Ce-a adus nou Salonul Nautic Internaţional - LIFE.ro
Sari la conținut

Ce-a adus nou Salonul Nautic Internaţional

Share this article
Ajuns la a 8-a ediţie Salonul Nautic Internaţional Bucureşti reuşeşte şi anul acesta să adune laolaltă principalele companii nautice. Cei ce au ajuns la Romexpo în perioada de 24 – 27 martie 2016 au avut ocazia să admirae sau să cumpăre ambarcaţiuni de diferite tipuri de la simplul caiac până la bărci cu motoare puternice. De asemenea, au putut şi să-şi cumpere diferite echipamente, ca de exemplu accesorii de barcă sau obiecte de îmbrăcăminte specifice pentru navigaţie. Nu au lipsit nici ofertele pentru cei ce doresc să înveţe tainele navigaţiei sau cei ce vor să participe la o croazieră pe mare.
 
Croaziere cu ambarcaţiuni de concurs
 
Unul din standurile care mi-a atras atenţia a fost al celor de la Mojo Sailing. Ei au recreat atmosfera unei marine şi m-au invitat pe pontonul lor bine improvizat unde am stat de vorba cu Cătălin Corduneanu (skipper pe ambarcaţiunea Mojo şi managing partner la Mojo Sailing). Deoarece la yachting cursele nu sunt premiate cu bani, iar sponsorii sunt foarte puţini, deci finanţarea din alte surse decât cele proprii este aproape imposibilă, echipa Mojo Sailing a venit cu un concept nou în care cruising-ul susţine racing-ul.
 
Concret, între regatele de yachting, echipajul îşi pune barca împreună cu skipperul la dispoziţie pentru a face  croaziere atât în România cât şi în alte ţări. Din banii câştigaţi, echipajul îşi poate cumpăra echipamente şi materiale necesare pentru a susţine atât performanţa bărcii cât şi cea a echipajului. Destinaţia cea mai importantă a echipei anul acesta este Campionatul European Offshore din Grecia, fapt pentru care  echipa Mojo Sailing oferă celor pasionaţi oportunitatea de a călători din România până în Grecia.
 
Oferta este: 7 zile ( 27.06.2016 – 03.07.2016), plecare  Marina Limanu, Romania destinaţie Salonic, Grecia, 495€ / persoana. INCLUDE: ambarcaţiune, skipper, motorină, taxe portuare, apă plată, cafea, cazare la bord, end-cleaning şi transport rutier de la Salonic la Bucureşti. 
 
Cei care nu se încadrează în perioada de plecare din România, pot face aceasta excursie de la Salonic la Limanu, iar transportul rutier până la Salonic intră, de asemenea, în preţul numit mai sus. Locurile care se pot vedea în timpul excursiei sunt: Bosfor, Istanbul West, Insulele Marmara, Gokceada şi Limnos, şi oraşul Salonic.
 
Alte oferte pe care echipa Mojo Sailing le oferă, sunt navigaţii pe coasta Bulgariei şi a României şi Week-end Cruising aceasta din urmă fiind şi cea mai ieftină varianta de a petrece timpul la bordul ambarcaţiunii cu un cost  de 115 euro/persoană.
Pentru mai multe detalii puteţi intra pe site-ul Mojo Sailing sau Mojo Sailing.
 
Şcoala de navigaţie cu 48 de ore de practică pe mare
 
Un alt stand la care m-am oprit a fost al celor de la SetSail. SetSail Nautic School este şcoala de yachting care transformă oamenii obişnuiţi în navigatori pasionaţi. Cursurile teoretice se desfasoară în Bucureşti la The Ark, iar instructorii transformă orele de curs în experienţe captivante. Mândria şcolii este programul de practică care constă în 48 de ore de navigaţie pe Marea Neagră sub îndrumarea căpitanului Sorin Drugan care este unul din cei mai experimentaţi skipperi din România. 
 
 
Preţul cursurilor este de 500€ şi poţi obţine o reducere de 10% dacă vii cu un prieten. 
 
SetSail este singura şcoală care oferă continuitate cursanţilor prin programul SetSail Yachting Teams care oferă şansa de a participa la campionatele naţionale de yachting pe velierele şcolii. Pentru sezonul 2016, cinci veliere au deja echipaj complet şi sunt gata de start, iar cel de al 6-lea echipaj mai caută 4 membri. Preţul este de 1000€/persoana şi include locul pe barcă la toate cele 8 regate, la antrenamente şi cazare la bord pe durata curselor. Găseşti detalii pe site-ul şcolii. 
 
Bubble 12, velier românesc de familie
 
Prin mulţimea bărcilor şi a standurilor, am observat un velier de producţie românească. Bubble 12 este o barcă perfectă pentru familie, o barcă spaţioasă, uşor de armat şi manevrat, iar datorită faptului că are o greutate mică poate fi lansată uşor la apă fără a avea nevoie de locuri cu ponton.
 
Bubble 12 punctează la capitolul siguranţa datorită construcţiei din placaj, iar navigaţia este una bună atât în momente de vânt slab, cât şi în momente de vânt puternic. Acest lucru se datorează raportului bine făcut dintre greutatea cocii şi suprafaţa velică. 
 
Pentru a spori confortul la bordul ambarcaţiunii, poţi opta pentru accesorii precum o masă pliantă specială pentru cockpit, dar şi pentru posibilitatea de a-l închide şi a-l transforma într-un spaţiu de dormit pentru 1-2 persoane. Kit-ul pentru Bubble 12 este destinat construcţiei de către amatori şi include: fibră de sticlă, răşină epoxidică  pentru realizarea cocii cârmei derivorului, 8 plăci de placaj marin de Okume, catarg, vele, ghiu etc.
 
Timpul necesar pentru construire este de aproximativ 40-60 de ore, iar preţul kitului este de aproximativ 3000 €.
Barca are o lungime de 3,75 m, o lăţime de 1,70m, catargul şi ghiul sunt din aluminiu, greutatea cocii este de 70 kg şi asigură transportul a 1-3 adulţi sau 2 adulţi şi 2 copii. Designul ei este realizat exclusiv de Octavian S. Jurma. Detalii pe site-ul companiei. 
 
 
 
  
 

 

Share this article

Citește mai multe


Creșterea taxelor | Ce se întâmplă cu banii de pensii ai românilor și cu investițiile la bursă
Cu investiții totale de 23,5 mld. lei pe bursă – adică aproape un sfert din banii de pensii private ai românilor – fo...
Creșterea taxelor | Biriș pune punctul pe ”i”: Pierdem miliarde din PNRR sau supărăm mediul de afaceri?
Pus în fața unui deficit bugetar scăpat de sub control, Guvernul României are în prezent de ales: crește impozitele ș...
Cum se simte oboseala cauzată de cancer. Apare aproape în toate tipurile de neoplasme avansate
Cum se simte oboseala de la cancer? Oboseala este un simptom comun al cancerelor avansate, însă acest tip de oboseală...
Asociația Caritas Alba Iulia, despre reforma sistemului de asistență socială: Serviciul social nu e muzeu
Asociația Caritas Alba Iulia, despre reforma sistemului de asistență socială: Serviciul social nu e muzeu Sectorul fu...
Animalul de companie are o respirație urât mirositoare? Iată câteva cauze
Nimic nu se compară cu afecțiunea câinelui, cu excepția cazului în care animalul de companie are un caz grav de halit...
Cum dansează pe manele mireasa lui Oțil și nașa Roxana Ionescu. Ramona Olaru și Diana Munteanu, campioane și ele
Dani Oțil și Gabriela Prisăcariu au făcut cununia religioasă duminică, 30 iulie, la 2 ani de când au devenit soț și s...
Spune-le și altora