Daniel Day, tăticul modei hip-hop, este imaginea campaniei de toamnă Gucci
În luna iunie, când îşi prezenta show-ul Cruise la Florenţa, casa de modă Gucci era acuzată că ar fi copiat un model de haină creată în anii ’80 de outfitter-ul Dapper Dan (pe numele adevărat Daniel Day). Acum, la aproximativ trei luni de la acel moment, cei doi au făcut echipă în proiecte care par a-i avantaja pe amândoi.
Pe de-o parte, Dapper Dan – cunoscut în anii ’80 pentru magazinul lui din 125th Street din Harlem, New York, unde îşi vindea hainele personalizate şi unde a luat, practic, naştere moda hip-hop-ului, aici îmbrăcându-se vedete ale genului precum Eric B. şi Rakim, KRS-One, LL Cool J, Run DMC – a devenit imaginea oficială a campaniei de toamnă Gucci. Gândită de directorul creativ Alessandro Michele, campania constă în fotografii în care designerul de culoare, îmbrăcat în haine ale colecţiei de toamnă Gucci, pozează în apropierea casei lui din Harlem, cu localnici care merg pe bicicletă, fac sport sau beau o duşcă.
Pe de altă parte, Gucci îl ajută pe Dapper Dan să-şi repună pe picoare o afacere care a murit în 1992, când magazinul lui din Harlem a fost închis. Mai exact, Gucci va prelua noul magazin, care va fi deschis până la sfârşitul anului şi care va furniza materiale pentru haine personalizate, cei doi urmând să colaboreze şi pentru o colecţie-capsulă ce va fi vândută în magazinele Gucci din întreaga lume.
Această colaborare pare a fi aşadar, pe de-o parte, o confirmare a faptului că Gucci a folosit drept model o creaţie de Daniel Day (a recunoscut, de altfel, spunând că a adus astfel un omagiu modei din Harlem-ul anilor ’80) iar, pe de altă parte, o recunoaştere a faptului că outsideri, aşa cum era Daniel Day la începutul carierei, sunt astăzi lideri în lumea modei.