Designerii care au definit moda şi povestea lor: Karl Lagerfeld
Puţini sunt cei care nu l-ar identifica doar dintr-o scurtă descriere ca aceasta: guler înalt, scrobit, ac de cravată, ochelari de soare prezenţi perpetuu, mânuşi de piele, evantai şi deja celebra codiţă care prinde la spate părul alb. Karl Lagerfeld este în sine o imagine iconică a lumii în care trăim. Iar povestea lui se identifică cu povestea modei de mai bine de 60 de ani.
Director de creaţie pentru propria casă de modă, pentru cel mai faimos brand de modă – Chanel, dar şi pentru Fendi pentru care lucrează inclusiv colecţiile prêt-à-porter, Lagerfeld pare că dispune de cantităţi infinite de energie. Întreaga sa viaţă a fost implicat în mai mult de un singur proiect. Ca dovadă, este fashion designer, fotograf, publisher, creator de costume de teatru, regizor de film, ilustrator. Un foarte fin observator, se lasă impregnat de spiritul lumii în care trăieşte şi îl transformă în trend fie pe catwalk sau pe hârtia fotografică.
Şi-a început cariera în 1954 sub îndrumarea lui Pierre Balmain pe care l-a impresionat câştigând un prestigios concurs pentru tineri designeri. Trei ani mai târziu, se mută la Maison Jean Patou unde a creat o serie de colecţii care nu lăsau pe nimeni indiferent. A devenit apoi freelancer, creând design de modă atât în Franţa, cât şi în Germania natală – e născut la Hamburg, dar şi în Italia sau Marea Britanie. La Paris, a redefinit Casa Chloé, în Italia şi-a început în 1965 colaborarea cu Fendi cu care lucrează încă.
Încet, s-a impus lumii modei prin capacitatea sa de a intui trendurile şi de a frapa. În 1983 devine director artistic la Chanel, unde reinventează celebra casa de modă şi o situează în topul universului numit haute couture. Neobosit şi mereu inventiv, şi-a creat în 1984 propria casă de modă unde prezintă o altă dimensiune a modei.
A fost primul designer de lux care a lucrat cu H&M. Cele 30 de modele special lucrate pentru brand-ul mass-market s-au comercializat în câteva outlet-uri speciale şi s-au epuizat în doar câteva zile.
Îşi fotografiază campaniile pentru colecţiile pe care le desenează şi a colaborat în zona de fotografie cu reviste prestigioase precum Vogue, Vanity Fair, V Magazine, Numero, dar şi pentru publicaţii de specialitate precum Connaissence des Arts sau Interview. Viziunea estetică a lui Lagerfeld s-a transpus şi într-o serie de scurtmetraje: Remember Now, Vol de Jour, Shopping Fever sau La Lettre.
La cei 83 de ani ai săi – dacă e să dăm crezare documentelor de botez existente la Hamburg, sau doar 78 dacă e să dăm crezare biografiei de pe propriul site, Lagerfeld pare că mai are o mulţime de lucruri de făcut şi de creat. Un adevărat „l’uomo universale”, designerul mărturisea: „Ce îmi place cu adevărat este ce nu am mai făcut până atunci”. Sperăm să rămânem cât mai mult timp cu ochii pe creaţiile sale.