Franţuzoaica vs americanca! Actriţe cu super voci
Marion Cotillard e pentru al doilea an la rând Cea mai sexy actriţă din lume, pe coperta Glamour, la 5 ani de la titlul The World’s Sexiest Woman al revistei Periodika şi vreo 8 de la titlul „Woman of the Decade” din Vogue Paris, iar Scarlett Johansson a fost numită de două ori cea mai sexy femeie din lume de cititorii Esquire (2016, 2013).
Drumul în actorie şi muzică
Marion Cotillard e cu 9 ani mai în vârstă decât Scarlett Johansson, dar a intrat în atenţia Hollywood-ului în 2003, cu rolul din pelicula lui Tim Burton, Big Fish. A câştigat apoi un premiu Cesar Award pentru prestaţia din A Very Long Engagement şi s-a bucurat de o grămadă de laude pentru rolul din A Good Year, alături de Russell Crowe. A avut, însă, lumea la picioare, cu La Vie en Rose, lăsând mască fani şi critici deopotrivă, cu trasformarea ei în Edith Piaf, care i-a adus un Glob de Aur şi un premiu Oscar la categoria „cea mai bună actriţă în rol principal”. A fost primul premiu de genul ăsta pentru un actor francez după 1960 şi asta i-a cimentat succesul mondial, deşi lucrase la peste 40 de producţii în Franţa până atunci.
Pentru Marion Cotillard muzica a fost şi este o mare pasiune. Cântă la chitară, clape, bas şi tamburină, are la activ nişte piese incluse în soundtrack-uri (cele mai notabile fiind „La Fille De Joie” şi „La Conne” în Pretty Things), două piese („Five Thousand Nights” şi „Happy Crowd”) cu trupa franceză Yodelice pe albumul lor „Cardioid”. A şi apărut în clipul „More Than Meets the Eyes” ale celor de la Yodelice, alături de care a şi cântat în turneele din Belgia şi Franţa sub pseudonimul „Simone” (numele bunicii materne). S-a bucurat de succes şi datorită colaborării cu Franz Ferdinand pentru „The Eyes of Mars”, a regizat un clip pentru Dior (cu piesa Snapshot in LA) după doi ani de la succesul alteia (cu Lily’s Body). Dar lumea o ţine minte şi pentru prestaţia din Nine al Rob Marshall, în care-o joacă pe Luisa Contini, soţia lui Guido (Daniel Day-Lewis) care cântă două piese superbe: „My Husband Makes Movies” şi „Take It All”, care-au contribuit la nominalizarea primită la Globurile de Aur.
Scarlett Johansson avusese deja parte de laudele colegilor mai cunoscuţi Robert Redford şi Kristin Scott Thomas pentru rolul din The Horse Whisperer, prin 2001 lumea se uita la ea cu alţi ochi după rolul din Ghost World, şi a dat lovitura în 2003 cu rolurile din Lost in Translation, alături de Bill Murray şi Girl with a Pearl Earring, alături de Colin Firth). Brusc, şi-au amintit toţi că de fapt juca în filme de pe la 13 ani, şi au curtat-o pentru o mulţime de alte proiecte. A strălucit în 2006 în thrillerul lui Brian De Palma, The Black Dahlia, a cochetat un pic şi cu comedia, apărând în The Nanny Diaries, însă, întâlnirea cu Woody Allen a propulsat-o în primele pagini ale ziarelor, cu rolurile din Match Point, Scoop şi Vicky Cristina Barcelona.
Şi-a dorit mereu să revină la teatru (unde a debutat la 8 ani alături de Ethan Hawke) sau să facă muzicaluri. Crescută într-o familie cu drag de artă (bunicul danez era scenarist şi regizor, mama producător), şi-a dorit mereu să exploreze toate zonele unde-o duce talentul. Şi-a făcut în 2009 debutul pe Broadway în A View from the Bridge, alături de Liev Schrieber, rol pentru care a câştigat şi un premiu Tony.
Johansson şi-a luat apoi inima în dinţi şi a lansat un album împreună cu Pete Yorn. Câteva dintre piesele de pe Break Up (album inspirat de duetul muzicianului francez Serge Gainsbourg cu actriţa Brigitte Bardot) au fost scrise chiar de ea, aşa că lumea a putut să-i descopere o nouă dimensiune. Nu fusese luată prea în serios cu un an înainte, când îşi lansase albumul Anywhere I Lay My Head, cu coveruri după Tom Waits. Acum şi-a unit iar forţele cu cantautorul Pete Yorn, pentru un nou single ”Bad Dreams”, primul lansat după albumul ”Break Up”, albumul din 2009, care a primit discul de platină pentru vânzări în Franţa. La începutul lui 2015 s-a dedicat trupei Singles, împreună cu Este Haim, Holly Miranda, Kendra Morris şi Julia Haltigan, dar n-a avut prea mare succes, mai ales după ce o rupă rock cu acelaşi nume le-a cerut să se rebranduiasca fiindcă le dă în judecată. A mai scris, a mai cântat sporadic, dar anul ăsta revine în forţă. La începutul lunii iunie vine şi EP-ul ”Apart”, cu cinci piese – patru piese noi şi o reorchestrare a unei melodii de pe albumul din 2016 a lui Yorn, ”ArrangingTime”.
De la premii, expunere şi talent muzical la succes nebun şi apariţii în francize n-a fost decât un pas.
În timp ce Scarlett Johansson explorase deja zona asta cu Black Widow în Iron Man 2 şi filma pentru The Avengers (2012), Marion Cotillard lucra din nou cu Joseph Gordon-Levitt, Michael Caine, Cillian Murphy şi Tom Hardy (foştii colegi de platou de la Inception) la The Dark Knight Rises, a doua colaborare cu Christopher Nolan.
Anul 2012 le-a adus aşadar pe amândouă în filme de box office, dar şi în alte roluri puternice. Scarlett a fost Janet Leigh in Hitchcock, iar Marion a strălucit în rolul lui Stéphanie, antrenoare de orci în Rust and Bone (De rouille et d’os, al lui Jacques Audiard) primind ovaţii după premiera de la Cannes şi o mulţime de premii după aceea. Un an mai târziu, revenea la Cannes cu rolul imigrantei polonezei Ewa Cybulska în filmului lui James Gray, The Immigrant (alături de Joaquin Phoenix şi Jeremy Renner), un rol de senzaţie care i-a adus iar premii importante şi nominalizări, dar şi în Blood Ties al lui Guillaume Canet, alături de Clive Owen şi Billy Crudup.
În 2014, revenea pe covorul roşu de pe Croazetă la aplauze pentru prestaţia din filmul fraţilor Dardenne, Two Days, One Night (Deux jours, une nuit) ce i-a adus o adoua nominalizare la Oscar şi a treia nominalizare la César.
În timpul ăsta, Johannson se bucura de succes de casă al filmului Her pentru care şi-a împumutat vocea personajului Samantha, participa activ la campania de promovare Captain America: The Winter Soldier (2014), care i-a adus notoritate şi contracte pentru Avengers: Age of Ultron (2015), Captain America: Civil War (2016), Avengers: Infinity War (2018). A mai variat partiturile cu Chef (2014), Lucy (2014), apoi rolul DeeAnna Moran din Hail, Caesar!, distracţia din comedioara Luciei Aniello, Rough Night (2017), în care a jucat împreună cu Kate McKinnon şi Zoë Kravitz, a rupt gura târgului în Ghost in the Shell (2017), însă, a făcut foarte fericiţi fanii personajului Natasha Romanoff / Black Widow pentru că că a acceptat să joace în filmul Black Widow despre care se aşteaptă detalii.
Marion Cotillard s-a distrat cel mai bine la filmările pentru Anchorman 2: The Legend Continues, alături de Jim Carrey, după care a încercat să-şi menţină zâmbetul la comentariile despre presupusa relaţie cu Brad Pitt alături de care a jucat în Allied. Noroc de aprecierile pentru rolul Gabrielle din filmul Land of the Moon (Mal de Pierres), regizat Nicole Garcia şi aplauzele pentru rolul Catherine in It’s Only the End of the World (Juste la fin du Monde) semnat de Xavier Dolan, ceea ce a readus-o iar în atenţia criticilor la Cannes, cu două filme în competiţie. N-a ocolit nici animaţia, împrumutându-şi vocea personajului pricipal, April din filmul April and the Extraordinary World (Avril et le Monde Truqué), regizat de Franck Ekinci şi Christian Demares. La vremea aia, şi Scarlett Johannson îşi împrumuta vocea pentru The Jungle Book, personajului Kaa.
Citiţi mai mult pe filmsi.ro