Cum să îți transformi afacerea într-un brand
Foarte mulți dintre noi nu fac o diferențiere între „marcă ” și „brand” și investesc sume generoase în crearea de logo-uri și campanii de marketing care să-i ajute în conturarea unui brand pe piață, fără a-i înțelege sensul.
Marca este un element care diferențiază un produs sau serviciu de altele existente pe piață și poate fi un simbol, cuvânt, mesaj sau desen. Toate companiile au o marcă, dar puține au reușit să construiască un brand.
Brandul este imaginea pe care o are un produs sau o companie în ochii clientului, un amestec de impresii, așteptări, sentimente și trăiri pe care consumatorul le dezvolta și menține prin utililizarea acelui produs sau serviciu. Să transformi o afacere într-un brand nu este ușor și necesită timp, dar cu răbdare, implicare și abordarea potrivită, rezultatele vor apărea.
Pentru a construi într-un mod eficient un brand, poți să ții cont de următorii pași:
- Efectuarea unei analize a pieței pentru o bună înțelegere a consumatorilor și a nevoii de consum. Astfel, poți identifica așteptările clienților sau nemulțumirile față de competitori și îți poți adapta produsul folosind aceste informații.
- Alegerea pieței țintă. Este foarte important să decizi de la început cărei categorii de clienți te adresezi, deoarece brandul vizează impactul pe care produsul tău îl are asupra acestora. Dacă vinzi tricouri cu imprimeuri colorate și comice, cel mai probabil strategia de branding va fi dezvoltată ținând cont de percepția adolescenților și a tinerilor sub 30 de ani. Mesajul va fi unul cool și energetic, nu conservator și profund.
- Stabilirea obiectivelor, valorilor și misiunii companiei. În construirea unui brand un rol esențial îl are și poziția companiei în piață, viziunea și valorile acesteia. Imaginea companiei ajută enorm în consolidarea unui brand. Dacă promovăm imaginea unei companii axate pe calitate și profesionalism, încrederea consumatorilor va crește și prin urmare și brandul.
- Promovarea brandului. După ce am stabilit segmentul de clienți țintă și obiectivele companiei, urmează să ne promovăm. Nu trebuie să uităm faptul că noi vindem beneficiile produsului, nu produsul în sine, prin urmare este necesară o analiză detaliată a acestora înainte de a decide mesajul campaniilor de marketing.
Clienții vor cumpăra povestea din spatele produsului, promisiunea unei senzații, emoția pe care o transmitem. Dacă reușim să transpunem mesajul într-o poveste care să le trezească emoții, interes și curiozitate, utilizând aceste sfaturi care au stat la baza multor afaceri de succes, strategia este una reușită.
Conform statisticilor, 64% dintre consumatori dezvoltă loialitate față de un brand când împărtășesc aceleași valori. Atât povestea cât și mesajul trebuie să fie pline de inovație, emoție, transparență, originalitate și adevăr.
Scopul nostru este să atragem clienții, să îi mulțumim și implicit să îi fidelizăm. Un brand bine construit conferă clienților garanția calității și încredere.
Cel mai important este să respectam valorile și standardele promise și să fim într-un continuu proces de perfecționare și schimbare conform dorințelor consumatorilor. Credibilitatea stă la baza oricărui brand de succes, fiind factorul decisiv în procesul de cumpărare.
Înarmează -te cu răbdare, împachetează frumos beneficiile produsului tău, promovează-le în cel mai original mod și vânzările tale vor exploda. Investește timp, pasiune și emoții și afacerea ta va crește sub umbrela unui brand solid.