De ce au succes produsele de design? Răspund invitaţii MATERIA
În avanpremiera MATERIA, primul târg de design contemporan în piele, organizatorii evenimentului au facilitat o discuţie deschisă liberă în cadrul unei conferinţe dedicate comunităţii designerilor care lucrează în piele. La conferinţă au participat designerii Mihaela Glăvan, Alexandru Adam şi Otilia Flonta care au despre provocările pe care le întâmpină pe piaţa şi în industria pielii din România, subliniind faptul că succesul este dat de calitatea produsului.
Mihaela Glăvan a fondat brandul de încălţăminte Sepala în 2003, cu 200 de euro împrumutaţi. Astăzi se numără printre brandurile româneşti de succes, care şi-a câştigat publicul prin calitatea produselor. „Când am început oferta de pe piaţa românească de pantofi era limitată: totul era maro, bej sau negru”, a povestit designerul în cadrul conferinţei MATERIA. Astăzi, peisajul arată complet diferit. “Piaţa din România este în continuă creştere, clienţii preferă tot mai mult produsele de calitate, care au preţuri mai ridicate. Sunt mult mai selectivi în deciziile lor de cumpărare, pentru că sunt mult mai educaţi din punct de vedere al designului şi stilului. România a devenit o piaţă bună”, a spus Glăvan, care va fi prezentă la târgul MATERIA, pe 5-6 noiembrie.
Otilia Flonta, fondatoarea brandului Anna Rinaldi în 1999, considerat cel mai important brand pe segmentul de lux din România, este de acord că există o industrie puternică la noi. Mai mult, afirmă că industria românească dedicată pielăriei este pe locul al doilea din Europa, dar crede că lipsa forţei de muncă din domeniu începe să devină o problemă. „Nu există şcoli care să specializeze oamenii, drept urmare avem foarte puţin specialişti în domeniu, oameni de care ai mare nevoie ca să menţii afacerea”, este de părere Otilia Flonta. Designerul a renunţat la piaţa din România în 2011, când a lansat, la Milano, brandul de genţi de export care îi poartă numele. Astăzi, piaţa principală a Otiliei Flonta este în Japonia.
„Dacă produsul este impecabil, dacă este ireproşabil construit, se vinde singur. Nu are nevoie de promovare sau publicitate. La astfel de târguri te văd buyeri din toată lumea, reprezentanţi ale celor mai mari lanţuri de magazine”, explică Flonta.
De altfel, şi designerul multi-disciplinar Alexandru Adam, absolvent al Royal College of Art, în Londra, este de acord în ceea ce priveşte calitatea produsului. Înainte să lanseze brandul care îi poartă numele, Adam a lucrat pentru branduri precum Vivienne Westwood şi Thierry Mugler, specializându-se ulterior, la Londra, în accesorii bespoke. Specializat în design de lux high-end, realizat la comandă, Adam este de părere că indiferent de nişa designerului, produsul este cel mai important. „Pentru a crea un produs de lux, ai nevoie de o adevărată metodologie în spate, una clară şi coerentă. Contează doar cum este construit până la ultimul detaliu”.
Primul târg de design contemporan în piele – MATERIA, este în pregătire, urmând ca între 5-6 noiembrie să îi primească pe amatorii de produse de piele cu personalitate la Grand Hotel Boulevard. Târgul va aduna peste 60 de designeri şi branduri autohtone şi este organizat de Dan Piersinaru, fondatorul târgului de bijuterie contemporană AUTOR şi al târgului Marché de Noël. Vizitatorii MATERIA vor putea admira creaţii semnate de Dana Rogoz, Mihaela Glavan (Sepala), Iutta, Bogdan Deliu, Atribut, Otilia Flonta, Paul Christian, Yvy Bags şi Andra Andreescu.