Christopher Nolan şi Sofia Coppola îşi îndeamnă fanii să vizioneze filmele în cinematografe, nu pe Netflix
Este ştiut: Netflix, gigantul american din domeniul streamingului video, are un succes din ce în ce mai mare în rândul cinefililor dar şi al cineaştilor (unul dintre aceştia este actorul Adam Sandler, care a bătut palma cu reprezentanţii platformei americane pentru patru filme, dar şi Martin Scorsese, care a cedat platformei drepturile de difuzare pentru filmul „The Irishman”). Nu toţi sunt însă pro Netflix, printre cei care consideră că cinematograful este singurul loc în care trebuie vizionat un film numărându-se regizorii Christopher Nolan şi Sofia Coppola. Prezenţi la CinemaCon (The Official Convention of The National Association of Theatre Owners), desfăşurat între 28 şi 31 martie la Las Vegas – unde şi-au prezentat cele mai noi filme (“The Beguiled” şi “Dunkirk”, ce vor avea premiera în luna iulie), cei doi şi-au îndemnat fanii să vizioneze filmele în cinematografe, acolo unde “au fost menite să fie văzute”. Vorbind despre “Dunkirk”, o dramă despre cel de-Al Doilea Război Mondial ce îi are în distribuţie pe Tom Hardy, Cillian Murphy, Mark Rylance şi Kenneth Branagh, Nolan a precizat: “ Aceasta este o poveste menită să te transporte, prin suspans, şi să te facă să simţi că eşti acolo iar singurul mod de a face posibil acest lucru este de a a-l vedea în cinematograf”.
La fel şi Sofia Coppola, în prezentarea filmului “The Beguiled”, un remake după filmul lui Clint Eastwood (despre războiul civil) în care joacă Colin Farrell, Nicole Kidman şi Kirsten Dunst, şi-a exprimat dorinţa ca: “oamenii să-l vadă în cinematografe, acolo unde este menit să fie văzut”.
“Netflix my ass”, a spus Tom Rothman de la Sony Pictures Entertainment în prezentarea remake-ului după “Blade Runner”, exprimându-şi, astfel, şi el aversiunea faţă de platformele de streaming.
Platforme de streaming versus cinematografe este un subiect din ce în ce mai dezbătut în industria filmului. Şi cu siguranţă nu va înceta să împartă publicul nici de aici înainte luând în considerare, pe de-o parte, succesul covârşitor pe care îl au Netflix şi Amazon, ca să amintim doar două dintre ele, şi, pe de altă parte, atitudinea fermă a unor oameni îndrăgostiţi încă de ideea clasică a vizionării unui film.