Părintele advertisingului, omul care a schimbat ireversibil fața publicității mondiale, a trăit o viață la extreme, de la ucenic bucătar la învățăcel la Gallup, de la spion și sabotor în cel de-al doilea război mondial, la amish în SUA. Multiple experiențe din care a putut învăța cel mai bine despre lumea în care trăia.
David s-a născut la începutul secolului trecut într-o familie marcată de lipsuri materiale care i-a influențat profund copilăria și adolescența. Așa încât își începe studiile grație unor burse pe care le câștigă, mai întâi, la 13 ani, la Fettes College, prestigioasă universitate unde, zice-se, a terminat studiile James Bond :), apoi, la 18 ani, la Christ Church, la Oxford.
Se plictisește repede însă și, doi ani mai târziu, abandonează studiile pentru a emigra la Paris, unde începe să lucreze ca ucenic bucătar la Majestic, un hotel exclusivist din capitala Franței.
După un an se întoarce în Anglia unde începe să vândă mașini de gătit, iar succesul lui de vânzări impresionează pe toată lumea, așa încât șeful lui îi cere să redacteze un manual al vânzătorului de aragaze, The Theory and Practice of Selling the AGA Cooker. 30 de ani mai târziu Fortune Magazine recomanda manualul drept unul dintre cele mai eficiente instrumente de vânzări cu informație actuală și în era comercială de după război.
Manualul avea să îi schimbe viața însă pentru că fratele lui mai mare, care lucra la agenția Mather & Crowther, în Londra l-a arătat șefilor săi, care au l-au angajat pe cel care avea să devină mai târziu partener cu drepturi depline. În scurt timp tânărul Ogilvy îi convinge pe șefii săi să îl trimită pentru un an în New Jersey, la Gallup, Institutul de Cercetări unde avea să învețe de fapt toate secretele publicității.
Războiul mondial îl plasează în lumea diplomației și a spionajului, lucrează pentru British Intelligence Service și aplică în diplomație tehnicile pe care le dobândise la Gallup. În plus a fost agent antrenat la Camp X, iar misiunea sa în război a fost să distrugă reputația oamenilor de afaceri care derulau afaceri cu naziștii. Iar misiunea de propagandă a realizat-o cu succes cu mult înainte de a deveni regele Manhattanului.
După război însă cumpără o fermă în Pennsylvania și se retrage în comunitatea Amish, un grup religios creștin tradiționalist, care respinge orice progres tehnologic și duce o viață simplă. Ogilvy nu rezistă mult timp nici aici și se întoarce în Mahattan unde avea să creeze, cu 6.000 de dolari în cont, o agenție de publicitate, Hewitt, Ogilvy, Benson& Mather, iar printre primii clienți îi are pe cei de la Rolls Royce. Succesul de vânzări atrage repede atenția, iar portofoliul de clienți ai micuței agenții se extinde cu General Food și American Express. În scurtă vreme principiile de afaceri ale lui Ogilvy, anume că publicitatea este făcută să vândă, iar abilitatea de a vinde se bazează pe o informație cât mai bună legată de consumator, devin bazele unei noi științe ale epocii consumeriste.
La 62 de ani se retrage din publicitate, din lumea în care a petrecut mai puțin de 30 de ani dar pe care a schimbat-o radical. se retrage în castelul din Touffou, Franța unde își trăiește ultimii ani de viață.
Întrebat ce și-a dorit, dar nu a primit a răspuns că și-ar fi dorit să fi fost făcut Cavaler al Regatului și să aibă o familie mare, cu zece copii. A avut un singur copil, pe David Fairfield Ogilvy, din mariajul cu Melinda Street, prima sa soție. Iar Coroana i-a acordat, în 1967, titlul de Cavaler al celui mai prestigios ordin al artelor, științelor și serviciului public pe care îl are Regatul Britanic.