A apărut o listă cu toate companiile care fac afaceri cu familia Trump, pe care orice cumpărător o poate consulta în timp real şi poate alege să nu mai cumpere produsele şi serviciile acestora, potrivit huffingtonpost.com.
Shannon Coulter, specialist în strategie digitală şi de brand a apărut în atenţia presei în luna octombrie pentru crearea hashtag-ului #GrabYourWall, ce încuraja cumpărătorii să nu mai susţină afacerile ce lucrează cu Donald sau Ivanka Trump, sau să nu mai listeze produsele de îmbrăcăminte şi accesorii ale familiei Trump.
Acum, hashtag-ul are propria listă (un spreadsheet) pe care cumpărătorii o pot consulta şi o pot folosi pentru a evita acei furnizori care colaborează cu familia Trump, mai ales că se apropie sezonul sărbătorilor de iarnă.
Majoritatea retailer-ilor care apar în listă sunt extrem de cunoscuţi şi printre ei se numără Amazon, Marshalls sau Bed Bath and Beyond. Un alt furnizor, Macy’s care a oprit afacerile cu companiile lui Donald Trump în iulie 2015 din cauza remarcilor sale rasiste din campania electorală şi şi-a reafirmat decizia săptămâna trecută, după alegeri, apare pe spreadsheet deoarece încă listează produse din colecţia IvankaTrump, fiica preşedintelui SUA.
Shannon Coulter a declarat pentru The Huffington Post că mişcarea #GrabYourWallet este în proces de ascensiune şi a căpătat un mare interes în rândul populaţiei americane după ce s-a afişat rezultatul alegerilor. „În mod special după alegerea lui Trump, tot mai mulţi oameni se angajează să nu mai fac afaceri cu companiile care lucrează cu familia Trump”, a mai spus ea.
Lista magazinelor şi business-urilor care lucrează cu familia Trump a mai făcut o mişcare inovatoare şi anume faptul că furnizează numerele de telefon şi adresele reprezentanţilor de vânzări, pentru ca membrii ei sau publicul consumator să-şi poată exprima temerile. În plus, sugerează alternative ca acele companii care lucrează cu Trump să-şi pună ştampila „Trump-free”.
Spreadsheet-ul viral a fost lansat ca răspuns al apariţiei lui Ivanka Trump într-o emisiune televizată purtând o brăţară de 10.800 de dolari.