainte să devină toxic?
1. Ignoră bârfele
Cea mai bună soluție este să treci cu vederea bârfele, mai ales dacă ele au legătură cu lucruri nesemnificative. Poate nu îți stă în fire să nu te confrunți cu ceea ce te deranjează, dar uneori este mai bine să nu dai importanță unor comportamente care spun mai mult despre cum sunt alții, decât despre cum ești tu.
2. Află cine te bârfește
Este important să îți dai seama cine ți-a scos vorbele rele. Odată găsită persoana, o să-ți dai seama dacă merită să o abordezi sau nu. În cazul în care subiectul bârfei este unul care îți face rău, stai de vorbă cu cel care a început totul.
3. Concentrează-te pe ce ai de făcut
Indiferent de ce se întâmplă în jurul tău trebuie să îți aduci aminte care sunt responsabilitățile tale la locul de muncă, ce obiective ai de atins, care este rolul tău în cadrul companiei. Astfel, vei putea rămâne concentrat pe ce ai de făcut, nu pe lucrurile despre care se spune că le faci.
4. Adresează-te departamentului de resurse umane
Dacă simți că lucrurile scapă de sub control și bârfele te afectează profund, poți discuta cu departamentul de resurse umane. De la bârfă, la hârțuire, este un pas mic, așa că dacă tu consideri că s-a trecut această limită, poți lua oricând măsuri legale.