Cum a început povestea Lime? Cine sunt fondatorii acesteia, Toby Sun și Brad Bao? Și cât costă un drum cu această trotinetă electrică - LIFE.ro
Sari la conținut

Cum a început povestea Lime? Cine sunt fondatorii acesteia, Toby Sun și Brad Bao? Și cât costă un drum cu această trotinetă electrică

Cum a pornit povestea Lime? Cine sunt cei doi oameni din spatele acestui business? Și cum le-a venit ideea care revoluționează astăzi orașele?
Share this article

Așa cum Uber a revoluționat industria taxiurilor prin digitalizare, Lime a reușit să cucerească orașele din întreaga lume prin biciclete și, mai ales, prin trotinetele pe care le poți închiria cu doar un click într-o aplicație de mobil. Practic Toby Sun și Brad Bao, oamenii care se află în spatele Lime, au reușit să combine utilul cu plăcutul, așa cum ne place nouă românilor. Și au adus de curând trotinetele și în capitala noastră. De atunci, tot Bucureștiul este plin de aceste jucării electrice verzi.

Pare simplu, rapid și destul de amuzant … cel puțin de pe margine. Și asta pentru că Bucureștiul nu pare un loc prea prietenos cu lămâile vitezomane. Dar, na, ce nu face omul pentru a ajunge la o întâlnire? Mai ales când totul este foarte simplu de folosit. Deși nu la fel de ieftin. Și asta pentru că un drum cu Lime-ul poate ajunge sau chiar depăși prețul unei curse cu taxiul sau cu Uber-ul. Dar să lăsăm toate aceste organizări pe mai târziu, o să avem timp să le discutăm în rândurile de mai jos. Până atunci, să vorbim puțin despre Toby Sun și Brad Bao.

Așadar, cine sunt cei doi oameni care și-au dorit să schimbe lumea

Povestea Lime a pornit de la Burning Man, cel mai tare festival din lume. Locul în care creativitatea nu are nicio barieră. În care libertatea este obligatorie. În care zeci de mii de oameni vin și își construiesc, preț de un festival, o lume a lor – cu reguli, distracții, restricții, respect, libertate. Iar la final, totul dispare într-un mare foc pentru ca ediția de anul viitor să poate fi construită de la zero.

Aici oamenii vin să își învingă temerile, să își șteargă traumele, să își vindece rănile. Dar și să creeze. Așa au făcut-o Sun și Bao. Acolo, în locul în care nimeni nu are bani, dar nici judecăți, cei doi și-au dat seama că mai bine de 70,000 de oameni pot trăi foarte bine și fără mașini. Și așa s-a aprins ideea care a rezonat foarte bine cu personalitatea celor doi.

Sun s-a născut și a copilărit în Shenzhen. Și de atunci iubea să meargă cu bicicleta, să descopere lumea mergând și să intre în contact cu tot ce îi putea ea oferi. Iar acum ceva ani, atunci când a devenit tată și-a dat seama că își dorește o lume în care oamenii să aibă grijă de mediu, dar să se și bucure de lume așa cum o făcea el în copilărie. Și cumva, Lime a pornit de la această dorință – aceea de a transforma orașele în locuri în care oamenii să poată trăi și peste zeci de ani.

Totul a pornit de la biciclete: istoria Lime pe scurt

LimeBike a fost înființat în ianuarie 2017 și a reușit să strângă investiții de nu mai puțin de 12 milioane de dolari până în luna martie. Compania a avut prima locație în cadrul Universității North Carolina din Greensboro și avea la lansare doar 120 de biciclete. Până în luna iulie a reușit să se extindă în alte câteva oreșe – Key Biscayne, Florida, South Bend, Indiana și South Lake Tahoe, California. Și tot atunci a devenit, cu 500 de unități, cel de-al doilea furnizor de bikesharing din Seattle, Washington.

Lime
Fondatorii Lime: Toby Sun și Brad Bao | Foto: Cnet

Finalulul primului an a însemnat o nouă rundă de finanțare și LimeBike a ajuns să valoreze până în 2018 nu mai puțin de 1,1 miliarde de dolari, transformând-o într-un companie unicorn. Iar la vremea respectivă aceasta nu oferea clienților decât posibilitatea să închirieze biciclete. Lucru care s-a schimbat în mai 2018, odată cu rebranduirea companiei în „Lime” și cu parteneriatul pe care l-au semnat cu firma Segway pentru a produce trotinete. În cele din urmă, la finalul verii, Lime semnează un deal cu Uber pentru a produce biciclete electrice … extinzând serviciile gigantului american care voia să lanseze Uber Bikes. Și așa a început să se scrie povestea de succes a Lime.

Lime își dorește orașe în care focusul să nu mai fie pe mașini, ci pe oameni

Astăzi, cei doi fondatori Toby Sun și Brad Bao au transformat o idee într-o revoluție a transportului urban. Iar produsele Lime au ajuns să fie folosite de oameni din aproape toate colțurile lumii. Și de ceva timp și de cei din București.


Citește și: Cât se câștigă cu Uber Eats? Mărturia unei tinere livratoare ce a făcut recomandări pentru Uber Eats


Cum funcționează trotinetele verzi

Totul începe cu telefonul din buzunarul tău. Îți descarci aplicația lor de mobile și cauți cea mai apropiată trotinetă. O poți și suna dacă vrei. În acest fel ea va cânta până când o vei găsi. Ce drăguț, nu? După ce v-ați găsit, trebuie să o plătești (nu mai pare drăguț acum, nu?).

Pentru a debloca trebuie să scanezi codul trotinetei în aplicație și să plătești trei lei. Apoi tot ce trebuie să faci este să te urci pe trotinetă și să ai grijă la pietoni și la trafic și la asfalt și la gropi. Simplu, nu?

Toată distracția te costă cât vrei tu – ținând cont că plimbarea este de 60 de bani pe minut. Practic, cu cât mergi mai încet, cu atât plătești mai mult. De pildă, dacă mergi cu 10-15 kilometri pe oră, plătești probabil mai mult decât o cursă cu taxiul pentru că timpul de deplasare va fi mai mare. Dar dacă ești curajos și atingi viteza maximă de 24 km/h, scurtezi timpul și poți plăti doar nouă lei pentru o cursă de zece minute, adică mai ieftin decât Uber-ul.

La final nu doar că te-a dus la destinație, dar te-ai și distrat pe drum. Ce să mai, e mai bine decât să stai în căldura din autobuz, mai amuzant decât în traficul cu care te lupți în taxi și clar mai ușor decât să cauți loc de parcare prin capitală. Și asta pentru că la finalul relației, poți lăsa trotineta unde vrei (de preferat ar fi să te porți frumos că nu se știe când vă mai revedeți).

Share this article

Citește mai multe


Creșterea taxelor | Ce se întâmplă cu banii de pensii ai românilor și cu investițiile la bursă
Cu investiții totale de 23,5 mld. lei pe bursă – adică aproape un sfert din banii de pensii private ai românilor – fo...
Creșterea taxelor | Biriș pune punctul pe ”i”: Pierdem miliarde din PNRR sau supărăm mediul de afaceri?
Pus în fața unui deficit bugetar scăpat de sub control, Guvernul României are în prezent de ales: crește impozitele ș...
Cum se simte oboseala cauzată de cancer. Apare aproape în toate tipurile de neoplasme avansate
Cum se simte oboseala de la cancer? Oboseala este un simptom comun al cancerelor avansate, însă acest tip de oboseală...
Asociația Caritas Alba Iulia, despre reforma sistemului de asistență socială: Serviciul social nu e muzeu
Asociația Caritas Alba Iulia, despre reforma sistemului de asistență socială: Serviciul social nu e muzeu Sectorul fu...
Animalul de companie are o respirație urât mirositoare? Iată câteva cauze
Nimic nu se compară cu afecțiunea câinelui, cu excepția cazului în care animalul de companie are un caz grav de halit...
Cum dansează pe manele mireasa lui Oțil și nașa Roxana Ionescu. Ramona Olaru și Diana Munteanu, campioane și ele
Dani Oțil și Gabriela Prisăcariu au făcut cununia religioasă duminică, 30 iulie, la 2 ani de când au devenit soț și s...
Spune-le și altora