Chanel la Havana – farmec caraibean şi controversă
Orice se poate spune despre Karl Lagerfeld mai puţin că este conformist. Sau repetitiv. Nici ultimei sale colecţii pentru Chanel nu i se pot alătura aceste două atribute, căci linia „Cruise” creată de marea casă de modă între sezoane a fost lansată cu fast şi extravaganţă la Havana.
După ce anul trecut Cuba a anunţat dezgheţarea relaţiilor cu lumea capitalistă, ţara comunistă surprinde prin găzduirea show-ului de modă Chanel, un brand care nu se găseşte la nici un magazin din Havana şi nici nu este la îndemâna cubanezilor, chiar şi dacă s-ar găsi. Dincolo de acest aspect controversat, defilarea de modă Chanel a stârnit curiozitate şi efervescenţă printre locuitorii Havanei care s-au înghesuit să zărească de la distanţă nume grele ale modei, printre care şi cele două muze al lui Lagerfeld, Gisele Bundchen şi Vanessa Paradis.
Colecţia prezentată reinterpretează ţinutele pline de farmec ale cubanezilor dinainte de victoria lui Fidel Castro, cu detalii precum pălăriile Panama sau pantofii în două culori tip Oxford shoes, dar şi simbolul revoluţiei comuniste – bereta neagră –, transformând-o într-un accesoriu şic din paiete, cu însemne Chanel.
Lagerfeld a indus ideea de întoarcere la rădăcini, colecţia „Cruise” fiind gândită încă de la începuturile sale drept inspiraţie pentru americanii care fugeau în Caraibe de frigul şi cenuşiul primăverii temperate. Mai mult, designerul a spus că s-a lăsat pătruns de bogăţia culturală şi deschiderea Cubei.
Atunci când cei din vechea gardă comunistă au întrebat îngrijoraţi de brusca deschidere a Cubei către valorile Occidentale ce ar trebui să facă pe mai departe, Raul Castro, preşedintele Cubei, le-a reamintit că au nepoţi de crescut. Probabil că pe atunci Raul Castro nu ştia că urmează acest show grandios chiar pe străzile Havanei, altfel i-ar fi trimis pe bătrânii comunişti de la conducerea ţării să admire fetele frumoase.
;