„Brad Pitt avea trei joburi îngrozitoare pentru a-şi permite orele de actorie şi viaţa de zi cu zi”, povesteşte Ivana Chubbuck, profesoara marilor actori de la Hollywood - LIFE.ro
Prima pagină » „Brad Pitt avea trei joburi îngrozitoare pentru a-şi permite orele de actorie şi viaţa de zi cu zi”, povesteşte Ivana Chubbuck, profesoara marilor actori de la Hollywood
„Brad Pitt avea trei joburi îngrozitoare pentru a-şi permite orele de actorie şi viaţa de zi cu zi”, povesteşte Ivana Chubbuck, profesoara marilor actori de la Hollywood
Aţi visat vreodată la o carieră în actorie? Sau pur şi simplu să aveţi succes în carieră? Acum puteţi păşi pe urmele marilor vedete de la Hollywood! Ivana Chubbuck, „profesoara” marilor actori deschide o şcoală în România.
life.ro vă invită să descoperiţi poveşti din spatele camerelor de luat vederi, poveşti despre munca şi efortul pe care le depun vedetele pentru a ajunge actori de succes, într-un interviu în exclusivitate cu Ivana Chubbuck, oferit de Magnolia Acting Studio.
Ivana Chubbuck, creatoarea tehnicii inovative şi larg răspândite „Chubbuck Technique”, părintele celor mai mari actori de la Hollywood (de la Halle Berry, James Franco, Brad Pitt, Jake Gyllenhaal, Terence Howard, Charlize Theron, Jon Voight, Jim Carrey, Eva Mendes, Jessica Biel, Beyonce, la Gerard Butler şi mulţi alţii) deschide porţile unei noi şcoli de actorie la Bucureşti, în perioada martie-mai 2018. Găsiţi detalii despre program şi înscrieri pe pagina Magnolia Acting Studio.
Cartea semnată de Chubbuck, „The Power of the Actor”, a fost tradusă în peste douăzeci de ţări şi a avut numeroase apariţii în publicaţii internaţionale precum The New York Times, People, Vogue, GQ, Vanity Fair, The London Times, The London Guardian şi multe altele.
Talentul său de a pune în valoare talentul altora este cunoscut în lumea întreagă. Iar marii actori de la Hollywood nu se sfiesc să o mărturisească:
Charlize Theron: „M-am dus, în sfârşit, la un curs de actorie din Los Angeles şi am întâlnit această profesoară minunată, Ivana Chubbuck. Ivana m-a învăţat cum să-mi iau emoţiile şi tot ce s-a întâmplat în viaţa mea şi să folosesc pentru a fi un actor eficient. Mizele trebuie să fie ridicate – aşa că a fost un loc interesant pentru mine să rămân demnă deşi am trecut prin multe încercări.”
Halle Berry:„Ivana Chubbuck este cel mai bun profesor al secolului douăzeci şi unu. Cunoaşterea ei profundă despre fiinta umană cât şi capacitatea de a transmite priceperea ei studenţilor săi sunt remarcabile. Metodele inovatoare de predare ale Ivanei completează şi rivalizează cu cele ale marilor profesori de actorie din trecut. Filozofia ei transcende ceea ce cunoşteam odinioară despre artă şi forţează actorii să descopere modalităţi autentice de a aduce complexitate pe ecran cât şi pe scenă. Sub tutela lui Ivana, cursul carierei mele cât şi profunzimea muncii depuse s-au schimbat dramatic.”
Ceea ce faci este cu adevărat fascinant şi cu toţii am vrea să ştim cum ai reuşit să pregăteşti unele dintre cele mai mari nume din lumea actoriei? Cum ai devenit profesor de actorie pentru toate aceste nume mari?
Întâi de toate, foarte mulţi dintre cei cu care am lucrat şi sunt nume mari în acest moment, erau necunoscuţi la început, erau oameni care locuiau în propriile maşini sau împărţeau un apartament de o cameră cu alţi şapte actori aflaţi în situaţia lor; aveau chiar două sau trei joburi. Brad Pitt, de exemplu, avea trei joburi îngrozitoare pentru a-şi permite orele de actorie şi viaţa de zi cu zi. De exemplu, a îmbrăcat acel „costum de pui” şi lucra ca promoter în faţa unui restaurant tematic. În plus, vindea ţigări sau alte articole. Prin urmare, foarte multe nume care acum sunt faimoase nu aveau nimic şi cu toate astea au fost dispuse să renunţe la un stil de viaţă confortabil şi şi-au dorit să exploreze măreţia în absolut tot ceea ce făceau, să înveţe enorm pentru ceea ce şi-au dorit. Niciunul dintre cei cu care am lucrat nu şi-a dorit să ajungă faimos, pentru că oamenii care îşi doresc faimă nu vor ajunge niciodată faimoşi. Practic, trebuie să fii mândru de munca pe care o faci şi aici intervin studiile. Trebuie să studiezi foarte mult pentru a fi măreţ şi fiecare dintre noi trebuie să ştie că succesul vine ca o confirmare a muncii bine făcute. Cu cât studiezi şi munceşti mai mult, cu atât mai de succes vei deveni. Fac munca asta de 36 de ani şi nu m-am gândit vreodată la bani şi faimă şi am ajutat atâţia actori să ajungă celebri începând de la zero, la modul cel mai serios. Dar au fost oameni care au muncit foarte mult şi au fost foarte tenace şi concentraţi pe ceea ce şi-au dorit să facă. E într-adevăr minunat sa vezi cum ajung oamenii de la nimic sa aibă totul. Educaţia şi studiul continuu sunt cheia succesului pentru fiecare dintre noi.
Care consideri ca este principala sarcina a unui începător într-ale actoriei?
Aş spune că fiecare dintre noi trebuie să înceapă dintr-un punct, într-un anume loc. Sfatul meu este să nu consideraţi că sunteţi începători, ci să consideraţi că este chiar prima zi din restul vieţii voastre. Am întâlnit foarte mulţi oameni care poate nu erau foarte talentaţi, dar aveau disciplina muncii şi erau dispuşi să-şi asume riscuri în alegerile pe care le-au făcut. Aceştia devin fără îndoială de succes, în comparaţie cu cei care mizează doar pe talentul lor înnăscut, care nu studiază şi care nu-şi asumă riscuri. Cei mai mulţi oameni faimoşi pe care i-am văzut şi i-am întâlnit sunt aceia care lucrează foarte mult şi îşi asumă riscuri în toate deciziile pe care le iau şi care, în plus, îşi asumă alegeri curajoase odată ce traversează frontierele actului artistic.
În afară de talent, ce alte calităţi ar putea recomanda pe cineva pentru a deveni un actor de succes?
Aşa cum spuneam şi la întrebarea precedentă, talentul nu este o componentă decisivă în parcursul unui actor. Este vorba de foarte, foarte multă muncă – despre etica muncii – şi asta înseamnă mult studiu. Le spun mereu celor cu care lucrez că pentru fiecare scenă pe care o au de pregătit la studioul meu din Los Angeles au nevoie de 6 până la 8 ore pe săptămână, iar Charlize Theron, de exemplu, nu numai că lucra 3-4 ore pe zi dar avea şi filmări la alte proiecte şi muncea la alte joburi pe care le avea în paralel. Alături de Halle Berry, pentru rolul din Monster’s Ball, am lucrat 2-3 ore pe zi, timp de trei săptămâni şi după cum ştiţi, a câştigat Oscarul. Aşa cum spuneam este vorba de foarte multă muncă, de foarte multe ore de studiu să ajungi până în punctul în care să descoperi cine eşti cu adevărat. Cei mai buni actori sunt întotdeauna oamenii care se cunosc pe ei înşişi şi care sunt oameni curajoşi. Toţi actorii cu care am lucrat şi încă lucrez sunt persoane curajoase care cred foarte mult în ceea ce fac şi sunt foarte implicate în această industrie a filmului – o industrie în care de foarte multe ori eşti refuzat şi în care este foarte greu să reuşeşti. Studiul intens te face să nu crezi în rezultate mediocre, ci să oferi tot ce ai mai bun din tine.
Profilul participantului la aceste cursuri trebuie sa fie cel al unuia de actor sau tehnica Chubbuck se pretează tuturor celor care caută succes în carieră?
Tehnica mea este bazată pe felul în care personajul din fiecare scenariu îşi foloseşte propria durere, traumă, nesiguranţele pe care le are în viaţă, cât şi fricile drept combustibil pentru a atinge oricare din obiectivele pe care le are în viaţa reală sau pe scenă. În concluzie, înseamnă că noi ne folosim toată această durere, frică sau nesiguranţă şi le transformăm în abilităţi pentru a ne autodepăşi şi a câştiga tot ce ne dorim din scena respectivă. Este chiar un mod foarte bun de a folosi metoda şi în viaţa reală, nu doar în rolul unor personaje. Chiar şi viaţa trebuie trăită într-un mod cu totul şi cu totul special şi asta o putem face doar recunoscând defectele, fricile şi temerile pe care le avem. În plus, mereu trebuie să ne autodepăşim pentru a avea succes în carieră şi în orice domeniul in care dorim să excelăm. Chiar şi în dragoste! Oamenii dinamici, care îşi folosesc toate aceste temeri pentru a le depăşi şi a creşte sunt cei care vor avea succes şi se vor baza pe dinamică în orice călătorie a vieţii.
Unii oameni cred că după anii din şcoala de teatru ai terminat de studiat, în timp ce la Hollywood este doar începutul. De cât de mult efort ai nevoie pentru a deveni un actor de succes?
Cu riscul de a mă repeta – dar mereu am să spun acelaşi lucru – studiu, studiu, studiu şi foarte multă muncă… acestea sunt secretele pe baza cărora oricare dintre noi poate avea parte de succes. Tehnica mea s-a dovedit a fi de mare succes pentru actorii de film sau de teatru de pretutindeni, actori nominalizaţi şi câştigători de Oscar, Emmy, Tony sau cu premii primite în ţara lor. Am şcoli în toată lumea şi vă spun cu toată dragostea că abia aştept să-i întâlnesc pe noii mei prieteni din România. Sunt sigură că mulţi dintre voi veţi prospera în domeniile voastre de activitate nu numai în România, ci peste tot în lume. Abia aştept să lucrez cu participanţii la curs în România şi îi ajut să atingă succesul în oricare ar fi proiectul lor.
Ce anume îţi întreţine pasiunea pentru ceea ce faci?
Lucrez cu mari actori, producători şi scenarişti pentru fiecare proiect şi fiecare personaj. Ador faptul că întâlnesc atâţia oameni atât de diferiţi şi lucrez cu ei din momentul în care primesc scenariul şi până la descoperirea şi cunoaşterea personajului. Întotdeauna lucrurile se schimbă, totul e atât de diferit, oamenii sunt unici, speciali. Oamenii cu care lucrez sunt o resursă inepuizabilă pentru mine, mă ajută să mă descopăr şi îmi dau forţă să-i fac să-şi rezolve de fapt problemele pe care le au în scenariu, dar şi în viaţa reală. Nu ai cum sa nu fii recunoscător atunci când tu eşti persoana care le dă putere şi curaj să meargă mai departe pe scenă în recunoaşterea personajului sau în viaţa de zi cu zi.
David Lipper, partenerul tău de peste 20 de ani, vine la Bucureşti pentru a preda tehnica Chubbuck. Chiar acum, filmează cu Nicole Kidman pentru ultimul ei film de la Hollywood. Ne puteţi spune mai multe detalii despre el pentru toţi cei care vor participa la cursurile de actorie?
Întâi de toate, el a mai fost in România şi foarte mulţi dintre studenţii lui au avut parte de succes ca actori şi au primit foarte multe roluri chiar în filme făcute aici, în Hollywood – în filme sau seriale mari, de succes. David a dovedit nu doar că e un profesor foarte bun care înţelege şi predă această metodă, dar şi faptul că persoanele care iau fost studenţi au obţinut roluri importante în filmele americane. Ar trebui să vă simţiţi norocoşi că-l aveţi pe David în România, cu atât mai mult cu cât vă poate împărtăşi din experienţele lui ca actor. Este un om deosebit care vă va ajuta să înţelegeţi şi să descoperiţi „Chubbuck Technique”, cu atât mai mult cu cât această tehnică lucrează foarte mult cu partea psihologică a fiecăruia dintre noi, cât şi cu fiinţa noastră umană pe care trebuie să o transpunem în personajul din fiecare scenariu. David Lipper ştie foarte bine cum să lucreze cu oamenii şi faptul că a jucat în filme alături de actori precum Nicole Kidman ar trebui să vă facă să vă simţiţi norocoşi că aveţi o astfel de oportunitate.
Există vreo diferenţă între Ivana ca profesoară şi Ivana ca persoană?
Pot spune despre mine că sunt o persoană autentică. Bună sau rea, sunt o femeie autentică şi cu picioarele bine înfipte pe pământ. Sunt autentică şi cu studenţii şi actorii cu care lucrez, dar şi în viaţa de zi cu zi. Cred foarte mult că defectele şi imperfecţiunile mă fac ceea ce sunt azi, iar oamenii cu care intru în contact simt asta şi le creşte stima de sine şi renunţă într-un fel la a mai avea atitudinea de victimă. De fapt despre asta este vorba: a renunţa la a mai fi o victimă. Dacă aş deveni o altă persoană atunci când predau şi lucrez cu actorii mei, în mod cert mi-aş pierde autenticitatea şi nu aş mai crede cu aceeaşi tărie în ceea ce fac. Mi-a plăcut mereu să văd lucrurile aşa cum sunt ele de fapt şi să învăţ cum sa folosesc ceea ce am învăţat pentru a evolua şi a deveni un om mai bun.
Spuneţi mereu că atunci când elevii învaţă şi dvs. învăţaţi în acelaşi timp. Ne puteţi da detalii? Cum se întâmplă mai exact?
Fiecare scenariu şi fiecare conversaţie sunt unice atunci când am de-a face cu studenţii mei, producători sau scenarişti, sportivi sau cântăreţi care îşi doresc o carieră în actorie sau succes în domeniile în care îşi desfăşoară activitatea. Încerc împreună cu studenţii mei să găsim o corelaţie între experienţele personale ale fiecăruia cu povestea personajului din scenariu. E o călătorie în care personajele au o istorie, chiar o revelaţie – trebuie să înţelegi comportamentul personajului şi să nu-l judeci sub nicio formă. Este foarte important să nu judecăm arta şi să încercăm să înţelegem personajul pe care îl interpretăm. Mă mir de cât de mult cresc şi învăţ cu fiecare seminar pe care îl susţin peste tot în lume. Spun mereu că dacă un profesor se opreşte din învăţat atunci ar trebui să se oprească din a preda studenţilor. Cred cu tărie că aceasta e reţeta dezvoltării, explorării şi creşterii fiecăruia dintre noi, iar eu asta încerc să fac la cursurile şi pregătirile cu actorii mei. Sunt convinsă că drumul meu înseamnă să contribui cu ceva în mediul în care mă desfăşor prin intermediul artei.